Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spoiler/windafleider opnieuw vastzetten

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Spoiler/windafleider opnieuw vastzetten

Bericht door brecht »

De spoiler/windafleider van onze bus is los gekomen. Ik heb hem niet gemist heen en weer naar Oostenrijk, maar ik zou hem er toch graag weer op zetten. Op de website van Eldiape staat al een korte toelichting van hoe dit te doen (als onderdeel van het fantastische "hefdak inbouwen" verhaal) Ik vraag me af of er nog meer tips/tricks zijn: hoe oude kit te verwijderen van bus en spoiler, welke kit is het best (goed te verwerken, goede plakkracht) hoe lang drogen etc..
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Spoiler/windafleider opnieuw vastzetten

Bericht door odorf »

Ik heb hem niet gekit, maar met dubbelzijdig klevende carroserie tape van HPX vastgeplakt. Goed ontvetten. Zit al vele jaren probleemloos. Ik geloof dat ik HPX Powebond heb gebruikt, maar bijv HPX Ultramount kan ook. Verkrijgbaar bij automaterialenzaak/kampeerzaak.

Kitresten wellicht verwijderen met een ‘karamelschijf’ voor in de boortol. Werkt goed op lakwerk. (Niet te snel laten draaien.) op de spoiler zelf zou ik zo’n schijf niet gebruiken. Bij mij maakte de schijf groeven in het rubber en toen ben ik snel gestopt en de resten met een mesje weggehaald.

Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 09 aug 2018, 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Spoiler/windafleider opnieuw vastzetten

Bericht door Erdem50 »

odorf schreef: 09 aug 2018, 18:17 Ik heb hem niet gekit, maar met dubbelzijdig klevende carroserie tape van HPX vastgeplakt. Goed ontvetten. Zit al vele jaren probleemloos. Ik geloof dat ik HPX Powebond heb gebruikt, maar bijv HPX Ultramount kan ook. Verkrijgbaar bij automaterialenzaak/kampeerzaak.

Kitresten wellicht verwijderen met een ‘karamelschijf’ voor in de boortol. Werkt goed op lakwerk. (Niet te snel laten draaien.)

Odorf
Exact! Niet kitten maar met dubbelzijdige tape, ik heb ook HPX gebruikt
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Spoiler/windafleider opnieuw vastzetten

Bericht door Multivan Generation »

Mocht je kit willen gebruiken dan kan ik je sika 260N kit aanbevelen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Spoiler/windafleider opnieuw vastzetten

Bericht door brecht »

Niet Kitten maar tapen, slim! Zo veel kracht komt er idd niet op die spoiler. Dankt voor de tips.

As eerste maar eens poetsen. Nu ik de dakrand goed bekeek snap ik ook wel dat de spoiler is los gekomen. De voorruit is er laatst uit geweest om opkomende roest in de raamlijst gelijk goed aan te pakken. Dat is goed gebeurd, maar niet echt netjes. De spoiler is verwijderd om goed bij de raamlijst te komen, vervolgens is gewoon over de resten tape heen gespoten. Spoiler lijtk er later zo weer opgedrukt te zijn.
Afbeelding

Dat ziet er al beter uit, de caramelschijf doet t perfect, later het dak open gedaan om er beter bij te kunnen. Wel is goed te zie dat zowel primer als lak over de oude tape heen zijn gegaan, nu die weg is zie je een harde overgang naar de oude lak. Niet schadelijk, wel slordig. Gelukkig zie je er niet te veel meer van nadat de strip weer vasts zit.
Afbeelding

Op de spoiler zelf zat ook veel taperesten. Met een mesje duurde een eeuwigheid en bovendien sneed ik nog wel eens in het rubber of mezelf.
Afbeelding

Met de caramelschijf ziet het er als snel zo uit. Ook hier goed uitkijken dat je niet te veel weg haalt!
Afbeelding


Met de boormachine in de bankshchroef was mooi nauwkeurig te werken
Afbeelding

Zo, strip zit weer goed vast.
Afbeelding
Plaats reactie