Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vacuumpompen inkoopaktie

vragen over de T4
gertje1007
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007, 17:02

Bericht door gertje1007 »

he roger b. ik heb ook wel belang bij een nieuwe vacuum pomp en mijn voor keurgaat uit voor een pomp van vacutech vind het verschil groot genoeg om het te proberen ik hoor het wel gr gert
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Roger B. schreef: ik ga de gok nemen voor Vacutech...
Multivan Generation schreef: een Vacutech aub...
gertje1007 schreef:ik heb ook wel belang bij een nieuwe vacuum pomp en mijn voor keurgaat uit voor een pomp van vacutech vind het verschil groot genoeg om het te proberen ik hoor het wel gr gert
deze aanmeldingen heb ik met merkvoorkeur gekregen, wil de rest zijn bestelling even opgeven/aanvullen met merkvoorkeur.

het oudere type pomp voor de 2.4's moet ik nog navragen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dirk koops
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2007, 20:21
Locatie: Noord Holland

Re: vacuumpomp

Bericht door dirk koops »

dirk koops schreef:Ik heb wel interesse in zo'n pompje voor een 2.4 d

mijn chassisnummer. 70ZWH145466

een Vacutech aub...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Staat nu iemand op mpl. die ALLE types voor 145 euro heeft.
grtz.harry
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

welk merk verkoopt deze man?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Staat er niet bij Roger,alleen dat het duits fabrikaat is.
grtz.Harry
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Bericht door sjaak »

Dit is de vacutechpomp.Heb ik ook gehaald een aantal weken geleden.toen was tie 135,00.Moet hem er alleen nog opzetten.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

heb de adv. even bekeken, is inderdaad vacutech (zie doosje op foto)

MAAR, ik waag te betwijfelen of deze man zich ervan bewust is dat de oudere 2,4 diesels een andere pomp hadden...... Ik denk dat ie gewoon de pomp voor de latere 2,4 en de tdi's aanbied.... (en dan dus bijna 50% winst maakt op zo'n pomp tov de staffelprijs die wij gaan betalen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dijk
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:00
Locatie: LA, N-O Brabant

Bericht door dijk »

Hoi Roger,

Hoe is het inmiddels met de pompenaktie, zijn de pompen al besteld?
Ik heb zelf ook kontakt gehad met een verkoper op ebay, dit over het verschil tussen de oude en nieuwe type pompen. Volgens hem (en mij ook) zit het em alleen in het verschil in lengte vd stift, 71 bij het oudere type en 67,5 mm bij de nieuwe. Je ziet het ook aan de pomp zelf, bij het nieuwe type steekt de pen waar de veer omheen zit verder uit het huis. Navraag bij de dealer leverde overigens weinig op. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat een nieuw type past nadat de stift vervangen wordt door een korte, om hier zekerheid over te krijgen zit ik erover te denken om de proef op de som te nemen :ie en ga een nieuw type pomp zetten op een oud type blok, ik vervang dus de stift (volgens Etka heet dit een tussenklep) middels een korter exemplaar. Mocht de bestelling nog niet rond zijn dan hoor ik t graag.:lach ik dus ook zo'n pomp, zijn ze inmiddels besteld dan moet ik er zelf aan.

Groet Marcel.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb nog even afgewacht om te kijken of er meer gegadigden zouden zijn (en voor jou met succes).... Ik maak de balans even op en zal iedereen een mail sturen hoe verder te handelen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Even een samenvatting gemaakt van de aanmeldingen tot nu toe:
Roger B. schreef: ik ga de gok nemen voor Vacutech...
Multivan Generation schreef: een Vacutech aub...
gertje1007 schreef:ik heb ook wel belang bij een nieuwe vacuum pomp en mijn voor keurgaat uit voor een pomp van vacutech vind het verschil groot genoeg om het te proberen ik hoor het wel gr gert
dirk koops schreef:
dirk koops schreef:Ik heb wel interesse in zo'n pompje voor een 2.4 d
mijn chassisnummer. 70ZWH145466
een Vacutech aub...
dijk schreef:. Mocht de bestelling nog niet rond zijn dan hoor ik t graag.:lach ik dus ook zo'n pomp, zijn ze inmiddels besteld dan moet ik er zelf aan.
(edit Roger: nieuwe type vacutech)
Groet Marcel.
Dat is dan dus tot nu toe 5 pompjes vacutech; tot 10 stuks is de prijs dan gelijk...
95 euro per stuk, exclusief verzendkosten (binnen nederland)

Ik laat dit nog even in de wacht staan tot zondagavond, dan zal ik iedereen per mail op de hoogte stellen hoe het verder geregeld moet worden,

Voor mensen die ook nog mee willen doen of mensen die ik over het hoofd gezien heb, meld je nog even aan:

Tot zaterdagavond 1 decemberkan men zich nog aanmelden voor een vacutech (nieuwere type) vacuumpomp.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ben er deze week niet aan toe gekomen en dat gaat er ook niet van komen, heb de uiterste inschrijfdatum gewijzigd naar 1 december
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
armin
Berichten: 275
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:44
Locatie: De Pinte (B)

tikkertjes

Bericht door armin »

Hallo

Ben nog altijd nieuwe dingen aan het uitzoeken in mijn T4.
Mijn bus, bwj 1999 – 88pk - 170.000 km, en volgens het forum heb ik het ook zwaar zitten want het tikt ook geweldig onder de motorkap. Dus ik heb ook wel interesse in zo’n pomp.
Volgens de garage kunnen de remmen opeens wegvallen? Kan dat?

Indien die pomp bij mijn bus past mag je hem gerust bestellen ongeveer 100 à 120€
Kan ik hem ergens in Nederland afhalen liefst niet ver van de grens, of nog beter, kan er iemand hem monteren? (die krijgt ’n paar flessen lekkere bio-wijn cadeau van mij)

Groetjes
Armin
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Zet ik je erbij Armin.

Ik kreeg per mail al het verzoek om meteen montage te regelen dan zouden er vast meer gegadigden zijn....

IK kan het wel moteren (automonteur-opeiding gehad, dan zegt men dat je dit soort dingen ook moet kunnen :knipoog ) maar ik heb er geen lokatie voor....

Is er iemand die een lokatie (liefst verwarmd en met hefbrug) ter beschikking heeft en kan stellen en eventueel nog enkele andere handige WJW-ers die er een zaterdag/zondag aan willen spenderen om voor de mensen die dat willen pompen te monteren tegen geringe vergoeding per bus?

Wat betreft de remmen..... denk dat dat wel meevalt. (ik heb een klein sneetje in een vacuumslangetje gemaakt, dan tikt ie niet meer, maar bij stationair valt het vacuum weg en heb ik geen rembrekrachtiger meer (wat harder trappen dan remt ie wel gewoon)) Helemaal wegvallen denk ik niet dat zo snel gebeurt door het tikken, want volgens mij komt het tikken uit een speling de de pomp maar blijft ie met die speling wel (een hele tijd nog) gewoon pompen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik wil ook wel komen helpen met er in sleutelen hoor
is erg leuk, ik zie de rij met wachtenden al staan :knipoog

Maar heb alleen de straat ter beschikking,
dus kan niet van dienst zijn bij de verwarmde ruimte met hefbrug.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie