Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zijruit achterT4 California Coach 1993?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smitchr
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:57

zijruit achterT4 California Coach 1993?

Bericht door smitchr »

Beste allen,
Onlangs knalde de zijruit achter (niet schuivende deel) aan de passagierskant in duizend stukje uiteen. Carglass heeft wat plastic gemonteerd en is hard aan het zoeken voor een nieuwe ruit, maar een snelle zoektocht op dit forum leert me dat het erg lastig is om een vervangende (laat staan een nieuwe) ruit te vinden. Zie foto voor nog intacte ruit achtr aan bestuurderskant. MIjn vraag is dus nu: heeft iemand wellicht nog ergens een vergelijkbare ruit liggen vanuit sloop/reserve onderdelen? Tips zijn ook welkom (indien er sinds laatste onderwerp ontwikkelingen zijn geweest....).
Groeten, Chris
Bijlagen
raampje linksachter_small.jpg
raampje linksachter_small.jpg (71.98 KiB) 905 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pdegro
Berichten: 214
Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:35
Locatie: Tussen Gent en Eeklo (België)

Re: zijruit achterT4 California Coach 1993?

Bericht door Pdegro »

Dag Chris,
Vorige maand had ik eenzelfde voorval, maar dan het schuivend gedeelte van de schuifruit in de schuifdeur.
Zie dit topic.
Ik heb toen een compleet raam gevonden (vast en schuivend gedeelte) en heb enkel het schuivend gedeelte gebruikt om mijn raam te herstellen.
Dus, ik heb nu over: een raam waar het vast raam nog in zit, zonder schuivend gedeelte.
Indien je hier interesse voor hebt mag je het gratis afhalen.
Zelf had ik ook bij Carglass geinformeerd, maar ze lieten me weten niets meer van deze ruiten te kunnen leveren.
Mijn woonplaats is in Belgie, tussen Gent en Eeklo.
Mvg
Pierre
Mvg, Pierre.
T4 2,5 TDI, California Coach 1997
Gebruikersavatar
smitchr
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:57

Re: zijruit achterT4 California Coach 1993?

Bericht door smitchr »

Dank voor de reactie Pierre! Ik had dit forum onderwerp compleet gemist. Fijn dat je nog een raam voor me hebt, geweldig. Ik heb via camperbedrijven ook nog in Duitsland nieuwe opties gevonden (https://www.atm-classicparts.de/Schiefe ... 47712G-01C ) , maar wel redelijk aan de prijs (ca. 800 euro). Ik overleg even met verzekering of ze dit willen dekken wat ik betwijfel. Grote kans dat ik dus je raam kom op (laten) halen. Woon wel in het verre noorden (net onder Groningen), dus moet het even goed inplannen. Neem wel eerdaags contact met je op.
Groeten, Chris
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijruit achterT4 California Coach 1993?

Bericht door Multivan Generation »

Ik moet volgende maand weer naar Groningen en zit regelmatig in België voor werk.
Dus misschien kan ik iets betekenen? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie