Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lichtzoemer zoemt juist wel

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Lichtzoemer zoemt juist wel

Bericht door Chewbacca »

Beste mede- :driveT4-fanaten,

Sinds een paar dagen heb ik een -voor mij- gekke storing in de lichtzoemer: deze gaat namelijk zachtjes maar zeker irritant hoorbaar zoemen als ik aan het rijden ben met verlichting aan en de deur dicht. ...? En na ongeveer 20 minuten is het over. Hij doet het alleen met de schakelaar van de binnenverlichting in de 'deur-stand' en de sleutel op contact (niet op acc)

Al het een en ander gezocht en gelezen... maar vaak is het probleem dat ie het helemaal niet doet

Hoofdverdachte nr 1 is denk ik de deurschakelaar links, maar waarom gaat ie dan toch zoemen als de sleutel in het contact zit? En is het na een tijdje weg en niet opnieuw opwekbaar?
Iemand een idee waar de sluiting zit?

(Overigens blijft de binnenverlichting uit en reageert deze wel goed op de deur wat niks zegt omdat het een dubbelpolige schakelaar is?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lichtzoemer zoemt juist wel

Bericht door Multivan Generation »

Controleer je deurschakelaar en kijk goed naar de 2 kabeltjes daar of het bruine kabeltje geen massa aan de carrosserie maakt :knipoog

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Lichtzoemer zoemt juist wel

Bericht door Chewbacca »

Ik zal hem woensdag eens gaan bekijken.

Maar voor de theorie: stel dat hij dat sluiting maakt, dan nog hoort hij toch niet te zoemen tijdens het rijden met de sleutel in het contact? Want dat zou hij ook niet doen als de deur opent met de sleutel erin en de lichten aan. .?
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Lichtzoemer zoemt juist wel

Bericht door Chewbacca »

Opgelost! Bedankt weer
Plaats reactie