Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppelingspedaal T4, 2003

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door Pascal-141 »

een af-en -toe voorkomend probleem is ook dat de bevestiging van de koppelingspedaal afscheurt ( dus het metalen onderdeel waar de pedaal in "scharniert" . Je kan dit terug lassen , of , er bestaan ook verstevigingssetjes voor. (En die zien er uit als een L profiel in dik staal , dat je er tegenaan schroeft .

Heeft iemand al eens gecontroleerd of dat bij jou nog OK is ? (dus niet gescheurd) , want dan kan het koppelingspedaal ook onregelmatig bewegen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door arjanzevenaar »

Je bent me net voor Pascal. Waar ik ook benieuwd naar ben is of hij dit ook deed voordat je het extra beugeltje plaatste, je hebt eraan gelast schrijf je, is alles dan nog wel recht en zit alles nog in lijn?. Kan zijn doordat het niet meer recht zit dat de plunjer scheef uit de cilinder wordt getrokken ofzoiets ???
Gebruikersavatar
DooDad
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 apr 2014, 13:53
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door DooDad »

Heren,
Er zit een volledig nieuwe beugel in gemonteerd aan de binnen zijde waaraan de pedalen zijn bevestigd. €160 moet ik afrekenenπŸ€“ Volgens mijn 2e garage houder moet de bak er nu maar af. Hij weet t verder ook niet meer...
It's not what you think, It's a DooDad!
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door Snautzer »

Mijn pick up had min of meer hetzelfde. Was een stuk gaande drukcylinder in de bak. Is bij de koppeling revisie deze vervangen?
Gebruikersavatar
DooDad
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 apr 2014, 13:53
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door DooDad »

Deze is inderdaad bij de revisie in maart jl ook al vervangen....
De 1e garage houder, die nu er niets meer mee te maken wil hebben, spreekt hier van een druklager hetgeen een gecombineerd onderdeel is met de ontvangst cilinder. Klopt dit hier nog wel dan?πŸ‘“
It's not what you think, It's a DooDad!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door Multivan Generation »

Welke motorcode en bakcode heb je eigenlijk?
Dat maakt namelijk uit voor de beantwoording.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door LAYCA »

DooDad schreef: ↑04 dec 2018, 15:41 Deze is inderdaad bij de revisie in maart jl ook al vervangen....
De 1e garage houder, die nu er niets meer mee te maken wil hebben, spreekt hier van een druklager hetgeen een gecombineerd onderdeel is met de ontvangst cilinder. Klopt dit hier nog wel dan?πŸ‘“
Ja dit klopt.
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
DooDad
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 apr 2014, 13:53
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door DooDad »

Heren, hebben jullie hier wat aan? Mijn versnellingsbak schakelt achter uit: rechts naar achteren. Andere identificaties heb ik even niet voorhanden. Waar kan ik nog verder zoeken?
Dank voor de moeite, mvg, Harald :yes

Preventief mijn voertuig ID verwijderd.
Laatst gewijzigd door DooDad op 06 dec 2018, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not what you think, It's a DooDad!
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door LAYCA »

Dezelfde bak als mijn bus.
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door Pascal-141 »

DooDad schreef: ↑05 dec 2018, 09:05 Heren, hebben jullie hier wat aan? Mijn versnellingsbak schakelt achter uit: rechts naar achteren. Andere identificaties heb ik even niet voorhanden. Waar kan ik nog verder zoeken?
Dank voor de moeite, mvg, Harald :yes
bakcode = DXZ
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
DooDad
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 apr 2014, 13:53
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door DooDad »

Gisteravond was Arjan bij mij op bezoek. Heel aardig om ff langs te rijdenπŸ‘πŸ½πŸ‘πŸ½πŸ‘πŸ½
Na een bak koffie een korte proefrit gemaakt en ja hoor:Pedaal blijft halverwege hangen. Snel parkeerplaats opgezocht. Hier blijkt geen olie lekkage, alles is vernieuwd zoals hierboven beschreven. Enige probleem kan hier nog een defect druklager/ontvangst cilinder in de bak zijn. We vermoeden hier een interne kekhage in deze druk cilinder hetgeen af en toe dit probleem veroorzaakt. Wellicht iemand hier nog iemand die iets wil roepen? Heel graag aub! :bonk
Ik neig langzamerhand er naar toe de VS bak te laten demonteren om hier eea te kan opzoeken... Kost weer een dag sleutelen maar t moet nu voormekaar komen. Iemand nog een alternatief aub?
Dank voor uw support, mvg, HaraldπŸ™
It's not what you think, It's a DooDad!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door Pascal-141 »

DooDad schreef: ↑06 dec 2018, 08:05 Gisteravond was Arjan bij mij op bezoek. Heel aardig om ff langs te rijdenπŸ‘πŸ½πŸ‘πŸ½πŸ‘πŸ½
Na een bak koffie een korte proefrit gemaakt en ja hoor:Pedaal blijft halverwege hangen. Snel parkeerplaats opgezocht. Hier blijkt geen olie lekkage, alles is vernieuwd zoals hierboven beschreven. Enige probleem kan hier nog een defect druklager/ontvangst cilinder in de bak zijn. We vermoeden hier een interne kekhage in deze druk cilinder hetgeen af en toe dit probleem veroorzaakt. Wellicht iemand hier nog iemand die iets wil roepen? Heel graag aub! :bonk
Ik neig langzamerhand er naar toe de VS bak te laten demonteren om hier eea te kan opzoeken... Kost weer een dag sleutelen maar t moet nu voormekaar komen. Iemand nog een alternatief aub?
Dank voor uw support, mvg, HaraldπŸ™
Als er geen lekkage is , dan kan er eigenlijk nog weinig aan oorzaak over blijven :
- een "ontvangstcilinder" zit er niet in , wel een hydraulisch druklager (dit kan defect zijn , en ja , ook nieuw spul kan wel eens defect zijn)
-de koppelingscilinder bij het pedaal ( kan ook defect zijn zonder lekkage te vertonen , heb het al eens meegemaakt dat het zuigertje schuin ging zitten in de cilinder en daardoor stroef liep ) deze eerst vervangen is simpel , en goedkoop , en sneller dan de versnellingsbak er uit te halen .
-de drukgroep van de koppeling ( ook daar kan iets verkeerd gaan , een veer/lip die defect is , een losgekomen boutje , ...)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door arjanzevenaar »

20181205_181412.jpg
Cilinder lijkt niks mis mee te zijn zie de foto maar ik lees wat je schrijft Pascal. Het Is erg lastig om de onderdelen apart te testen.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door LAYCA »

Dit is de andere kant.
Bijlagen
thumb.jpeg
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppelingspedaal T4, 2003

Bericht door Multivan Generation »

arjanzevenaar schreef: ↑06 dec 2018, 10:02 20181205_181412.jpg

Cilinder lijkt niks mis mee te zijn zie de foto maar ik lees wat je schrijft Pascal. Het Is erg lastig om de onderdelen apart te testen.
Zo te zien zit het asje scheef, als ik naar de foto kijk.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie