Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afwijking navigatie systeem

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J@n de fruitman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: Vijfheerenlanden
Contacteer:

Afwijking navigatie systeem

Bericht door J@n de fruitman »

Heb een VW RNS MCD navigatie systeem. Regelmatig geeft hij tijdens het navigeren aan off road, of een straatnaam die helemaal niet klopt. Herkennen jullie dit probleem ook, of is er toch iets mis met het navigatiesysteem?
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Ligt je antenne wel de goede richting op (heb het ook gehad), antenne goed gelegd, en was ok.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Afwijking navigatie systeem

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo wjw'ers,

Ik heb ook een VW RNS MCD navigatie systeem. En ook ik heb geen aard gehad met dat systeem. Hier heb ik echt tot 3 x toe in een verkeerde straat gestaan. En je zou zeggen nou ja 20 meter verwijderd maar tot bijna een kilometer vind ik nog al wat. Daarbij gaf hij idd ook veel OFF ROAD aan. Ik neem aan dat het systeem ontworpen is in een off road terrein. Dit systeem is ingebouwd door een VW dealer hier in de buurt dus neem aan dat ze dat goed hebben gedaan niet dan. Maar ja als je een VDO DAYTON gewend bent is de rest niet veel soeps. Helaas hebben ze deze geleend en vergeten terug te brengen. Maar in de Nieuwe T5 komt het weer terug alleen zal hij niet geleend worden Hoop ik.

De groenten van de Bloemenman 211 T5
Damy

Bericht door Damy »

Heb je ook een originele CD erin?
Ik had een kopie en nu een origineel sindsdien zit de navi er nooit meer naast!
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Ik heb ook dat probleem,met een Pioneer Avic 1

:bonk :bonk

Inmiddels het hele systeem vernieuwd,antenne,en apparaat,geen oplossing.
Er is me verteld dat het door de Canbus kan komen,maar ik heb hier nergens
gegevens over kunnen vinden.
Op de gekste plaatsen geeft het systeem "off road".
Antenne ziet meer dan 5 satellieten gemiddeld,dus wie het weet,mag het zeggen.

:lach
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
J@n de fruitman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: Vijfheerenlanden
Contacteer:

Afwijking navigatie systeem

Bericht door J@n de fruitman »

Ik ben nu al 3 maal terug geweest naar de dealer. Telkens wordt het probleem opgelost en werkt het systeem weer enkele weken naar behoren. De gps antenne draad is 2x opnieuw gericht. De volgende keer is de gps antenne vervangen. Sinds vorige week is het weer mis,het systeem wijst weer plaatsen aan die ongeveer 20 km naast de werkelijkheid zitten.
Ik gebruik de originele cd, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Heb gisteren enigszins ontstemd :ie de garage gebeld en verteld dat ik er enorm van baal dat ik telkens mijn auto een dag kwijt ben met alle ellende die er bij hoort. Ik zal maandag worden teruggebeld , maar eerst moet er intern over worden beraadslaagd wat te doen. We wachten maar af.
Gebruikersavatar
musky
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 feb 2007, 15:45
Locatie: almere

Bericht door musky »

ik heb ik mijn t5 een kenwood dnx 7200 laten inbouwen
dat is een superding
ik heb radio cd ddv i-pod digi tene en een navigatie systeem dat perfect werkt
kortom ben er super blij mee

:klappen :jumpklap :klappen :jumpklap :klappen :jumpklap :klappen :jumpklap
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ik rij ondertussen een kleine 330.000 km met een Avic X1R in de T5,
heb eerlijk gezegd nooit problemen qua navigatie. Maar over het defect raken van het rotding kan ik nog uren vertellen!!
Wat de mogelijkheden betreft is er in mijn beleving geen beter apparaat te vinden, maar qua betrouwbaarheid is het echt DRAMATISCH. Zelfs zo erg dat ik gewoon een DomDom 700 als reserve standaard bij mij heb.

Ik heb de afgelopen 10 jaar met verschillende systemen gewerkt
Magneti Marreli Nav200
VDO Dayton MS 4000
Philips Carin
TomTom 700
Pioneer Avic X1 en X1R

Maar wat mij op is gevallen dat een juiste inbouw echt van elementair belang is. Zeker bij de Pioneer is het echt heel belangrijk dat de 2e computer echt juist wordt geplaatst. Het systeem is echt zéér gevoelig voor een juiste plaatsing, sinds ik het systeem echt in het midden van mijn dashboard heb laten plaatsen functioneert het goed.

Succes allen...... maar de kaarten liggen dus bij mij nog standaard in de auto onder de bank!!
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Bericht door Satnoot »

Er is maar 1 ding belangrijk bij navigatie en dat is dat je minimaal 3 satellieten moet ontvangen voor de juiste positiebepaling, de rest valt onder de toeters en de bellen. Als ik jou was eerst even de CAN-bus verwijderen en opnieuw proberen of het klopt, verder is een goede "massa" van belang ook bij antenne want deze is namelijk "actief" en wordt gevoed met een 5 volt spanning over de coax. :winter
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Als de gps antenne aan de binnenkant van de auto is gemonteerd,bijv.onder het voorraam,kan het zijn dat het raam gps signalen tegenhoud en vervolgens de navigatie off road aangeeft. :ikrij
Heeft te maken met een metalenfilm in het raam.
Gebruikersavatar
J@n de fruitman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: Vijfheerenlanden
Contacteer:

Bericht door J@n de fruitman »

Het is niet te volgen. Nu werkt het navigatiesysteem al weer enkele dagen naar behoren. Verkeerde montage van antenne lijkt me geen oorzaak. Dealer snapt het niet en wil het systeem onder garantie vervangen. Lijkt me de beste optie.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Hey,

Oplossing nabij ! ! ! :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk

De transporter is voorzien van een warmtewerende voorruit. :alarm :alarm :alarm

Wanneer de gps antenne aan de binnenzijde zit kan je het wel schudden. :muur :muur :muur

op regelmatige basis gaat hij in de fout of werkt soms helemaal niet. :ie :ie

Gisterenavond antenne naar buitenzijde gebracht (voorlopige bevestiging bij wijze van test , vandaag 430 km door gans Belgie, van bachten de Kuppe tot schevenzeke , :bifun :bifun alles opgelost :happy :happy :happy

morgen deffinitief bevestigen aan de buitenzijde ! weg problemen :politie :jumpklap :jumpklap
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

Even uit nieuwsgierigheid: waar ga je hem aan de buitenzijde monteren?? Of koop je de originele dak antenne van VW?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Gerard 136 schreef:Even uit nieuwsgierigheid: waar ga je hem aan de buitenzijde monteren?? Of koop je de originele dak antenne van VW?
Er is keuze genoeg in soorten en maten,waar je hem wil plaatsen zal je zelf moeten uitmaken.
Je hebt mooie modellen die absoluut niet misstaan op je dak,voor of achter. :toppie
Plaats reactie