Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 in IJsland : gewaagd en verloren

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: T4 in IJsland : gewaagd en verloren

Bericht door de Viking »

Gerotterdam schreef: 29 sep 2018, 20:09
Het bleek dat het vliegwiel wel degelijk stuk was. Dus dat is een grote ingreep. Koppeling + vliegwiel, distrubutie en waterpomp en oh ja: ook het stuurhuis was stuk. Daarnaast heb ik de voorruit laten vervangen en daarvoor moest eerst de raamrand worden gelast en overgespoten...
Ik vind je verhaal over IJsland en de T4 heel reëel, niks mis mee.
Hieruit blijkt niet dat je nalatig bent geweest tav onderhoud, voorbereiding en uitvoering.
Gewoon materiële pech.

Geen idee wie Oscar is en waar je woont maar ik ben altijd voordelig uit bij mijn garage die ook een demontage afdeling heeft, dus met veel gebruikte zgan onderdelen op de plank. Ook hebben ze een revisie afdeling en mijn versnellingsbak werd binnen een paar uur gereviseerd terug geplaatst met nieuw vliegwiel en nieuwe koppeling a 2000,-

Succes met het voorbereiden van de volgende reis :knipoog

http://schaapbron.nl/index.php
Laatst gewijzigd door de Viking op 01 okt 2018, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
Gerotterdam
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:11
Locatie: NH

Re: T4 in IJsland : gewaagd en verloren

Bericht door Gerotterdam »

Nog even....

Dit topic is veelvuldig bekeken en ik lees het nog eens na.

2 zaken wil ik even nuanceren voordat het verkeerd in het geheugen blijft hangen.

1 Mijn repartie was veel geld, maar ik wil voorkomen dat ik de indruk heb gewekt dat de reparatie is uitgevoerd met hoge kosten.
Die indruk heb ik niet en ik wil niet de indruk wekken dat Oskar een "dure gast" is. Iedereen moet dat voor zichzelf belijken en bepalen.

2 Ijsland is prima te doen met T4. Wat zeg ik? Zeer goed te doen. Het hoofwegennet is zeer geschikt. Het wegennet is echter ingedeeld in categorien. Voor een aantal is 4WD en verder "Jeep"eigenschappen noodzakelijk. Maar dat hoeft een bezoek met T4 aan ijsland niet tegen te houden.

Zo...

Hopelijk blijft dat in het collectief geheugen en niet dat ik mijn bus de filesteinen in gereden heb en afgezet ben bij reparatie... :knipoog


Wij waren van plan om een auto te huren voor de binnenlanden en hebben daarvoor, geluk bij een ongeluk gebruik van moeten maken. :yes

Man, man... nog ff sparen en de gerepareerde bus gaat weer die kant op. Alarmcentrale: u bent gewaarschuwd!
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T4 in IJsland : gewaagd en verloren

Bericht door bvddobb »

Gerotterdam schreef: 06 okt 2018, 20:39 Man, man... nog ff sparen en de gerepareerde bus gaat weer die kant op. Alarmcentrale: u bent gewaarschuwd!
:yes :ikrij :yes
Laatst gewijzigd door bvddobb op 10 jul 2019, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerotterdam
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:11
Locatie: NH

Re: T4 in IJsland : gewaagd en verloren

Bericht door Gerotterdam »

gewoon even een berichtje "van niks".

De bus tuft weer vrolijk rond na de goede behandeling door Oskar...

Het is winter dus denk nog niet na over vakantie.

Maar merk dat mijn linker-oog een beetje gaat "loensen" als ik in een hoekje "Ijsland" zie staan...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 in IJsland : gewaagd en verloren

Bericht door Multivan Generation »

En nog plannen om je geluk weer te beproeven in IJsland?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie