Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ons busje

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Lowin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2018, 21:58

Ons busje

Bericht door Lowin »

Hallo allemaal,

Al een tijdje op zoek naar een Transporter om wat om te bouwen naar een busje. Vandaag gebotst op een T5 California 2.5 van het jaar 2005 met 100.000 km. Hij heeft bullbars, wat mijn echtgenoot super vindt, het slaaphefdak vind ik fantastisch.
De verkoper vraagt hier 16.500 voor, erkende vw-garage. We denken dat dit een faire prijs is?? Goed onderhouden en geen distributieriem vond ik ook wel een pluspunt. Ik denk dat we ons eigen busje binnenkort kunnen verwelkomen!!!

Maar het ombouwen dan... We kunnen nu volop gebruik maken van de cabine!!!

De eerste stap is isoleren. Xtreme isolatie had ik al gelezen, ook een rubbermat op de vloer..? Verder nog tips?

Rond electriciteit en water ... Wie heeft ervaring met het zelf plaatsen van een onderhoudsaccu? Watersysteem? Is dit doenbaar om zelf te doen? Mijn echtgenoot is wel handig maar electriciteit niet echt zijn vakgebied.

We zouden het alvast leuk vinden wat in de goede richting geduwd te worden!!! Alle tips zijn welkom!!!

StiLo
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ons busje

Bericht door Hanz »

Welkom op weetjewel. Alleen is niet echt duidelijk wat je nu gaat kopen (of al gekocht hebt). Er staat T5 California en er is sprake van een slaaphefdak. Maar er moet nog wel een huishoudaccu en water aangelegd worden??? En isolatie?? Dat zit toch standaard in een California? Misschien een paar foto's plaatsen om duidelijk te maken wat je hebt en wat er nog gedaan moet worden.
En 16.500 voor een T5 California van 2005 met maar 100.000 km is wel erg weinig, dat geeft ook te denken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Ons busje

Bericht door de Viking »

Lees mijn ombouwverhaal maar eens.

Geen extreme maar schapenwol vind ik veel beter en je vloer afwerken met kurk.

Veel plezier met het ombouwen, kost veel uren, dagen maanden denkwerk en dan valt het bouwen wel mee als je weet wat je wilt.

Gr, Sieds
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Lowin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2018, 21:58

Re: Ons busje

Bericht door Lowin »

Hanz schreef: 29 aug 2018, 21:57 Welkom op weetjewel. Alleen is niet echt duidelijk wat je nu gaat kopen (of al gekocht hebt). Er staat T5 California en er is sprake van een slaaphefdak. Maar er moet nog wel een huishoudaccu en water aangelegd worden??? En isolatie?? Dat zit toch standaard in een California? Misschien een paar foto's plaatsen om duidelijk te maken wat je hebt en wat er nog gedaan moet worden.
En 16.500 voor een T5 California van 2005 met maar 100.000 km is wel erg weinig, dat geeft ook te denken.
Er klopte inderdaad 1 en ander niet na er een nachtje over te slapen. Hij is ook niet ingeschreven als een lichte vracht. We zoeken verder, voor dit geld kun je een mooie, jonge occasie kopen..
Lowin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2018, 21:58

Re: Ons busje

Bericht door Lowin »

de Viking schreef: 29 aug 2018, 22:15 Lees mijn ombouwverhaal maar eens.

Geen extreme maar schapenwol vind ik veel beter en je vloer afwerken met kurk.

Veel plezier met het ombouwen, kost veel uren, dagen maanden denkwerk en dan valt het bouwen wel mee als je weet wat je wilt.

Gr, Sieds

Sieds,
Bedankt, zal zeker van pas komen! Maar toch eventjes afwachten tot we op een jonge occasie stuiten.. wordt vervolgd....
Plaats reactie