Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 waar zit die MAP sensor nou?

vragen over de T6
Plaats reactie
jerome.hunter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:59

T6 waar zit die MAP sensor nou?

Bericht door jerome.hunter »

Goedemorgen Weetjewellers!
Na lang sparen vorige maand eindelijk een nieuw motortje in mn T6 geknutseld. 2000 blije km's gemaakt maar gisteren dan ineens in noodloop...
Thuis uitgelezen en het is de MAP sensor die stuk is/draadbreuk. No biggie maar een beetje zoekend/stekkers trekken heb ik 3 sensors gevonden op het inlaattraject die het zouden kunnen zijn maar als ik ze loshaal zie ik toch dat het niet de juiste is...
Ik heb er 1 gevonden naast de LMM bij het luchtfilter,dat is wel een drukmeter maar niet de juiste. De tweede zit op een beugeltje boven de distributie-da's ook de juiste niet. Dan zit er nog een sensor onder het expansietankje in de slang van de luchtkoeler maar die is dus kennelijk van de temperatuur. Tis een beetje krap daar dus niet echt makkelijk zoeken dus de vraag is weet iemand waar hij zit?
Foutcode is P0138 - Turbocharger boost sensor 'A" circuit high

Het is een 2011 180 pk CFCA motor - je weet wel die allemaal stuk gaan...
Gr jerome
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 waar zit die MAP sensor nou?

Bericht door Multivan Generation »

De map sensor zit normaal gezien tussen de interkoeler en het inlaatspruitstuk.

Groeten Peter

PS het is al avond.. :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jerome.hunter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:59

Re: T6 waar zit die MAP sensor nou?

Bericht door jerome.hunter »

bedankt voor je antwoord maar het is niet precies wat ik bedoel. Ik heb niet meer van die beste ogen dus wat moeite met licht/kontrast onder de kap en het zit er nogal volgebouwd... Verder heb ik alleen een afrikaanse brug dus het is een hoop werk om hem even omhoog te zetten en van onder te kijken of je ergens wat bij de turboslangen oid ziet zitten-ook al verwacht je hem daar dus niet. Ik probeer het zoekgebied dus een beetje te verkleinen door een ongeveer lokatie voor het zoeken te vragen.Volgens mij hebben de dealers een systeem dat aangeeft waar het ergens zit. Iemand een idee?
Jerome
Plaats reactie