Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw projectje... update p.8

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Giela
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:47
Locatie: Breda

Re: Nieuw projectje!

Bericht door Giela »

Hanz schreef: 08 jun 2018, 22:38 Wel een beetje riskant om een luifel te plaatsen als je niet precies weet hoeveel ruimte er over blijft naast de rand van het hefdak.
Op de website van Vamoose zag ik dat zij zelf ook een Combi rail verkopen voor het plaatsen van een luifel. Dat is dan misschien de meeste veilige optie.
Ja denk dat we dit ook maar doen. Vamoose zelf geeft ook geen uitsluitsel (begrijpelijk) over andere rails en/of bevestiging...
idh
Berichten: 400
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:32

Re: Nieuw projectje!

Bericht door idh »

De bakken van een 88pk zijn niet ''top''. Wellicht is die van jou al een keer gereviseerd? Vervang de olie tijdig en vul hem af met 3.2L Liter olie ipv 2.3L. Beter voor de bak!
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
Giela
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:47
Locatie: Breda

Re: Nieuw projectje!

Bericht door Giela »

Update:

Momenteel staat de T4 bij de hersteller, een kleine schade gereden :bonk

Wel hebben we een afspraak staan om een hefdak te laten plaatsen eind september. Bij Westdubs in Engeland. Eigenlijk door een tip hier op het forum eens in de UK gaan kijken en daar liggen de standaarden, mogelijkheden toch wat anders dan hier in Nederland. Zodra we die kant op rijden volgt er zeker een update!

Voor nu:
Bijlagen
IMG-20180711-WA0006.jpg
IMG-20180711-WA0002.jpg
IMG-20180709-WA0009.jpg
Giela
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:47
Locatie: Breda

Re: Nieuw projectje!

Bericht door Giela »

Ik moet het eindresultaat nog even uploaden maar is zeer mooi geworden. Blij! Mocht iemand nog een goed maar betaalbaar adresje zoeken voor schades in Noord Brabant, ik heb er een!
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: Nieuw projectje!

Bericht door cowboy »

Had die schadehersteller van jou vast verharder gebruikt met het spuiten bij mijn baas hadden ze bij mijn bus met schuifdeur schade (mercedes sprinter)de verharder vergeten :ie :bifun dus na een dag was hij zwart van het straatvuil toen had hij dubbel zoveel werk :nuts
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Nieuw projectje!

Bericht door brecht »

Giela schreef: 08 jun 2018, 21:15 Aha, dit bout je zo op de bus zelf? Misschien nog handiger. Rijdt er hier iemand met zo'n setup?
:zwaai Wij rijden ermee. Busje is alleen ff op een trip dus kan geen foto's sturen. Wij hebben een omnistor compleet met zijluifels, voorscherm en bodemzijl. Een complete voortent dus. We hebben behalve de luifel nog nooit iets hiervan opgezet en ik denk dat, als er in onze zomervakantie komende 2 weken weer geen gebruik van gemaakt wordt, de hele luifel er af gaat en een brandtrap rail erop.

Ik kan als je het fijn vind vrijdag op zijn vroegst ff een foto plaatsen van hoe het bij ons zit, Evt interesse in een 2e hands Omnistor5000?
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: Nieuw projectje!

Bericht door Sjoerds »

Ik heb mijn Omnistore luifel met deze steunen gemonteerd:
https://www.kampeerperfect.nl/omnistor- ... stuks.html

Voor het monteren/vastzetten heb ik van die blindklinkmoeren in het dak 'geperst', dat werkt perfect.
Giela
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:47
Locatie: Breda

Re: Nieuw projectje!

Bericht door Giela »

Nu gaan wij eind september naar Westdubs om het hefdak te laten plaatsen.

Daarvoor moet natuurlijk wel de dubbele cabine eruit. Zijn er bij het uithalen van de achterbank en schot nog dingen/tips waar ik rekening mee dien te houden?

Dank voor jullie reactie!
MaartenT4
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jul 2018, 10:58

-

Bericht door MaartenT4 »

-
Laatst gewijzigd door MaartenT4 op 15 okt 2020, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Giela
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:47
Locatie: Breda

Re: Nieuw projectje! (update p.6)

Bericht door Giela »

Update:

Het tussenschot is er uit! Komende week de vloer isoleren en een nieuwe vloer erin. Wij zijn blij, enkel twee kleine roestplekjes tegengekomen en de gaten waar de bank mee stond vastgeschroefd moeten gedicht worden..

De vloer (met genoeg kitresten) en de twee roesplekken. Lijken wel steunpunten of zit er onderop iets gemonteerd op deze plekken?
Bijlagen
IMG_0318.jpg
IMG_0324.jpg
Laatst gewijzigd door Giela op 01 okt 2018, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw projectje!

Bericht door Multivan Generation »

Omos dubbele cabine?
Dan zit er onder de auto nog een U-profiel wat je ook niet meer nodig hebt..
Wel een vreemde plek voor die roest daar..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Giela
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:47
Locatie: Breda

Re: Nieuw projectje!

Bericht door Giela »

Multivan Generation schreef: 09 sep 2018, 17:48 Omos dubbele cabine?
Dan zit er onder de auto nog een U-profiel wat je ook niet meer nodig hebt..
Wel een vreemde plek voor die roest daar..
Ja die kan ik er volgens mij zo afhalen nu, moet ik nog wel even gaan doen voordat ik ga rijden en inderdaad. Thanks voor de tip! Het is/was een OMOS Dubbele cabine inderdaad.

Ik lees ook diverse mogelijkheden tot isoleren. Xtreme schuim of noppenfolie, wat is jullie advies?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw projectje!

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou Xtrem gebruiken. Noppenfolie geeft niet zo veel.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Chubaka
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 jan 2015, 09:04
Locatie: Kalletal

Re: Nieuw projectje!

Bericht door Chubaka »

Ik heb de bus vol geplakt met 19 mm zelfklevende armaflex
Ben er zeer tevreden over
T4 lw rsl edition Bj 2003
Passat 35i 2.0 gt Bj 1993
Scirocco z400 Bj 1988
Giela
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:47
Locatie: Breda

Re: Nieuw projectje!

Bericht door Giela »

Ik lees inderdaad veel goede verhalen over Xtreme. Ik ga dat maar eens bestellen.

Hebben jullie nog tips omtrent het hout als bodemplaat. Het liefst niet te dik ivm. vloerhoogte. Nu zit er Betonplex in maar dat kost geloof ik €119,- per plaat bij de Gamma...
Plaats reactie