Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sigarettenaansteker vervangen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Sigarettenaansteker vervangen

Bericht door Punker73 »

Ik heb al gezocht meer kan zo 1-2-3 niks vinden. In mijn T4 uit 1992 zit nog de standaard sigaretten aan steker die ik gebruik voor het opladen van mijn telefoon tijdens het rijden. Echter op de een of andere manier is deze niet "diep" genoeg om zo'n standaard plug fatsoenlijk op zijn plaats te houden waardoor die er dus een beetje half inhangt..

Nu wil ik eigenlijk 2 dingen doen. Naast de aansteker zit nog een vrij plaatje waarin ik een dubbele USB lader wil zetten en ik wil graag de sigaretten aansteker vervangen door een nieuwe. Nu hebik gisteren al dat blanco plaatje er uit gewipt (zat gewoon geklemd) maar de aansteker is een ander verhaal. Weet iemand hoe ik deze makkelik los krijg aangezien het plaatje waar deze inzit nit los gewipt wordt (is een deel van het grotere dashboard). De plug zelf krij gik een cm of 2 naar voren maar deze hangt dan van achter vast aan een kastje (waar ik niet heel hard aan durf te trekken).

Tevens zie ik aan de sigaretten aansteker 3 draadjes zitten (wat is het derde draadje naast de plus en min?) en ik neem aan dat ik deze iet nodig heb om een USB aansluiting aan te sluiten?

Iemand ervaring of tips?
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: Sigarettenaansteker vervangen

Bericht door Martens-Tvier »

Verlichting? Kijk ook eens hier: https://t4-wiki.de/wiki/Zigarrenanz%C3%BCnder_U1
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: Sigarettenaansteker vervangen

Bericht door Punker73 »

Top! dat is inderdaad het blokje dat ik bedoel .... alleen heb ik niet zoveel ruimte als in deze afbeelding om dat blokje te verwijderen .... maar goed we gaan het eens proberen.

Blijft alleen mijn vraag over de 3 draadjes nog staan en of ik dit makkelijk kan "atakken"
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Sigarettenaansteker vervangen

Bericht door J vd Pal »

Aftakken kan prima, heb ik ook zo gedaan. 1 van de draden is voor de verlichting. De andere twee voor de aansteker. Ik heb van de beide aansteker draden een aftakking gemaakt.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Sigarettenaansteker vervangen

Bericht door Multivan Generation »

Wat je daarbij wel in je achterhoofd kunt houden is dat de stroom dan wel van de startaccu verbruikt wordt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: Sigarettenaansteker vervangen

Bericht door Punker73 »

Klopt maar is ook alleen maar om tijdens het rijden de telefoon of TomTom op laden. :toppie
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: Sigarettenaansteker vervangen

Bericht door Punker73 »

J vd Pal schreef: 20 aug 2018, 17:15 Aftakken kan prima, heb ik ook zo gedaan. 1 van de draden is voor de verlichting. De andere twee voor de aansteker. Ik heb van de beide aansteker draden een aftakking gemaakt.
Hoe heb jij de aansteker eruit gekregen? Bij
Ik lukt dat niet echt makkelijk
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Sigarettenaansteker vervangen

Bericht door J vd Pal »

Staat beschreven in de link naar T4 wiki hierboven.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie