Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

afmetingen accu onder bestuurdersstoel

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: afmetingen accu onder bestuurdersstoel

Bericht door Multivan Generation »

Harry Toorman schreef: 11 okt 2018, 18:53 Stoel naar voren en de accu er op zijn kant inleggen. Lastige is dat je hem dan aan de achterkant (voorkant stoel) dan omhoog moet krijgen, dat was wel een vechtpartij( meer dan 44 echte kilo's) , hij ligt bij mij op een houten frame van hard hout, zodat hij netjes ligt en tegelijk ligt opgesloten.
Volgende keer haal ik de stoel er af..... :-p
Hij ligt nagenoeg tegen relais/zekeringen/ bedrading aan, dus wel vrij.
:tiwwp
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: afmetingen accu onder bestuurdersstoel

Bericht door moosev »

Tinux78
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2018, 09:52

Re: afmetingen accu onder bestuurdersstoel

Bericht door Tinux78 »

Goede tips! Ben nu bezig met montage past bij mij niet zomaar , moet een beetje slijpen ed 😨. Kom ik een 80 ampere zekering tegen 🤔. Waar is dat voor? Hoort dat bij mijn voorgaande 80 ampère acuu? En moet ik deze ook vervangen of kan die erin blijven? Als ik klaar ben zal ik proberen wat foto”s door te sturen
VW T5 2.5TDI 2005 ex-krankenwagen uit Oostenrijk, in transitie naar Camper.
Tinux78
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2018, 09:52

Re: afmetingen accu onder bestuurdersstoel

Bericht door Tinux78 »

Oke, 145ah Beaut accu zit erin, ik weet niet hoeverre mijn zekeringen ed verschillen van een "standaard" T5, maar ik moest een stel zekering blokjes losmaken en verplaatsen. Eentje ligt er nu los geklemd aan de voorzijde van de stoel maakt me nog niet echt gelukkig. In de oude accubak heb een multiplex plaatje gelegd (18mm dik 17cm bij 32cm) aan de achterzijde van het frame van de bestuurdersstoel heb ik een stukje uitgeslepen en daarin een rubbertje geplaatst om de draden langs te voeren. de accu zit vast met een sjorband die ik onder de reeds bestaande accubak heb doorgevoerd. Op de accu moesten trouwens nog een accupolen geplaatst worden, schijnbaar hebben worden AGM accu standaard met een boutje gemonteerd.
Bijlagen
IMG_1955.jpg
IMG_1955.jpg (35.76 KiB) 1734 keer bekeken
IMG_1954.jpg
IMG_1954.jpg (54.55 KiB) 1734 keer bekeken
IMG_1946.jpg
IMG_1946.jpg (40.8 KiB) 1734 keer bekeken
IMG_1942.jpg
IMG_1942.jpg (28.55 KiB) 1734 keer bekeken
VW T5 2.5TDI 2005 ex-krankenwagen uit Oostenrijk, in transitie naar Camper.
Harry Toorman
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2017, 22:03

Re: afmetingen accu onder bestuurdersstoel

Bericht door Harry Toorman »

Tinux78 schreef: 16 okt 2018, 14:35 Oke, 145ah Beaut accu zit erin, ik weet niet hoeverre mijn zekeringen ed verschillen van een "standaard" T5, maar ik moest een stel zekering blokjes losmaken en verplaatsen. Eentje ligt er nu los geklemd aan de voorzijde van de stoel maakt me nog niet echt gelukkig. In de oude accubak heb een multiplex plaatje gelegd (18mm dik 17cm bij 32cm) aan de achterzijde van het frame van de bestuurdersstoel heb ik een stukje uitgeslepen en daarin een rubbertje geplaatst om de draden langs te voeren. de accu zit vast met een sjorband die ik onder de reeds bestaande accubak heb doorgevoerd. Op de accu moesten trouwens nog een accupolen geplaatst worden, schijnbaar hebben worden AGM accu standaard met een boutje gemonteerd.
Ik heb zelf de polen naar achteren zitten en idd alle draden/kabels (met ogen) met een m8 bout direct op de polen zitten.
Maar mooi dat ie er in ligt!
Ardjan
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2020, 15:33

Re: afmetingen accu onder bestuurdersstoel

Bericht door Ardjan »

Wat zijn de lange termijn ervaringen met de Beaut 145AH accu? Past wel mooi (vullend) onder de stoel en een goede capaciteit.
Krezie Herrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2017, 20:08

Re: afmetingen accu onder bestuurdersstoel

Bericht door Krezie Herrie »

Ardjan schreef: 10 nov 2020, 16:45 Wat zijn de lange termijn ervaringen met de Beaut 145AH accu? Past wel mooi (vullend) onder de stoel en een goede capaciteit.
Nog steeds prima, maar echt lang zit hij er niet in natuurlijk
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: afmetingen accu onder bestuurdersstoel

Bericht door ktmkrik »

Mickel Moen schreef: 10 mei 2016, 22:08 Overweeg dan om de BlueTop te nemen. Geeft je meer aansluitmogelijkheden en techhnisch identiek.
Een Bleutop is meende ik me te herinneren voor de vaart bedoeld en zou beter bestand zijn tegen schokken en trillen?
Heb er twee van onder de passagiersstoel staan en doen al een mooi aantal jaren mee intussen.
Plaats reactie