Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Boeken ferry vakantietip

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Boeken ferry vakantietip

Bericht door J vd Pal »

Goedemorgen allemaal,

Door een wijziging van plannen moesten we een ferry boeken van Noorwegen naar Denemarken. In eerste instantie kwam ik via Google op de Noorse site van de ferrymaatschappij terecht. Daar stond een prijs aangegeven voor de overtocht die wij wilden maken. Mijn Noors is niet zodanig dat ik de hele booking op de Noorse site kon doen dus de Nederlandse site opgezocht. Tot mijn verbazing was de prijs daar voor dezelfde overtocht 25% hoger! :ie Ik heb toen met telefoon (NL site) en tablet (N site) naast elkaar de boeking via de Noorse site gedaan met de Nederlandse site erbij voor de vertaling. Werkte prima en ook geen probleem bij de overtocht. Doe er je voordeel mee!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Boeken ferry vakantietip

Bericht door odorf »

Mooie tip!

Tip vertalen van website;
Ga naar : https://translate.google.com/m/translate
Plak de URL van de buitenlandse site, het webadres dus, in het linker veld.
Bovenaan links selecteer je 'taal herkennen' en je klikt rechts op Nederlands en op 'vertaal'
Klik op de link in het rechterveld, dan krijg je de buitenlandse site maar alle HTML-tekst is vertaald in Nederlands.

Scheelt weer gedoe met twee schermpjes.
:toppie

Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 23 aug 2018, 14:04, 6 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Boeken ferry vakantietip

Bericht door Multivan Generation »

Onze vakantie ervaring.
Geboekt via aferry.com, waarbij je als een soort van service uit meerdere maatschappijen kunt kiezen om een overtocht te boeken.
Zij zoeken zoals bijvoorbeeld Trivago dat voor hotelkamers doet, de beste match qua afreistijd en prijs.
We zijn heen naar camperjam via Calais naar Dover gereisd met een vaste afvaart tijd.
Terug hadden we een flexi-ticket gekocht van DFDS, waarbij je dus max 72 uur voor tot 72 uur na de daadwerkelijke afvaart mee kunt met een andere overtocht.
Dit is afhankelijk van beschikbaarheid en eventueel het verschil in overtochtprijs bijbetalen.
Terug zouden wij donderdagmiddag om 17 uur 20 van Dover naar Calais terugvaren.

Door het weer en de omstandigheden wilden wij op maandag er voor weer terug. Dus binnen de 72 uurs marge.
Dus ik ga naar de aferry.com website en wil omboeken, dit lukte niet.. Okee hun eigen app gedownload en via de app geprobeerd, lukte ook niet.
De overtocht zou zijn met DFDS dus ik via een chat contact opgenomen met DFDS. Ja met een flexi-ticket is dat mogelijk maar ik zie dat u via aferry geboekt heeft, dus u moet dit via aferry regelen.
Uiteindelijk een vraag gesteld via de app en binnen 2 uur antwoord terug.
Het is in deze vakantie periode zeer druk en wellicht kunt u een andere overtocht boeken.
Ik heb alle overtochten binnen en buiten de -72 uur tot +72 uur geprobeerd en ik kan niets boeken.
Dus weer contact opgenomen via de app. 's avonds laat logischerwijze geen reactie meer maar de volgende ochtend wakker geworden en een berichtje.

Alle overtochten zitten vol..
Ik ga direct naar de eigen website van DFDS en boek de eerste boot die ik wil op maandag op een voor ons aanvaardbaar tijdstip, geen enkel probleem met boeken! Contact opgenomen dat Aferry dus een probleem heeft met hun systeem. Welke overtocht en welke referentie heeft u dan geboekt?
Dus ik geef exact mijn zojuist geboekte overtocht (geboekt via DFDS website) door. Krijg ik de reactie dat ze die niet kunnen vinden :bonk

Dus ik meld dat ik zwaar teleurgesteld ben in hun service, ik koop immer voor een meerprijs een flexibel ticket en als ik van die flexibiliteit gebruik wil maken, dan heb ik die mogelijkheid dus niet! Ondertussen heb ik via hun website een paar keer ver in de toekomst bijvoorbeeld oktober 2018 en januari 2019 geprobeerd om een indruk van hun boekingssysteem te krijgen. Uit geen enkele optie kwam meer DFDS tevoorschijn.. Blijkbaar hebben ze daar geen contract meer mee, trok ik toen de conclusie. Via de app heb ik mijn reeds betaalde boeking voor mijn flexibele ticket geannuleerd en binnen 1 week was dat bedrag minus 3 euro administratiekosten terug overgeboekt naar mijn rekening.

Moraal van het verhaal: het beste is om zelf direct bij de gewenste maatschappij te boeken..
Overigens heeft DFDS een twitterfeed service met hoe het er voor staat bij de desbetreffende havens qua wachttijden, douane etc..
zie ook onder andere hier: https://twitter.com/dfdsukupdates
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Boeken ferry vakantietip

Bericht door bvddobb »

In aansluiting op het verhaal van Peter: wij gebruiken aferry.com en directferries.nl om een overzicht te krijgen van de diverse mogelijkheden op een route. Zoals Peter aangeeft: zij geven als een soort Trivago aan welke overtochten er bij welke maatschappijen in een bepaalde tijd beschikbaar zijn. Zo zoeken we uit wat ons past, en boeken dat dan direct bij de betreffende maatschappij(en). Is meestal goedkoper dan waar dan ook. Vorige week nog voor € 31 voor twee personen én een bus van Fredrikshavn naar Oslo gevaren...

