Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 werk,fun en dagelijks gebruik wagen.

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
dregu
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 dec 2014, 19:01

T5 werk,fun en dagelijks gebruik wagen.

Bericht door dregu »

Hoi Weetjewel bezoekers,

nadat ik in april afscheid genomen heb van mijn t6. :huilen (Scheiding) was ik al een tijdje opzoek naar een andere auto daar mijn opel astra g van 2003 toch al een tijdje mee ging. 300dkm op de teller en ook kleine probleempjes. Ook mis ik de ruimte van de bus. Ik ben in juli ook begonnen om wat bij te klussen als ramenwasser dus die andere wagen moest er vlug komen.
Dus de zoektocht was een betaalbare t5 of t6. Wat moest erop zitten voor mij? Het belangrijkste was een dsg en airco en drie zitplaatsen vanvoor. De rest juist iets minder. Cruisecontrol zou leuk zijn maar geen ramp(kan achteraf bijgeplaatst worden geloof ik). Bijverwarming idem.
Geen klep vanachter maar 2-deuren.
Ook niet te ver van huis omdat ik geen 500km enkel wil rijden. Dus 200km max van Antwerpen.
Waarom een vw t5/t6? Ik sleutel nu toch al een 9jaar aan vw t5, dus leek het mij makkelijk om daarbij te blijven. En natuurlijk dat ik het ook een superwagen vind.

Dus met deze opdracht opzoek gegaan in België, Nederland en vooral Duitsland.
Veel uurtjes en weken op tijdens mijn werk op mobile.de gesurft.

Uiteindelijk bij een vw t5 uitgekomen van 2015 april :jump . Met dsg, 140pk, maar 38dkm op de teller, 3 zitplaatsen vanvoor (leder),d parkeerhulp, armsteunen links en rechts van bestuurderstoel, airco, electrische ramen, trekhaak, 2deuren achter met glas in, vanachter geen glas in zijwanden en radio met blauwtand. Ook nog een tussenwand.

Waarom toch nog een t5, gewoon deze had nog een zeer leuke prijs en eentje met die kmstand vond ik nergens anders. En voor enkel andere lampen, pinkers en dashboard meer geld betalen :bonk

beelden...... zal ik eens proberen.......

Denk dat het gelukt is. Zoals je op de foto's kan zien, heb ik een transportplaten geregeld. De auto stond in een ford garage!!! Ik heb de vw uit zijn verleiden gelost en mee genomen nadat ik een uurtje heb moeten wachten (had geen afspraak en in duitsland hebben ze een nieuw computersyteem en ze moesten het programma nog aanleren....). Maar geen probleem, ik ben blij dat alles lukt. Nu op weg naar België. Terugritje perfect verlopen. thuis natuurlijk de eerste foto's maken (zie hieronder)
Bijlagen
de auto nog op duitse transport platen
de auto nog op duitse transport platen
IMG-20181010-WA0009.jpg
vw T5 2003 1,9tdi 77kw 105pk 435dkm sold.
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex) :muur :huilen
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg :yes
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: T5 werk,fun en dagelijks gebruik wagen.

Bericht door Gretschi »

Veel veilige kilometers toegewenst :toppie ,

Groetjes
dregu
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 dec 2014, 19:01

Re: T5 werk,fun en dagelijks gebruik wagen.

Bericht door dregu »

Eens in België aangekomen, ben ik naar de douane geweest zodat ik een vignet 705 bekwam. Eerst op bureau in antwerpen geweest, maar daar vonden ze dat ze die dag met te weinig personeel waren. Dus gingen ze maar staken. Dis ik nog vlug naar Mechelen gereden om daar nog juist voor sluitingstijd mijn papieren te regelen. Gelukkig zeer vriendelijke mensen daar. En alles was snel in orde.
In de namiddag ben ik naar de keuring gegaan, en daar redelijk soepel door gegaan. Behalve dat bij het controleren van de veringen ze der achter kwamen dat er blauwe vering onder zat ipv de originele zwarte!!!! Effe paniek, maar de chef van het keuringsbureau vertelde dat deze vering ok was, omdat deze beter waren dan de originele. Ik geloof dat de vorige eigenaar er zwaardere onder gestoken heeft. ( :lach daardoor dat de wagen zo strak door de bochten ging).
Dan met het vignet 705 naar een vriend die in verzekeringen doet en die heeft in no time mijn Belgische platen geregeld. :yes

Nu kan ik beginnen denken wat ik met de t5 allemaal ga doen.....

