Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Multivan Generation »

@bobv
Ik zag een filmpje op YouTube dat Aart camperbouw nu ook een bankje heeft laten crashtesten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gekkeduif
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:53
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Gekkeduif »

Nog een vraagje over het bed. Mag ik in mijn T5 lwb caravelle links achterin een keukentje met klaptafel en bankje maken langs de zijwand en dan op de vloer een los matras (gewoon of mag ook een luchtbed zijn?) van 110 bij 180 leggen of moet dat matras weer op een frame gemaakt?

Vast dank voor reacties!
Edward
Zo mooi maken ze ze niet meer
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 358
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door starfire »

Nee dat zal niet mogen. Je moet een vast bed hebben. Daar valt de vloer niet onder...
En een luchtbed of matras is nou niet bepaald vast.
Je mag dan weer wel een bed hebben en daar een kleedje op leggen als "matras".
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 358
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door starfire »

Multivan Generation schreef: 14 jul 2018, 16:09 @bobv
Ik zag een filmpje op YouTube dat Aart camperbouw nu ook een bankje heeft laten crashtesten.
Dat is dus al meer dan een jaar geleden. Filmpje is van april 2017. https://www.youtube.com/watch?v=EcDs5gbVFAo
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gekkeduif
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:53
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Gekkeduif »

starfire schreef: 21 sep 2018, 09:31 Nee dat zal niet mogen. Je moet een vast bed hebben. Daar valt de vloer niet onder...
En een luchtbed of matras is nou niet bepaald vast.
Je mag dan weer wel een bed hebben en daar een kleedje op leggen als "matras".
Thx. Weer wat wijzer.
Zo mooi maken ze ze niet meer
Peter1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2019, 18:02

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Peter1975 »

hallo allemaal.

Ik heb sinds een week een prachtige t4 transporter bus gekocht.
Het is een 9 zitter met een 2.0 benzine motor.

Nu zou ik dol graag op kwart tarief gaan rijden.
Het pop UP dakje zat er bij.
Nu is mijn vraag.
Mag ik dat er zelf in maken of moet dat gedaan worden door een bedrijf.

En wat kost het om schrijven naar een camper
.
Ik moet dus een keuken blok er in hebben een tafel en bed.
En natuurlijk een bed.
Maar ben ik verplicht om een 220aansl te maken of een stroom punt buiten
Peter1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2019, 18:02

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Peter1975 »

Ik stuurde hem perongeluk al.
Maar ik heb 3kinderen en een vouwwagen.
Dus dat lijkt me prachtig dan hebben we slaap plekken zat.
En als het te koud is. Dan kunnen mijn Kids mooi warm liggen 🙏

Alvast bedankt voor het lezen.
Ik heb er zin in 👍👍👍
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 358
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door starfire »

Peter1975 schreef: 06 jan 2019, 18:29 Het pop UP dakje zat er bij.
Nu is mijn vraag.
Mag ik dat er zelf in maken of moet dat gedaan worden door een bedrijf.
Dat mag je er gerust zelf in maken.
Peter1975 schreef: 06 jan 2019, 18:29 En wat kost het om schrijven naar een camper
Het overschrijven op zich kost niet zoveel, je betaalt een bedrag voor de omkeuring naar camper bij de RDW.
Omdat je busje al een 9-zitter is en dus een personenuitvoering, hoef je namelijk helemaal geen BPM te betalen.
Peter1975 schreef: 06 jan 2019, 18:29 Ik moet dus een keuken blok er in hebben een tafel en bed.
En natuurlijk een bed.
Maar ben ik verplicht om een 220aansl te maken of een stroom punt buiten
De aanwezigheid van stroom is geen verplichting volgens de belastingdienst.
Lees even het hele topic door, dan zie je vanzelf wat de minimale eisen zijn.
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Hanz »

starfire schreef: 06 jan 2019, 19:02 De aanwezigheid van stroom is geen verplichting volgens de belastingdienst.
Lees even het hele topic door, dan zie je vanzelf wat de minimale eisen zijn.
En kijk ook even op de site van de Belastingdienst zelf: https://belastingdienst.nl/wps/wcm/conn ... uto_camper
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Peter1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2019, 18:02