Aferry en consorten moeten hun geld verdienen door een spread van een beetje korting van de maatschappijen en een beetje opslag bij de klanten. Dus zijn ze zelden goedkoper. En de klantenservice is altijd notoir slecht, helaas. Als dat beter was, zouden we het niet eens zo erg vinden om wat meer te betalen voor het gemak, bijv. als je een rondreis maakt met verschillende maatschappijen, zoals wij op dit moment. Maar helaas is dat dus niet zo.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Boeken ferry vakantietip

Bericht door Multivan Generation »

Nog een vakantie ervaring:
We zijn naar de outer Hebriden geweest, dus in ons geval de eilanden Lewis&Harris en North&south Uist.
De veerdiensten worden verricht door Calmac.co.uk en ze zijn zeer redelijk geprijsd :toppie

We hebben de tip van Egbert en Manon gehad om te boeken via internet en te betalen via creditcard.
Dat werkte inderdaad prima..

We zijn via het eiland Skye vanuit Uig naar Tarbert gevaren en er werd meteen gevraagd of we geboekt hadden, uh nee.
Nou het is hoogseizoen en op Lewis&Harris zijn er wat festivals dus het kan druk zijn, maar we gaan even kijken wat we voor u kunnen doen..
Zoals het er nu uitziet, heeft u geluk en kunt u mee :gekte
Er was een voetbalwedstrijd van België bezig en dat hebben we prima via de wifi, welke service Calmac op ieder haventerrein gratis aanbiedt(!),
goed kunnen volgen. De boot kwam aan maar er werd niet geladen. De mensen van Calmac kwamen persoonlijk langs iedere auto om uit te leggen wat er aan de hand was en dat ze nog niet wisten hoe lang het ging duren.
Uiteindelijk voeren we ruim 2 uur later de haven uit, vergezeld van consumptiebonnen als compensatie voor het lange wachten :toppie

De plaatsen op de boten in die regio's zijn niet heel veel, dus vooraf boeken heeft echt de voorkeur..
We hadden nog geen idee van tijd dat we op Lewis&Harris wilden blijven vertoeven..
Na een paar dagen via Leverburgh naar Berneray gevaren en een paar uur van te voren geboekt en betaald via internet en creditcard.

Vanaf North-Uist wilden we uiteindelijk na ene paar dagen weg via de haven van Loch nam Madadh richting vaste land.
De 3 vertrekkende boten in de aankomende 2 dagen waren al niet meer beschikbaar!
Uiteindelijk dan maar doorgereden richting South-Uist om via Lochboisdale richting vaste land te gaan..
1 Boot per dag! en die gaat om 7 uur 's ochtends weg en je moet 3 kwartier van te voren aanwezig zijn :bifun

Overall hele goede ervaringen met Calmac en hele vriendelijke mensen met goede service.. :toppie

Minpuntje(anecdote): Ik stuurde een appje naar Erdem:
"ik snap dat niet mannen in een rok. OMG Het lijkt wel een pipersband.
Ik hoop niet dat ze gaan spelen..
We zitten dus echt op zee, en je mocht niet naar buiten, en ja hoor ze gaan @%# spelen.
Ik vroeg me echt af of ze niet zachter konden spelen maar blijkbaar niet.
En dat op anderhalve meter voor me.. Geen ontkomen aan..
Een gesprek was niet meer mogelijk.
Ik keek eens verveeld en later toch wat geïrriteerd maar de stoere Schotten gaven geen krimp en speelden dapper door..
De oudjes op de boot vonden het geweldig, ze hoorden weer eens muziek, en verdomme zeg, er werden nog solo's en bis-nummertjes gespeeld ook.."

Uiteindelijk gingen ze lopend in de regen van de boot en de bus waarin ze zouden opgehaald worden had fikse vertraging, en daar stonden ze in de regen, en het afdakje was te klein om te schuilen.. :bifun :bifun
Een welgemeende glimlach kon ik toen niet meer onderdrukken en de klanken van de dire straits streelden mijn trommelvliezen tijdens het wegrijden van het haventerrein..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Boeken ferry vakantietip

Bericht door koensch »

Multivan Generation schreef: 22 aug 2018, 19:45 .......
Zij zoeken zoals bijvoorbeeld Trivago dat voor hotelkamers doet.......
let op, trivago "zoekt" niet, maar de aangesloten hotels (en a,s je niet aangesloten bent krijg je geen boekingen) zijn verplicht op hun website een minimum prijs te hanteren.

andere sites (submerken van trivago) adveteren met een lagere prijs en ontvangen dan de commissie over de omzet en "eten" zo de marge van de hotels weg.
vergelijkbaar verdienmodel als bv thuisbezorgd.

als je het gekozen hotel zelf belt en telefonisch een reservering doet, kan ze je dezelfde ( of een nog lagere prijs) bedingen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Plaats reactie