Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

draadboom van ECU T4 benzine 2000

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
jeroenH
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 jun 2017, 18:22

draadboom van ECU T4 benzine 2000

Bericht door jeroenH »

Hallo!

Ik probeer mijn ''nieuwe'' T4 2.5 benzine motor aan te sluiten op mijn oude 2.4 diesel AAB T4. De diesel is eruit, de benzine zit erin.

Vanaf de ECU komt een kabelboom die bedoeld is voor onder het dashboard, de relais en stoppenkast. Omdat ik er niet zoveel over kan terugvinden op internet plaats ik hieronder wat afbeeldingen. Misschien dat iemand van jullie me wat wegwijs kan maken over kleurcodes en pluggen. Ik kreeg eerder wat draadboom schema's in pdf formaat, maar die lijken niet overeen te komen met wat ik hier heb liggen.

Ik ben ook al op zoek geweest naar een relais/zekeringen kast voor benzine van rond 2000. Is moeilijk te vinden tot nu.

De draadboom vanaf de ECU;
Afbeelding

De drie vertakkingen;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat codes op de draadbomen;
[/img]http://www.jeroenhuisman.com/bus/IMG_20 ... 114620.jpg[/img]

Afbeelding

Last but not least; hoe krijg ik dit ding van zijn plek. Er is geen beweging in te krijgen. Aan weerszijden zijn twee plastic handles naar beneden gedraaid. Ze zaten eerst naar boven, maar er verandert weinig. Het blok blijft vastzitten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: draadboom van ECU T4 benzine 2000

Bericht door Hanz »

jeroenH schreef: 11 dec 2018, 23:51 Last but not least; hoe krijg ik dit ding van zijn plek. Er is geen beweging in te krijgen. Aan weerszijden zijn twee plastic handles naar beneden gedraaid. Ze zaten eerst naar boven, maar er verandert weinig. Het blok blijft vastzitten.
Ze moeten juist naar boven om het blok te ontgrendelen. Hier vind je een beschrijving met foto's (wel in Duits).
https://www.t4-wiki.de/wiki/Zentralelektrik
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie