Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

MFA inbouwen, TDI 2003

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

MFA inbouwen, TDI 2003

Bericht door raf_construct »

Heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een tellerunit met MFA bij een TDI met can-bus?
Ik ben ermee gestart, maar ben niet helemaal zeker wat ik nog extra nodig heb.
Ik heb de tellerunit en MFA hendel met kabelboom uit een sloper van hetzelfde bouwjaar, 2003.

Ik mis sowieso de buitentemperatuursensor G17 en de verbinding daarvan naar de zekeringkast.
Ik weet alleen niet of de kabelboom van de zekeringkast naar de tellerunit hier al op voorbereid is.

Ik heb de tellerunit even ingeplugd op mijn huidige kabelboom, en de MFA hendel aangekoppeld.
De unit werkt. Er komt nu echter alleen een hoop ------- zowel bij verbruik als bij buitentemperatuur.
Met de hendel kan ik op het scherm niets veranderen. Er gebeurt letterlijk niets.

Weet iemand meer ?

Het gaat om dit type MFA :

Afbeelding
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: MFA inbouwen, TDI 2003

Bericht door Multivan Generation »

Neem eens contact op met Oskar..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: MFA inbouwen, TDI 2003

Bericht door sgsdebruijn »

Wist niet dat je een automaat had.
Verbruik zal waarschijnlijk vanaf de ecu getrokken moeten worden.
Enne Oskar is idd diegene die je moet hebben. Alles wat je niet in je bus hebt zitten kwa lampjes/signalering moet aan massa.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: MFA inbouwen, TDI 2003

Bericht door Multivan Generation »

sgsdebruijn schreef: 02 okt 2018, 14:25 Enne Oskar is idd diegene die je moet hebben. Alles wat je niet in je bus hebt zitten kwa lampjes/signalering moet aan massa.
Eventuele kilometerstand aanpassing van de tellerunit, zodat het overeenkomt met jouw huidige kilometerstand, al over nagedacht? Kun je eventueel ook aan Oskar of mij vragen.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5267
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: MFA inbouwen, TDI 2003

Bericht door René »

Kabelboom tellerunit moet je ook wijzigen evenals een extra kabelboom van zekeringkast naar de hendel. Maar die heb je ook al geplaatst zie ik.

Gemelde site is wel handig voor dit.😜

René
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: MFA inbouwen, TDI 2003

Bericht door raf_construct »

Hier kan ik wat mee. Nu nog even de pinbezetting bekijken vanop T4 wiki.
sgsdebruijn schreef: 02 okt 2018, 14:25 Wist niet dat je een automaat had.
Verbruik zal waarschijnlijk vanaf de ecu getrokken moeten worden.
Enne Oskar is idd diegene die je moet hebben. Alles wat je niet in je bus hebt zitten kwa lampjes/signalering moet aan massa.
Nee, heb geen automaat. Foto was een voorbeeldfoto.
Multivan Generation schreef: 02 okt 2018, 15:27 Eventuele kilometerstand aanpassing van de tellerunit, zodat het overeenkomt met jouw huidige kilometerstand, al over nagedacht? Kun je eventueel ook aan Oskar of mij vragen.. :knipoog
Kilometerstand wordt al geregeld door een kameraad. Ik zit nu op 170.000, Teller met MFA staat op 430.000 ...

Bedankt voor de feedback jongens. Ik ga ermee aan de slag, als ik kom vast te zitten weet ik alvast wie ik moet roepen. :lach
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Chalet
Berichten: 133
Lid geworden op: 27 okt 2014, 13:08

Re: MFA inbouwen, TDI 2003

Bericht door Chalet »

Is wel erg fijn zo’n mfa in een basisbus. Heb zelf een grote MFA uit een Duitse sloop T4 erin gezet.
Plaats reactie