Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterklep zegt steeds dat hij niet dicht zit.

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Achterklep zegt steeds dat hij niet dicht zit.

Bericht door Deskman »

Dochter aan de telefoon, vanuit Italië: de achterklep piept dat hij niet dicht zit en dat is ie wel...

Als de electrische sluithulp het doet en de klep is daardwerkelijk dicht dan zal het wel een foutje in de sensor / schakelaar zijn. Die weet ik wel te vinden maar niet met bus daar en ik hier.

Overigens wel gecontroleerd of er niks tussen zat, of hij wel echt, echt dicht zat en of hij ook netjes door de sluithulp werd dichtgetrokken.

Weer iemand of je die alarmering bij een garage met een VAG computer kunt uitschakelen? Dan kijk ik er wel weer naar als de bus veilig thuis is.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Achterklep zegt steeds dat hij niet dicht zit.

Bericht door Multivan Generation »

Ik dacht dat ik ergens gezien had dat het instelbaar was, maar of dat ook bij een T5.1 ook kan weet ik niet..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Achterklep zegt steeds dat hij niet dicht zit.

Bericht door Deskman »

Die opties bij een 5.1 zijn heel beperkt maar ik hoop dat je hem wel gewoon uit kan zetten.

Misschien dan toch maar even aan een garage vragen. In de hoop dat er een Engels sprekende monteur of baliemedewerkerster zit. Want het laten fixen is vast een dure en langdurige klus. De binnendeur van een cali heb je er niet zomaar uit, weet ik uit ervaring.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Achterklep zegt steeds dat hij niet dicht zit.

Bericht door Deskman »

Da's ook nog een idee... Ik geef het door aan de kids-on-holiday.
Voorlopig moeten ze meer hun best doen om droog te blijven want in Italië is het hondenweer.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
freek
Berichten: 684
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Achterklep zegt steeds dat hij niet dicht zit.

Bericht door freek »

Bij de achterklep gaat het verstellen van de aanslagrubbers met een inbussleuteltje. Lijkt me wel sterk dat dit het probleem kan veroorzaken.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Achterklep zegt steeds dat hij niet dicht zit.

Bericht door Deskman »

Het probleem lijkt zich vooralsnog zelf te hebben opgelost. Het heeft wel een antal dagen vreselijk geregend dus het zou vocht kunnen zijn - hoewel ik dat ook niet echt voorstelbaar vind. Rubbers en sluyiting zijn verder prima in orde.

Ik ga er na terugkomst wel eens op studeren.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Achterklep zegt steeds dat hij niet dicht zit.

Bericht door Multivan Generation »

Kan ook microswitch in slot zijn.
Volgens iemand hier op het forum kun je dat goed gangbaar maken en testen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Achterklep zegt steeds dat hij niet dicht zit.

Bericht door Deskman »

Ja, die switch ken ik. En daar kun je heel goed bij in elke Transporter. Zo niet in de California waar in de klep een houder voor de twee klapstoeptjes zit en het verduisteringsgordijn zit ingebouwd. Daar ben je wel even mee bezig.

Het was een van de dingen die ik heb vervangen toen ik de bus net had - toen de sluithulp het niet meer deed. (Ondanks dat kreeg ik destijds geen 'klep niet dicht' melding - misschien is dat gekoppeld met de motorsluiting onderin.)
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Plaats reactie