Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Hanz »

Emissieloos woont in Friesland en René in Heerhugowaard (NH). Een ritje van niks dus, even de afsluitdijk oversteken en je weet dan meer om gericht te zoeken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Emissieloos »

Bedankt voor het aanbod Rene :maar dat is dik 2.5 uur rijden heen en terug...dat is me nu ff te ver....
probeer eerst dichterbij de oplossing te vinden....
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Emissieloos »

Is er niemand in Friesland die toevallig nog een werkende lmm heeft liggen ?
Kan ik dat uitsluiten...
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Emissieloos »

Of iemand die verregaand hobbyist is dus met
de software om een 2.5tdi acv uit te lezen ?
M vr gr johannes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Multivan Generation »

Heb vanmiddag zonder lmm gereden :geen verschil.

daarna met een diode in pin 4en 5 en dan loopt ie wel goed!

Totdat je vol gas op de snelweg rijd 140/150:
Dan gooit hij in 1keer de boel weer dicht en loopt ie weer120....
Dat betekend dus dat onder andere je LMM defect is.
Dus die kun je al gaan bestellen en vervangen.
Afhankelijk van je bouwjaar heb je een Pierburg LMM (oude) of een Bosch (nieuwere).
Ze hebben dus verschillende stekkers.
Wat wel eens gedaan wordt is de losse meetstift bij de Bosch LMM vervangen door een Pierburg equivalent.

Met het rijdend uitlezen kun je dus live de meetwaarden zien die de LMM geeft,
en ook welke deze zou moeten geven (wat er door de motorcomputer verwacht wordt).
Ook kun je de brandstofpomp timing met warme motor en bij stationair toerental,
zonder softwarematige compensatie uitlezen. En rijdend ook de turbodruk waardes, de wastegate aansturing etc.

Een OBD-dongle zoals bijvoorbeeld die van OBDeleven kost je de kop niet en werkt ook met smartphone.

Een oorzaak heb je dus zelf al min of meer gevonden,
de andere(n) kun je met rijdend uitlezen en de interpretatie daarvan boven tafel halen.
Er zijn genoeg weetjewellers die de mogelijkheid hebben om je bus (rijdend) uit te lezen.
Wellicht niet op de hoek van de straat,
maar ja aanklooien en maar onderdelen lukraak gaan vervangen in de hoop dat het dat is, is ook nog al wat..

Je interpretatie van de antwoorden van een ieder die probeert bij te dragen,
moet je zelf eens objectief bekijken. Kijk dan ook eens wat een ieder bijdraagt aan de beleving en hulp aan anderen.
Zet dat ook eens af tegen wat je zelf bijdraagt en kijk dan eens in de spiegel..

Als mensen een onderdeel hebben liggen, dan kan dat ook via de post opgestuurd worden,
je hoeft er niet per se in een bepaalde straal van je woonplaats zelf om te rijden.

Lees dit berichtje eens 3 keer door en haal de informatie er uit waar je wat mee kunt, en denk eens over het andere na..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Emissieloos »

Nog mensen in friesland die een lmm hebben liggen of een uitleesmogelijkheid hebben ?
Of een truuk middel of weetje om dingen uit te sluiten?

Word zeer gewaardeerd.
mvr gr johannes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Multivan Generation »

@ Johannes.

Wil jij echt wel geholpen worden vraag ik mij zo af?

Indien het antwoord ja is --> zie PB

Indien het antwoord nee is --> gooi mijn PB dan ongelezen weg.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Emissieloos »

Bedankt voor het aanbod multivan maar ik ga niet op je aanbod in ;
Zou het op prijs stellen als je ophoud mn topic met je stellingnames te verontreinigen...


