Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Autopech

vragen over de T5
Plaats reactie
Burny
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007, 17:06
Locatie: Dedemsvaart

Autopech

Bericht door Burny »

Hoi,

Wil vandaag van mijn werk weggaan , kan ik mijn bus niet eens meer starten.
:huilen :huilen :boos :boos .
Wat bleek mijn gloeispiraal in het dashboard was er niet meer (kon dus niet meer voorgloeien).
Wat zou het euvel kunnen zijn , het gaat hier om een 2.5 tdi 128kw.
Of wat zou er aan de hand kunnen zijn.

mvg van Burny
Gebruikersavatar
kachel
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2007, 18:48
Locatie: Assen

Bericht door kachel »

gloeispiraal gestolen???
busje is er
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Misschien zekering kapot, of softwarefout.
Wat je altijd kunt doen is de massakabel van de accu losmaken en na ongeveer 10 minuten weer vastmaken. Sommige storingen worden hierdoor gereset. Verder kun je bij de dealer het storingsgeheugen laten uitlezen om er achter te komen wat er aan de hand is.
Burny
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007, 17:06
Locatie: Dedemsvaart

Bericht door Burny »

He die Vaniac ,

Ze hadden het druk bij de garage , en ze hebben alleen tussendoor proberen uit te lezen , maar wat bleek , ze konden hem niet eens uitlezen want die deed het ook niet.
Al met al , een vreemde zaak (ze gaan maandag weer verder zoeken).
Ik hou jullie op de hoogte

Groeten van Burny
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Burny,
Veel sterkte ermee en ook wijsheid toegewenst aan de monteurs...
Burny
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007, 17:06
Locatie: Dedemsvaart

Bericht door Burny »

Hallo allemaal ,

Mijn computer van de bus is dus (gedeeltelijk) stuk , er moet dus een nieuwe of gedeeltelijke nieuwe computer in .
Weet dus niet wat de kosten zijn , maar van enige coullance van VW is hier mogelijk wel op zijn plaats.
Het gaat dus om mijn bus 174pk (128KW) van 2004 , met nog maar 98000 km op de klok.
Wie op dit forum heeft wel eens het zelfde meegemaakt ???????????????


Groeten Burny
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

computer defect

Bericht door Rolf T5 54 »

Ik vind het vreemd burny, een computer zelf gaat niet zo vaak stuk het meestal de bekabeling of een zekering. Ik hoop voor je dat ze goed meten want anders komt er een nieuwe computer in en dan doet hij nog niets...... Maar kan je iets vollediger zijn in je omschrijving, starte hij niet of maakte hij wel startgeluiden en sloeg niet aan, trouwens welke computer zou er kapot zijn ?? Er zitten namelijk een aantal in jouw auto. Hoe werkte de mobiliteitsgarantie bij jou ??
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Gloeispiraal

Bericht door painter »

kachel schreef:gloeispiraal gestolen???
Sterker nog, mijn T5 wilde laatst niet starten ( ik stond op een parkeerplaats in belgie), afijn na 30 minuten komt er een Belgische wegenwachtster, inderdaad een vrouw.
Ze trekt mijn accu eruit, doet haar sokken uit, en gaat op de 2 polen staan.
Wat denk je dat ze zegt ?
Alleen meneer uwe accu is nog dik in orde, want mijn spiraaltje begint te gloeien.!!!!!!!!!!
:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Burny
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007, 17:06
Locatie: Dedemsvaart

Bericht door Burny »

Hallo Rolf ,

De computer , (welke weet ik dus niet) is dus stuk (ze konden totaal niets meer uitlezen met de computer kast (het kastje met de stekker die onder je stuur eringeplugt wordt).
Bij VW dealer Pouw in zwolle hebben ze een nieuwe besteld , en die moet bij VW uit duitsland komen.
De kosten van dit leuke geintje € 1043,-- ex. btw en ex. arbeidsloon , van enige caullance bij vw is geen spraake , daar de bus van maart 2004 is en de garantie inmiddels allang verstreken is (2 jaar).
Dus nogmaals de computer komt uit duitsland , komt bij Pouw binnen , dan worden de klapsleutels ingelezen , en dan worden de oude & de nieuwe computer opgestuurd naar PON in Leusden (of Utrecht) , omdat de bus daar is geshipt na 10000 km (de ship moet dus op de nieuwe computer ingesteld worden).
Al met al wordt ik hier niet zo vrolijk van.

De groeten : Burny
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: Gloeispiraal

Bericht door Franck846 »

painter schreef:
kachel schreef:gloeispiraal gestolen???
Sterker nog, mijn T5 wilde laatst niet starten ( ik stond op een parkeerplaats in belgie), afijn na 30 minuten komt er een Belgische wegenwachtster, inderdaad een vrouw.
Ze trekt mijn accu eruit, doet haar sokken uit, en gaat op de 2 polen staan.
Wat denk je dat ze zegt ?
Alleen meneer uwe accu is nog dik in orde, want mijn spiraaltje begint te gloeien.!!!!!!!!!!
:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Kon je dat dan uitlezen painter??Of begon het heel erg te roeten vanwege het ontbreken van een roetfilter? :bifun :bifun
so nu ff zeerieus :toppie
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

computer

Bericht door Rolf T5 54 »

Vervelend Burny!! Maar rijdt je de pus particulier of bedrijfsmatig ??
Als je hem namelijk part. rijdt dan kan je jouw leverancier aansprakelijk stellen zo'n computer moet langer meegaan als 3 jaar..... Maar ik ben benieuwd of jouw bus weer rijdt nadat de nieuwe computer erin geprikt word of dat je nog even langer moet wachten.
Burny
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007, 17:06
Locatie: Dedemsvaart

Bericht door Burny »

Hallo Rolf ,

Ik rijdt de bus bedrijfsmatig , ze zijden bij Pouw dat het wel eens een keer eerder was voorgekomen , dat de computer stuk was gegaan. (een bus bij hun in onderhoud).
Maar dat een computer binnen 3,5 jaar en maar net 98000 km , stuk gaat vindt ik eigenlijk niet normaal.


Groeten : Burny
j.a.veenstra
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:17

Bericht door j.a.veenstra »

Hetzelfde probleem gehad. Transporter 2.5 TDI, 128 kw, b.j. 2004, ongeveer 50.000 op de klok. Boordcomputer bleek defekt. Laten vervangen. Werd een gebruikt exemplaar geplaatst. Kosten 700 euro incl. bij een niet merkgebonden garage.
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Burny schreef:Hallo Rolf ,

Maar dat een computer binnen 3,5 jaar en maar net 98000 km , stuk gaat vindt ik eigenlijk niet normaal.


Groeten : Burny
Het kan gewoon een geval van "pech hebben" zijn,er zijn ook gevallen van gebroken distributiesnaren die nog niet aan vervanging toe waren bekend.
De kilometerage zal dan ook niet uitmaken omdat het een stuk electronica is en voor de rest geen slijtage onderdelen heeft.

Groet Franck846
Plaats reactie