Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
timing brandstofpomp 2.4d
timing brandstofpomp 2.4d
blijkbaar zijn er verschillende manieren om de pomp af te stellen van een 2.4d
1. nokkenaswiel loszetten en aan pomp tandwiel draaien
2. de pomp in zijn geheel draaien
3. pomp tandwiel losmaken en verzetten
Maar wat is nu de correcte?
2. lijkt me niet echt oke, je verandert dan de riemspanning
3. hoe weet je nog dat er op de juiste cilinder zal ingespoten worden?
1. nokkenaswiel loszetten en aan pomp tandwiel draaien
2. de pomp in zijn geheel draaien
3. pomp tandwiel losmaken en verzetten
Maar wat is nu de correcte?
2. lijkt me niet echt oke, je verandert dan de riemspanning
3. hoe weet je nog dat er op de juiste cilinder zal ingespoten worden?
Re: timing brandstofpomp 2.4d
Pomp los draaien.
Zeker weten.
Zo staat het in het boek.
Zeker weten.
Zo staat het in het boek.
Re: timing brandstofpomp 2.4d
Wanneer je de timing niet meer kan halen met verdraaien van de pomp is deze dan toe aan revisie?
Iemand al ooit de timing electronisch afgesteld? Ik heb dit al op uk forums gezien en dit zou nauwkeuriger zijn.
Iemand al ooit de timing electronisch afgesteld? Ik heb dit al op uk forums gezien en dit zou nauwkeuriger zijn.
- Multivan Generation
- Berichten: 33763
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: timing brandstofpomp 2.4d
Hoe wil je dit doen bij een mechanische diesel?
Zowat de enige electronica in een 2.4 diesel is het klokje in het instrumentenpaneel.
Bij een 2.5 TDI is het overigens wel de juiste manier..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: timing brandstofpomp 2.4d
Dit een test apparaat. Hierbij word er een signaalopvanger rond inspuitleiding gedaan.
http://www.brick-yard.co.uk/forum/today ... 26994.html
http://www.brick-yard.co.uk/forum/today ... 26994.html
Re: timing brandstofpomp 2.4d
Als je met verdraaien niet bij je bdp komt. Zit je riem verkeerd.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: timing brandstofpomp 2.4d
Effe off topic, maar bij een Tdi kan het toch even goed met een meetklok zoals bij de 2.4? Ik zie geen enkele reden waarom het elektronisch zou "moeten", behalve dan "dat het kan".
- Multivan Generation
- Berichten: 33763
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: timing brandstofpomp 2.4d
Voor de basisafstelling kan het bij een TDi ook met een meetklokje en daarmee moet hij wel kunnen starten.raf_construct schreef: ↑12 aug 2018, 14:38 Effe off topic, maar bij een Tdi kan het toch even goed met een meetklok zoals bij de 2.4? Ik zie geen enkele reden waarom het elektronisch zou "moeten", behalve dan "dat het kan".
De fijnafstelling moet je toch echt dynamisch doen met een computer en verstelling van de achterste spanrol.
Verstuivers moet je bijvoorbeeld ook op 1ste trap en tweede trap controleren en balanceren.
Dat kan eigenlijk ook alleen maar elektronisch met een computer. En niet mechanisch met een drukpomp en een meter..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: timing brandstofpomp 2.4d
Bij nieuwe nozzles zou dit inderdaad het beste zijn. Ik heb deze set ultrasoon gereinigd en daarna de openingsdruk van de eerste trap weer op fabriekswaarde gezet.Multivan Generation schreef: ↑12 aug 2018, 19:58
Verstuivers moet je bijvoorbeeld ook op 1ste trap en tweede trap controleren en balanceren.
Dat kan eigenlijk ook alleen maar elektronisch met een computer. En niet mechanisch met een drukpomp en een meter..
Bij mijn huidige set heb ik dit destijds ook zo gedaan. Later is die set op de testbank gecontroleerd, en stond perfect, zowel eerste als tweede trap. ;-)