Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

skibox op westfalia ...

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

skibox op westfalia ...

Bericht door pixie »

iemand ervaring met skibox op een Westfalia dak?

overweeg dit zelf te doen en heb dit al gezien met gewoon rails en 2 dakdragers op het het dak
vraag me af of dit wel slim is en in hoever het gewicht in de box problemen kan geven ?
One life, live it !
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door Beckontheroad »

Heb op mijn 95 T4 Reimo 2 strips bevestigd met contra aan de onder zijde 2 stalen strips.
Met 2 kajaks van ruim 5m met windkracht 7 Bf gewoon gereden.
Skibox moet prima gaan genoeg voorbeelden van.
Heffen met kist op t dak...wel op letten hoeveel kg je erin doet..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door Hanz »

De draaglast van een Westfalia hefdak is in geopende toestand 15 kg en gesloten max. 50 kg.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door pixie »

bedankt voor je reacties.

perfect te doen dus voor snowboardmateriaal voor 2 man en nog wat extra spullen mss …

en als ik ga snowboarden gaat het dakje dichtblijven denk ik :nuts
One life, live it !
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt het ook meenemen op de fietsendrager :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door pixie »

Multivan Generation schreef: 11 nov 2018, 20:09 Je kunt het ook meenemen op de fietsendrager :knipoog
Dat moet juist lukken dat ik zo een box gevonden had. Maar denk dat jij iets anders bedoeld aangezien ik daar geen snowboard inkrijg... heb een originele westfalia fietsenrek
One life, live it !
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door Multivan Generation »

pixie schreef: 11 nov 2018, 22:05
Multivan Generation schreef: 11 nov 2018, 20:09 Je kunt het ook meenemen op de fietsendrager :knipoog
Dat moet juist lukken dat ik zo een box gevonden had. Maar denk dat jij iets anders bedoeld aangezien ik daar geen snowboard inkrijg... heb een originele westfalia fietsenrek
Heb je geen boardbags dan?
Die zijn er voor ontworpen om je board te beschermen tijdens reizen.
2 of 3 van die boardbags er op en je hebt nog volop zicht door de achterruit :zwaai

Groeten Peter
PS volgens mij was er iemand op het forum die dat ook deed..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Blue Moon
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 sep 2013, 20:41

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door Blue Moon »

Deze post heb ik ooit op dit forum geplaatst:
Blue Moon schreef: 03 feb 2017, 21:14 Ik heb een alu rail in de vorm van een U geplaatst op de hele lengte van het hefdak. Zo kan ik met de afstanden spelen. Daarop plaats ik mijn dakdragers.
Dit profiel is vastgemaakt met allen vijzen en sikaflex 221. Achter de vijzen zijn er plaatjes voor de versteviging. Het profiel is 1,5mm dik en kost twee keer niks. Het oogt mooi, we hebben al veel winden getrotseerd, mistral en tramontane, en er is nooit iets weggevlogen! Veel succes, laat iets weten!
<;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door koekie520 »

pixie schreef: 11 nov 2018, 22:05
Multivan Generation schreef: 11 nov 2018, 20:09 Je kunt het ook meenemen op de fietsendrager :knipoog
Dat moet juist lukken dat ik zo een box gevonden had. Maar denk dat jij iets anders bedoeld aangezien ik daar geen snowboard inkrijg... heb een originele westfalia fietsenrek
Dat klopt peter, dat heb ik eens vermeld.

Je schroeft de gootjes van de fietsendrager. 2 Bags kan je zo op de drager leggen met de bindingen naar beneden. Dan klap je de beugel omhoog en spanbandje erom. Met een skislotje erbij ben je klaar om te vertrekken.

Ik heb een tijdje gezocht naar een koffer om op het fietsenrek te zetten, maar ik vind mijn manier nog handig genoeg. :yes
TomVooges
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jul 2017, 20:56
Locatie: Rotterdam

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door TomVooges »

Hanz schreef: 11 nov 2018, 17:17 De draaglast van een Westfalia hefdak is in geopende toestand 15 kg en gesloten max. 50 kg.
ehhh.. Heeft iemand ervaring met wat meer lading op het gesloten dak? Ik denk dat ik wel 70kg op het dak wil binden (rails, dragers en 2 forse polyester kayaks).
T4 California Freestyle 2003, sinds 2017
Mods:
- 102->130pk bij VAGtechniek
- 25mm hoger
- 215/70-16 Michelin Lattitude Cross
- Hella Rallye 1000 verstralers
- lade onder bedplank van Landreiziger.nl
- Rhino Rack HD dakdragers op rails
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door Beckontheroad »

TomVooges schreef: 15 nov 2018, 15:15
Hanz schreef: 11 nov 2018, 17:17 De draaglast van een Westfalia hefdak is in geopende toestand 15 kg en gesloten max. 50 kg.
ehhh.. Heeft iemand ervaring met wat meer lading op het gesloten dak? Ik denk dat ik wel 70kg op het dak wil binden (rails, dragers en 2 forse polyester kayaks).
als je de draad goed leest? had er 2 zee kayaks op, elk ca 25-30 kg plus de drager. En dan heb je de lengte nog die ook nogal hefboom geeft op de dragers...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
TomVooges
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jul 2017, 20:56
Locatie: Rotterdam

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door TomVooges »

Beckontheroad schreef: 15 nov 2018, 15:32
TomVooges schreef: 15 nov 2018, 15:15
Hanz schreef: 11 nov 2018, 17:17 De draaglast van een Westfalia hefdak is in geopende toestand 15 kg en gesloten max. 50 kg.
ehhh.. Heeft iemand ervaring met wat meer lading op het gesloten dak? Ik denk dat ik wel 70kg op het dak wil binden (rails, dragers en 2 forse polyester kayaks).
als je de draad goed leest? had er 2 zee kayaks op, elk ca 25-30 kg plus de drager. En dan heb je de lengte nog die ook nogal hefboom geeft op de dragers...
JB
Ja, als ik het goed lees heb je een Reimo dak? Of zit daar geen verschil in?
T4 California Freestyle 2003, sinds 2017
Mods:
- 102->130pk bij VAGtechniek
- 25mm hoger
- 215/70-16 Michelin Lattitude Cross
- Hella Rallye 1000 verstralers
- lade onder bedplank van Landreiziger.nl
- Rhino Rack HD dakdragers op rails
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door Beckontheroad »

ja dat zijn verschillende daken, maar wel allebei polyester....
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: skibox op westfalia ...

Bericht door pixie »

TomVooges schreef: 17 nov 2018, 17:08
Beckontheroad schreef: 15 nov 2018, 15:32
TomVooges schreef: 15 nov 2018, 15:15

ehhh.. Heeft iemand ervaring met wat meer lading op het gesloten dak? Ik denk dat ik wel 70kg op het dak wil binden (rails, dragers en 2 forse polyester kayaks).
als je de draad goed leest? had er 2 zee kayaks op, elk ca 25-30 kg plus de drager. En dan heb je de lengte nog die ook nogal hefboom geeft op de dragers...
JB
Ja, als ik het goed lees heb je een Reimo dak? Of zit daar geen verschil in?
ja das nog zoiets. Ik heb een origineel Westfalia dak dus ik veronderstel dat de 25-50kg regeling hierop duid ?
One life, live it !
Plaats reactie