Wat wil ik graag doen:
- cruise control in laten bouwen of zelf doen (weet nog niet goed, eerst dit forum nog eens uitpluizen)
- standkachel (zelf) plaatsen onder de wagen (webasto of eberspacher) (graag extra input hierover)(12 of24v)
- tussenwand weghalen (te koop/ruil)
- dakdrager plaatsen op het dak (alu, ijzer of rvs)
- de auto stiller maken met antivibratieplaten en geluids/thermische isolatie (input mag altijd)
- miss nog een raam extra plaatsen in schuifdeur (is nog niet zeker)
- bed inbouwen
- ramen was systeem inbouwen voor osmose die er zeer makkelijk uitkan daar ik de bus ook wil gebruiken als mtb bus/campertje.
- en waarschijnlijk nog wel andere dingen.......

Dus bij interesse voor de wand, laat maar weten...
Bijlagen
A3.jpg
A2.jpg
Laatst gewijzigd door dregu op 07 nov 2018, 06:19, 1 keer totaal gewijzigd.
vw T5 2003 1,9tdi 77kw 105pk 435dkm sold.
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex) :muur :huilen
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg :yes
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Re: T5 werk,fun en dagelijks gebruik wagen.

Bericht door chrisjemol »

leuke bus!
evt interesse in een glaslook paneel voor linksachter voor weinig?
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
dregu
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 dec 2014, 19:01

Re: T5 werk,fun en dagelijks gebruik wagen.

Bericht door dregu »

chrisjemol schreef: 05 nov 2018, 21:06 leuke bus!
evt interesse in een glaslook paneel voor linksachter voor weinig?
Mag altijd. Pb graag. Mvg guido
vw T5 2003 1,9tdi 77kw 105pk 435dkm sold.
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex) :muur :huilen
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg :yes
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: T5 werk,fun en dagelijks gebruik wagen.

Bericht door hugopoley »

Mooie bus, en ook een hele mooie kleur! :toppie
dregu
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 dec 2014, 19:01

Re: T5 werk,fun en dagelijks gebruik wagen.

Bericht door dregu »

Bedankt hugopoley,

Ondertussen al een update.
Ik heb na rustig te zoeken op verschillende zoeksite's, (2dehands,Marktplaats, facebook)) een leuke rek gevonden voor op het dak te monteren.
Eerst vind ik vooral ijzeren en alu rekken. Maar dan uiteindelijk op fb een RVS rek gevonden in een zo goed als nieuwe toestand. Heeft alleen 2jaar stof staan vangen in een garage. Ik daar dus naar toe gereden. En wat bleek, de rek was echt nieuw! 150€ betaald met een glimlach en de man zelf heeft nog geholpen met deze op de auto te plaatsen. Staat er top op vind ik zelf.
Alleen ik twijfel een beetje of ik de pootjes ervan nog zou inkorten zodat deze nog iets strakker op het dak zit. Maar nu fluit de rek niet als ik ermee rondrij. Als ik het ga veranderen, weet ik het natuurlijk niet...
Ben er in ieder geval blij mee!
Bijlagen
auto2.jpg
vw T5 2003 1,9tdi 77kw 105pk 435dkm sold.
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex) :muur :huilen
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg :yes
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T5 werk,fun en dagelijks gebruik wagen.

Bericht door ktmkrik »

Oud model Equinox niks mis mee hoor en die ziet er over bijv vijf jaar nog als nieuw uit, dit model is mijns inziens nog beter als het laatste model.
Fluiten doen deze niet, daar is de draad die om de eerste buis zit voor om dat juist te voorkomen.
Plaats reactie