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Peter1975 »

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Het is leuk om te zien hoeveel mensen betrokken zijn.
:driveT4 🤟
Gebruikersavatar
DutchNavigator
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 aug 2011, 09:56
Locatie: Groene Hart

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door DutchNavigator »

Scandibus schreef: 03 mei 2016, 01:09
*Is de binnenruimte van uw kampeerauto niet minimaal 170 cm hoog, maar wel minimaal 130 cm hoog? Dan mag u de binnenruimte verhogen tot minimaal 170 cm, over een lengte van minimaal 100 cm en een breedte van minimaal 90 cm. Dit kan bijvoorbeeld met een vast verhoogd dak of een hefdak. Dit mag alleen als de kampeerauto aan de overige inrichtingseisen blijft voldoen.

Voor lage (bus-) campers (de auto moet inwendig wel minimaal 130cm hoog zijn) is er dus een uitzondering : dan mag de stahoogte van 170cm worden bereikt door toepassing van een hefdak en hoeft de bloklengte maar 100 in plaats van 200cm te zijn! Het is zelfs toegestaan om een deel van het dak (100cm) vast te gaan verhogen.

----------------------------------------------------------------------------------
Wanneer iemand het met (een deel van) deze “vertaling” niet eens is of een aanvulling heeft, hoor ik dat graag. :knipoog
Wellicht lees ik het verkeerd maar ik lees nergens dat als je een verhoogd dak neemt de blokmaat opeens wordt aangepast. Er wordt alleen gesproken over de maten van de binnenruimte. Volgens mij moet dan nog steeds het originele blok er in kunnen passen. Er spelen nu enkele (recht-)zaken met de fiscus over de Fiat Doblo en Transit Connect L2H2 met een vloerlengte rond de 192cm die door de fiscus NIET als camper gezien worden. Dit geldt tevens voor de Nissan NV200.
:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Multivan Generation »

Wat is je punt in deze?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
DutchNavigator
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 aug 2011, 09:56
Locatie: Groene Hart

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door DutchNavigator »

'Voor lage (bus-) campers (de auto moet inwendig wel minimaal 130cm hoog zijn) is er dus een uitzondering : dan mag de stahoogte van 170cm worden bereikt door toepassing van een hefdak en hoeft de bloklengte maar 100 in plaats van 200cm te zijn! Het is zelfs toegestaan om een deel van het dak (100cm) vast te gaan verhogen.'

Dit klopt mijns inziens niet. Ook met een verhoogd dak moet het 'fiscale blok' er volledig inpassen: 2 meter vloerlengte dus.

https://www.customcamp.nl/actueel/geen- ... san-nv200/
:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Multivan Generation »

DutchNavigator schreef: 28 jul 2019, 16:17 'Voor lage (bus-) campers (de auto moet inwendig wel minimaal 130cm hoog zijn) is er dus een uitzondering : dan mag de stahoogte van 170cm worden bereikt door toepassing van een hefdak en hoeft de bloklengte maar 100 in plaats van 200cm te zijn! Het is zelfs toegestaan om een deel van het dak (100cm) vast te gaan verhogen.'

Dit klopt mijns inziens niet. Ook met een verhoogd dak moet het 'fiscale blok' er volledig inpassen: 2 meter vloerlengte dus.

https://www.customcamp.nl/actueel/geen- ... san-nv200/

Dus je punt is eigenlijk, dat je een site gevonden hebt, waar verkeerde informatie op staat,
of dat jij de regels verkeerd interpreteert.

Interessant :toppie :knipoog

Pagina 8 van deze link:
https://www-europe.nissan-cdn.net/conte ... VAN_NL.pdf
stahoogte 1,36 meter

De fiscale eisen om in aanmerking te komen voor het half of kwarttarief is een verhoging van de stahoogte met een minimale oppervlakte van 90 bij 100 cm.

Succes.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: CAMPER Eisen aan ombouw en inrichting

Bericht door Multivan Generation »

Dat maakt voor een camper toch niet uit?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie