Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kent iemand deze syncro?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Kent iemand deze syncro?

Bericht door Sjoerds »

Kennis van me zoekt (ook) een T4 camper en vroeg me wat ik hiervan vind. Ik heb zelf weinig tot geen ervaring met 4x4 dus daarom de vraag, kent iemand deze bus toevallig, of kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen? Ik denk dan vooral aan de combinatie van Syncro en 2.4 diesel, is dat een originele combinatie en vooral, een betrouwbare combinatie?

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Kent iemand deze syncro?

Bericht door autocaravana »

Waarschijnlijk werd de California die tijd wel als Syncro geleverd, maar sowieso moet je wel even checken of het een originele Westfalia af-fabriek is, of een later omgebouwde. Het kenteken is onleesbaar gemaakt op de foto's en dat geeft al te denken.
Bij Multicampers kun je trouwens een vergelijkbare kopen voor dezelfde vraagprijs. Misschien kun je dan nog wat garantie krijgen en deze heeft wel een standkachel... Het syncrosysteem is vrij bulletproof, maar ook dat zou ik wel even laten testen.
Als je vlotter wilt rijden, toch voor 2,5 TDI gaan, is mijn mening, want de permanente syncroaandrijving vraagt wel een paar pk's van de schaarse pk's die de 2.4 normaal heeft.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kent iemand deze syncro?

Bericht door Hanz »

autocaravana schreef: 06 sep 2018, 16:52 Waarschijnlijk werd de California die tijd wel als Syncro geleverd, maar sowieso moet je wel even checken of het een originele Westfalia af-fabriek is, of een later omgebouwde. Het kenteken is onleesbaar gemaakt op de foto's en dat geeft al te denken.
De California met 2.4 diesel werd ook als syncro geleverd (volgens de brochures op http://www.westfaliat4.info/html/1993_v ... forni.html.
Het Westfalia interieur ziet er in alle opzichten origineel uit, ik zie geen reden daar aan te twijfelen.
autocaravana schreef: 06 sep 2018, 16:52 Bij Multicampers kun je trouwens een vergelijkbare kopen voor dezelfde vraagprijs. Misschien kun je dan nog wat garantie krijgen en deze heeft wel een standkachel...
Bij Multicampers inderdaad ook een 2.4 syncro met bijna hetzelfde aantal kilometers, maar dat is een Multivan en geen California. Qua camperinterieur wel een behoorlijk verschil.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Dantji
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jun 2017, 19:12
Locatie: Rotterdam

Re: Kent iemand deze syncro?

Bericht door Dantji »

Kenteken staat wel leesbaar op de fietsendrager laatste foto 23-XB-JN
Geen VW meer :/
R'dam
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: Kent iemand deze syncro?

Bericht door Sjoerds »

Ja klopt, had ik al gechecked. Ingevoerd in 2007 en 2 eigenaren gehad. eerste heeft hem 6 jaar in bezit gehad en de huidige eigenaren hebben hem vanaf 2013, dus dat voelt wel vertrouwd.

Alleen km-stand is altijd even een ding om goed te checken bij een ingevoerd exemplaar, tenzij de onderhoudsgeschiedenis waterdicht is. Verder heb ik zelf ook een TDI (ACV) dus weet dat de 2.4 minder sterk is. Maar deze zal echt gebruikt gaan worden als vakantievoertuig en het zijn mensen die absoluut geen haast hebben/maken en daar niet van wakker zullen liggen. Uiteraard liever een TDI, maar geen absolute vereiste.

Mocht iemand iets anders leuks te koop weten te staan voor ongeveer dit bedrag (grofweg tussen 10 en 15 mille) dan horen we dat ook graag. Syncro is geen vereiste.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Kent iemand deze syncro?

Bericht door Snautzer »

pm gestuurd
Plaats reactie