Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kombi ombouwen naar DC

vragen over de T6
Plaats reactie
JHummelman
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2015, 15:44

Kombi ombouwen naar DC

Bericht door JHummelman »

Hi allen, ik heb de mogelijkheid mijn huidige VW T5GP om te ruilen voor een jonge T6 Kombi. Aangezien ik nu een DC rij (en dit ook zo wil houden ivm laadruimte) vroeg ik mij af of iemand wel eens gezien heeft dat een 9 Persoons Kombi wordt omgebouwd naar een DC. Dit zou dan feitelijk inhouden dat er alleen een achterwand achter de tweede stoelrij geplaatst moet worden en de achterste stoelen eruit gehaald worden? Of denk ik te simpel? ;)
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Kombi ombouwen naar DC

Bericht door Snautzer »

Denk het niet dat je te simpel denkt :lach

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Kombi ombouwen naar DC

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb het andersom gedaan. Dus de dubbele cabine uit een kombi gehaald om er een camper van te maken.

De tweede zitrij zat op speciale rails, waardoor deze meer naar voren stond. Daarachter dus een tussenwand.

Ik veronderstel, dat rails en achterwand wel tweedehands te verkrijgen zijn.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 16 okt 2018, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
JHummelman
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2015, 15:44

Re: Kombi ombouwen naar DC

Bericht door JHummelman »

Dank voor de reacties :) toch lees op de website van de BD (link Schnautzer):

- aan de linkerzijde van de laadruimte mogen geen zijruiten zitten

Zijruiten
Heeft de bestelauto meer zijruiten dan is toegestaan? Dan moet u deze vervangen door panelen van ondoorzichtig en vormvast materiaal. Dit mogen geen glazen panelen zijn, ook niet voor een deel. U moet de panelen rechtstreeks aan de carrosserie vastlassen of vastlijmen, bijvoorbeeld met speciale carrosserielijm. U mag de panelen niet plaatsen in de bestaande raamrubbers of vastzetten aan de carrosserie met bijvoorbeeld popnagels, schroeven, klemmen of bouten en moeren. Voor de afwerking van de las- of lijmconstructie mag u wel een deel van het raamrubber laten zitten. Zolang de constructie maar niet ongedaan gemaakt kan worden zonder te breken of te zagen.

Als de bestelauto op deze manier is aangepast, mag u aan de buitenkant van de laadruimte wel glaslookpanelen of panelen van glas (voorzien van een E-keurmerk) monteren. Het is echter niet toegestaan de aanwezige zijruiten te laten zitten en alleen aan de binnenkant ondoorzichtige panelen te monteren.


Dan wordt het toch ineens een ingrijpend gebeuren ;) en is het voordeel ook wel weg denk ik haha
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Kombi ombouwen naar DC

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb dus een kombi met alleen glas tussen de B en C stijlen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: Kombi ombouwen naar DC

Bericht door Johan nr.46 »

Ik heb een Caravelle en daar is dat ook zo gedaan. De bank staat op de originele plaats en er is een schot achter gemaakt. Het ruit links achter is vervangen voor een glaslookpaneel.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Plaats reactie