Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Jeep
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2016, 21:10

T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door Jeep »

Zijn er verzekeringsmaatschappijen die nog een zelfbouw T5 accepteren zonder bearlock?
De kosten van zo'n ding zijn nogal hoog, terwijl het diefstal risico niet eens zo heel veel afneemt...
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door Giel »

Ik ben bij Unive verzekerd.
Expert is geweest en heeft geaccepteerd zonder Bearlock.
Heb een eigenbouw T5 uit 2006.
7 schadevrije jaren, verzekerd bedrag E 40.000.
Premie E52.99
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door Giel »

Ik ben bij Unive verzekerd.
Expert is geweest en heeft geaccepteerd zonder Bearlock.
Heb een eigenbouw T5 uit 2006.
7 schadevrije jaren, verzekerd bedrag E 40.000.
Premie E52.99
Vergeten te zeggen: all-risk!
rene82
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2017, 08:58

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door rene82 »

40k voor een eigenbouw uit 2006? Dan ben ik benieuwd naar de foto’s! Dat moet een high tech auto zijn....

Onze t5 is verzekerd bij aveco. Taxatie en bearlock/construct verplicht. Evenals een obd-lock.

Ik ben van mening dat op iedere vw camper dergelijke preventieve maatregelen verplicht zouden moeten zijn. Het kost veel geld maar ze worden ook erg veel gestolen. Ik denk dat mensen op een verkeerde manier denken te besparen door deze investering niet te willen doen.....

Succes met je keuze
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door bvddobb »

Jeep schreef: 01 okt 2018, 12:30 [...] terwijl het diefstal risico niet eens zo heel veel afneemt...
Gisteren op het duitse forum geplaatst:
Hallo zusammen,

zwischen gestern 18:00 Uhr und heute 14:00 Uhr wurde an unserem Bus die linke Seitenscheibe vorne eingeschlagen (Dämmglas). An Baerlook und Pedalock sind die Diebe gescheitert. Entwendet wurde nur ein altes Falk-Navi.

Wir hatten wegen Dauerregens ein Hotelzimmer bezogen, der öffentliche Parkplatz sollte sicher sein. Da waren die Carabinieri anderer Meinung. Sie meinten nur den zusätzlichen Sicherungen ist zu verdanken dass wir noch einen Bus haben.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door Beckontheroad »

Jeep schreef: 01 okt 2018, 12:30 Zijn er verzekeringsmaatschappijen die nog een zelfbouw T5 accepteren zonder bearlock?
De kosten van zo'n ding zijn nogal hoog, terwijl het diefstal risico niet eens zo heel veel afneemt...
Waarop is je stelling gebaseerd? heb jij diefstal statistieken van gestolen bussen met en zonder bear lock?
Of is het "hear say" dat je rond loopt te zingen?
Hoor graag waarop je je hebt gebaseerd, en niet aankomen met "ik heb gehoord"of "een kennis van me".. want casuïstiek en statistiek zijn nogal verschillend.

Groet
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door Beckontheroad »

Dat is casuistiek...
Nu de statistiek....

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door Beckontheroad »

bobv schreef: 06 okt 2018, 19:29 Ach, statistieken...

Bear lock is dus te kraken waarschijnlijk. Geeft misschien wel een gevoel van schijnveiligheid.
Wat let je, koop je geen bl.
Als z m toch stelen maakt nix iets uit, toch?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Panadero
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jul 2015, 20:37

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door Panadero »

Ik lees in deze discussie niets over de vergelijkbare sloten van fabrikant Construct. Ben benieuwd hoe daar de diefstalervaringen mee zijn.
T6.1 California Coast 4M
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door bvddobb »

Panadero schreef: 07 okt 2018, 08:31 Ik lees in deze discussie niets over de vergelijkbare sloten van fabrikant Construct. Ben benieuwd hoe daar de diefstalervaringen mee zijn.
Wij hebben de Construct. Was ook OK voor onze verzekering. Gelukkig nog geen diefstalervaringen mee.
Hebben ook nog een ouderwetse Amsterdamse wielklem, voor als we de auto langer moeten parkeren op een plek die we niet helemaal vertrouwen (luchthaven, binnenstad R’dam, zulke plekken). Denken ook over een Pedaloc.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door Beckontheroad »

"We" stelen hier natuurlijk wel de draad....
Ds vroeg naar een verzekeraar die de bl oid niet verplicht..

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door Giel »

rene82 schreef: 05 okt 2018, 18:09 40k voor een eigenbouw uit 2006? Dan ben ik benieuwd naar de foto’s! Dat moet een high tech auto zijn....

Onze t5 is verzekerd bij aveco. Taxatie en bearlock/construct verplicht. Evenals een obd-lock.

Ik ben van mening dat op iedere vw camper dergelijke preventieve maatregelen verplicht zouden moeten zijn. Het kost veel geld maar ze worden ook erg veel gestolen. Ik denk dat mensen op een verkeerde manier denken te besparen door deze investering niet te willen doen.....

Succes met je keuze
Ik ben zelf ook verbaasd, maar het staat echt op mijn polis:verzekerd bedrag per gebeurtenis :consumentenprijs E 40.000.
De bus is behoorlijk maar niet super.
Heb in het voorjaar nog een Noorse schade van E9.000 gehad en werd zonder problemen gerepareerd. En onlangs nog een Poolse schade van E4500 (beiden schuld tegenpartij)
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door atilla »

Giel schreef: 02 okt 2018, 17:04 Ik ben bij Unive verzekerd.
Expert is geweest en heeft geaccepteerd zonder Bearlock.
Heb een eigenbouw T5 uit 2006.
7 schadevrije jaren, verzekerd bedrag E 40.000.
Premie E52.99
Ongeveer zelfde verhaal t5 van bwj 2004 maar Univé accepteerd diefstal dekking niet zonder Bearlock. Bij me ook een expert geweest.
Ze hebben een nieuwe bedrag ~ 35,000 € geschat en maand bedrag van 30€.
Ik vind Bearlock verhaal zelf is een diefstal. Waroom is erg maar e3n merk in NL geaccepteerd door verzekering maatschappij. Zelfs als je tweedehands of vanuit andere land heb word niet geaccepteerd.
Dit is toch cartel vorming. ( ja weet ik er nog 1 merk)
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door de Viking »

De instinker van Univé. :knipoog

Taxatie van Univé is geen taxatie conform artikel 7:960 van het Burgerlijk Wetboek, dit doen ze nml niet!
Ze komen zelf de waarde vaststellen maar is voor hun alleen een indicatie van de waarde van de bus op dat moment en voor de premie.
Bij total loss krijg je echt niet die 40.000,- maar de dagwaarde van het geheel.
Maar je betaald wel premie over € 40.000,- :)

Toen ik daar achter kwam, ik heb verder alles bij Univé verzekerd, heb ik de polis opgezegd en bij Camperverzekerd een echte verzekering afgesloten met een taxatie door een derde partij volgens BW 7:960 wat 4 jaar vaststaat voor € 25.000,- voor een eigenbouw van 2005 voor € 32,55 p.m.
Dus bij total loss krijg je 4 jaar lang € 25.000,-

Verzekeringen :huilen
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: T5 acceptatie diefstal verzekering zonder bearlock?

Bericht door de Viking »

[/quote]
Ik ben zelf ook verbaasd, maar het staat echt op mijn polis:verzekerd bedrag per gebeurtenis :consumentenprijs E 40.000.
De bus is behoorlijk maar niet super.
Heb in het voorjaar nog een Noorse schade van E9.000 gehad en werd zonder problemen gerepareerd. En onlangs nog een Poolse schade van E4500 (beiden schuld tegenpartij)

[/quote]

Wordt in principe betaald door de tegenpartij.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Plaats reactie