Dus :zijn er nog mensen in friesland die een werkende lmm hebben liggen of uitleesapparatuur hebben en bereid zijn te helpen ?
Ook tips en tricks zijn welkom...
m vr gr johannes.
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door jos_br »

Helaas is een tip and trick hier al een paar keer gegeven! Zonder uitlezen kom je er niet makkelijk uit, en de "truc" door er een diode in te proppen en hierna een noodloop hebt -dat had je dus- geeft niet meteen aan dat de lmm stuk is, die veroorzaakt geen noodloop. Zoals ik het lees heb je waarschijnlijk een turbo die om een of andere reden niet afregeld en een noodloop veroorzaakt. Wil alleen even aangeven dat uitlezen een hoop werk scheelt en je in een keer naar een goede oplossing gebracht word.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Multivan Generation »

Emissieloos schreef: 04 okt 2018, 19:00 Bedankt voor het aanbod multivan maar ik ga niet op je aanbod in ;
Zou het op prijs stellen als je ophoud mn topic met je stellingnames te verontreinigen...


Dus :zijn er nog mensen in friesland die een werkende lmm hebben liggen of uitleesapparatuur hebben en bereid zijn te helpen ?
Ook tips en tricks zijn welkom...
m vr gr johannes.
Even voor de anderen de inhoud van mijn gestuurde PB naar de topicstarter (dat doe ik normaal nooit, maar nu wel gepast)
Verstuurd op: do okt 04, 2018 17:50
Van: Multivan Generation
Ontvanger: Emissieloos
Onderwerp: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk
Emissieloos schreef: ↑
do okt 04, 2018 14:50
Nog mensen in friesland die een lmm hebben liggen of een uitleesmogelijkheid hebben ?
Of een truuk middel of weetje om dingen uit te sluiten?

Word zeer gewaardeerd.
mvr gr johannes
Als je telefonisch geholpen wilt worden,
dan kun je mij bellen.

Dit kan vanavond tussen 19:00 en 20:30 uur.
Morgenochtend vanaf 9:00 tot 12:00 uur

Mijn telefoonnummer: 06- ## ** !! ^^ 0

Groeten Peter
Ik kan, door een heleboel praktische ervaring een heleboel telefonisch troubleshooten,
Een heleboel mensen heb ik dus ook al telefonisch kunnen helpen met storingen,
soms zelf onder mijn eigen werktijd (terwijl ik met mijn hoofd in een robot zat),
maar als ik dan een reactie zoals hierboven krijg,
dan houdt het voor mij op :zwaai

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door luisenbos »

johannes

Er zijn div antwoorden gegeven wat een oplossing zou kunnen zijn je moet er alleen voor rijden tja je wilt graag geholpen worden
wat je nu ? doet je bouwd nu wel weerstand op :knipoog naar andere en ook voor je zelf .

Nu kun je de eer aan je zelf houden en zelf zoeken via internet of .... ben wel met je eens soms zijn de antwoorden wel erg makkelijk ga na de garage is inderdaad kort door de bocht afgezien van de kosten uitlezen A .65 euro en niet altijd nog weten wat het kan zijn ?.

maar hier is wat tips heb je draadje in in de lucht massa meter al schoon gemaakt voorzichtig met lucht of vloeistof kijk een op youtupe .
luchtmassa meter schoonmaken heb je alle slangen op en aan de luchtmassa meter na gekeken en erom heen en de klein dunne slangen ook zachte kunstof en de harde kunstof groen nu blauw bij mijn auto zaten er breuken dat resultaat was uiteindelijk uitvallen motor de dat was het even wat alle slangetje vernieuwen .en voor mekaar zie foto maar een zoek tocht van hier tot tokio .

wat soms wel een wil helpen ! is de accuklem eraf halen
het systeem reset zich hielp bij mij dat de auto wel weer starten maar niet alle fout codes gaan er dan uit !

voor de rest uitlezen geeft aan ...kan dit zijn of dit zijn soms zit daar ook een een zoekplaatje aan keus uit 2 a 3 dingen
begin rustig alle loshalen schoonmaken en nakijken sommige dingen kunnen op een andere plek zitten die de eeehh een storing geeft .

succes met zoeken :yes groetje Frits
Bijlagen
DSCN2642.jpg
Laatst gewijzigd door luisenbos op 04 okt 2018, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
En de vriendelijk groetje Frits
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Emissieloos »

Bedankt voor de tips luisenbos!
Zal er naar kijken!
M vr gr johannes
en peter ook bedankt! Voor het stoppen! zwaai :zwaai ...
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Sjoerds »

Sorry hoor, maar hier zakt mijn broek echt vanaf. Peter is een van de meest behulpzame mensen hier op het forum en heeft heel veel technische kennis van de T4 en biedt zelfs aan dat je hem mag bellen voor (gratis) advies. Hoe haal je het dan in je botte harses om hem zo af te serveren en doodleuk door te vragen of niemand in Friesland even kan komen helpen?

Ik zou zeggen, ga lekker weg hier van het forum en breng dat ding naar een VW dealer. Wat een ondankbaarheid.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door Hanz »

luisenbos schreef: 04 okt 2018, 20:11 .... ben wel met je eens soms zijn de antwoorden wel erg makkelijk ga na de garage is inderdaad kort door de bocht afgezien van de kosten uitlezen A .65 euro en niet altijd nog weten wat het kan zijn ?.
... maar een zoek tocht van hier tot tokio .
succes met zoeken :yes groetje Frits
Niemand heeft gezegd dat hij naar de garage moet gaan, er is wel gezegd dat uitlezen de beste start is om te achterhalen wat de oorzaak kan zijn. Dat uitlezen kan ook door een mede-weetjeweller.
René heeft aangegeven dat hij dat wil doen en ik heb zo maar het idee dat hij daar geen 65 euro voor gaat vragen. Dus als er dichterbij in Friesland niemand is die de bus kan uitlezen dan lijkt een ritje naar Heerhugowaard toch de beste oplossing. En laten we wel wezen, voor een T4 is dat toch een ritje van niks.
Want zoals je zelf zegt, anders krijg je een zoektocht van hier tot Tokyo.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: geen vermogen t4 2.5tdi 102pk

Bericht door luisenbos »

Hanz :gekte Ik voel me nu wel even geroepen om te reageren ! en ook voor de andere

Niet zelf aan gaan kloten, maar gewoon wegbrengen en uit laten lezen.
Net mijn lekkende brandstofpomp laten vervangen bij IBO Ismet op de Boesingeliede bij Haarlem.
Dan is het advies om je wagen weg te brengen om uit te lezen door wie dan ook de juiste weg.

al dan niet een garage dat komt er niet echt uit ? maar de bedoelingen van iedereen is goed !!! maar om maar meteen met hulp behoevend uitlees mogelijkheden te komen was niet de vraag van Johannes die vraagt om tips waar die zelf in alle rust naar kan kijken .

Net zoals ik van het zelfde kaliber ben vraag ik ook niet om die dingen die ik zelf ook wel kan verzinnen :politie

ik vraag naar mogelijkheden om die zaken zonder een anderen of kilometers te rijden en uren onderweg te zijn die zelf kan onderzoeken dus tips !!! waar je dus eerst naar kan kijken .en ga nou niet zeggen ach effe wat km erop zetten

dat staat los van goedbedoelde adviezen die als ik even voor johannes mag praten de bedoelde peter als telefoons advies is fijn te noemen maak daar ook graag gebruik van als ik aan de beurt maar voor alsnog mede door wat licht iritatie van verschilden kanten :proost
zijn kop in de wind gooit en soep niet zo heet gegeten word afijn de rest kun zelf in vullen .hahaha kan die dat altijd nog doen als het aanbod nog geld ..............

maar nou komt ! het uitlezen is een indicatie van dat gene van dat gene wat het zou kunnen zijn ?maar niet hoeft ---mijn ervaring is dat je totaal ergens anders terecht komt dus niet altijd van nut is mijn ervaring nu . ken mensen die kapitalen kwijt zijn aan kosten wat het niet was .
wat er met uitlezen eruit kwam dus of van voor naar achter of achter naar voren werkt maakt niet uit waar ook hoe je begint .
heb vagkom en laptop maar al mij storingen zijn er uitgekomen met schoonmaken nakijken koffie drinken en logisch nadenken .

de wegen wacht had voor mij iets uitgelezen toen ik met pech stond wat het totaal niet was :huilen kwam met verhaal na uitlezen kat verstopt maar uiteindelijk een paar slangen van euro 2.50 per meter maar das een heel ander verhaal .

Johannes bel peter samen even lullen :knipoog komen jullie er wel uit

groetje Frits
En de vriendelijk groetje Frits
Gesloten