Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opbergruimte naast hoge kast T4 California

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door RoelandZ »

Beste weetjewellers,

Weet iemand of onderstaande opbergruimte naast de kast ook leverbaar is voor een T4 California?

Alveast bedankt :winter
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door brugseb »

Hoi Roeland
vermits bij een T4 de klep van de hoge kast de hele breedte in beslag neemt, zou je die niet meer kunnen openen met een opbergsysteem op die plaats.
Er bestaat wel een gelijkaardig opbergsysteem aan de zijkant van de kast of van de keukenblok, maar dat had je wellicht zelf al gevonden https://www.brandrup.de/en/brandrup-pro ... cessories/
grtz
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door RoelandZ »

Daar had ik nog niet over nagedacht, het interieur ligt in mijn garages i.p.v. een California. :lach

Het gaat mij erom dat ik daar geen gordijntje wil hangen, het lijkt mij dan met een opberg systeem mooier afgewerkt.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door Hanz »

RoelandZ schreef: 12 dec 2018, 16:56 Het gaat mij erom dat ik daar geen gordijntje wil hangen, het lijkt mij dan met een opberg systeem mooier afgewerkt.
Dat gordijntje hangt bij een California achter de kast langs en bedekt het gehele raam en niet alleen het stukje voor de kast. De kast is aan de raamkant open en het gordijn belemmert de inkijk. Je kan het natuurlijk ook met een paneeltje dicht maken als je het wat strakker wilt hebben.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door RoelandZ »

Hanz schreef: 12 dec 2018, 17:52
RoelandZ schreef: 12 dec 2018, 16:56 Het gaat mij erom dat ik daar geen gordijntje wil hangen, het lijkt mij dan met een opberg systeem mooier afgewerkt.
Dat gordijntje hangt bij een California achter de kast langs en bedekt het gehele raam en niet alleen het stukje voor de kast. De kast is aan de raamkant open en het gordijn belemmert de inkijk. Je kan het natuurlijk ook met een paneeltje dicht maken als je het wat strakker wilt hebben.
Dat weet ik, heb een gordijntje maar er zit geen raam dus een gordijntje is dan een beetje onzinnig :lach

Maar ik heb hier op het forum een foto gezien van iemand die daar iets had zitten waar de kruidenpotjes in stonden. :gekte
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door Hanz »

RoelandZ schreef: 12 dec 2018, 18:01 Dat weet ik, heb een gordijntje maar er zit geen raam dus een gordijntje is dan een beetje onzinnig :lach
Ja, dan is isolatie en een paneeltje ervoor een betere oplossing.
RoelandZ schreef: 12 dec 2018, 18:01 Maar ik heb hier op het forum een foto gezien van iemand die daar iets had zitten waar de kruidenpotjes in stonden. :gekte
Ik kan me dat ook herinneren maar kan het niet terugvinden. Ik denk dat dat toch een T5 was of een zelfbouwproject.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door Lutra »

T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door Multivan Generation »

Dag Roelandz,

De vraag die je kunt hebben is of je deze :

nog gaat gebruiken, of dat je gaat voor een breder bed in dat gebied.

Als je het boven gedeelte van die hangkast helemaal niet meer zou terugplaatsen,
dan zou je aan de zijkant een opbergtas zoals bijvoorbeeld in de T5.1 Multivan beach gebruikt is,
of een oplossing zoals van Vanesse die aanbiedt kunnen overwegen.

De vraag die je ook kunt stellen, is of je links achter wel of geen ruit zou gaan plaatsen.
Voordeel is meer licht binnen, en ik vermoed, met dubbel glas, een betere isolatie.
Nadeel zou kunnen zijn, meer werk, minder strak en inkijk.
Dat laatste kun je eenvoudig oplossen door de ramen in het leefgedeelte te foliën zodat je wel de privacy hebt, maar niet de inkijk.

Leuk he, zelf bouwen... :knipoog :bifun :sjaal
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door Hanz »

Dat is hem inderdaad, dus toch een T4 California. Het kruidenrekje zit naar mijn idee wel pal tegen de ruit om genoeg ruimte te krijgen. Mijn ervaring is dat het op deze plek, en ook in de hoge kast zelf, erg warm kan worden als daar de zon op staat, ook met isolatieglas. Vandaar dat wij deze kast niet gebruiken voor levensmiddelen. De vraag is of er nog genoeg ruimte is voor een dergelijke oplossing als je het paneel ook wilt isoleren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door RoelandZ »

Nou Peter,

Dat is misschien wel een heel goed idee een breder bed in dat gedeelte, wat is maar smalletjes. :lach
Maar dan moet de watertank rechts achter echt plaats maken anders heb je echt te weinig opbergruimte. En een tank aan de linker zijde zoals in de nieuwere modellen heb ik nog niet kunnen vinden.
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door RoelandZ »


Thanks, die bedoel ik. :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door Multivan Generation »

RoelandZ schreef: 12 dec 2018, 20:44 Nou Peter,

Dat is misschien wel een heel goed idee een breder bed in dat gedeelte, wat is maar smalletjes. :lach
Maar dan moet de watertank rechts achter echt plaats maken anders heb je echt te weinig opbergruimte. En een tank aan de linker zijde zoals in de nieuwere modellen heb ik nog niet kunnen vinden.
Laat je inspireren door Schnarf hoe die het gemaakt heeft zou ik zeggen..
En een tank zoals in de nieuwere modellen...
Ik zou gewoon een schoon en vuil-water jerrycan gebruiken, dat is wel zo praktisch en je hoeft geen gat in de carrosserie te maken.
De grootte hiervan(discussie hierover) staat in een draadje in T5 projecten of T5 camper..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door Hanz »

Als je het bovenstuk van de hoge kast weglaat dan hangt de bovenkast achter tegen het plafond er opeens wel een beetje raar bij. En je houdt wel erg weinig bergruimte over. Weliswaar achterin onder het bed meer ruimte, als je daar de watertank weghaalt, maar daar kan je binnendoor niet bij, alleen buitenom via de achterklep.
Je kan als alternatief op de plaats van de hoge kast een bovenkastje maken, dus eigenlijk alleen het middenstuk van de hoge kast weglaten zodat het bed er onderdoor loopt en achterin dus breder kan zijn. Let wel, de helft van het bed, naast de keuken, blijft toch smal.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door RoelandZ »

Ik hou het toch maar op de originele indeling. :knipoog

Ik stuur erik998 wel even berichtje hoe hij aan die opbergruimte is gekomen of hoe hij het gemaakt heeft. :toppie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Opbergruimte naast hoge kast T4 California

Bericht door Hanz »

Ik heb het even nagemeten: het stuk bed naast de hoge kast dat je breder zou kunnen maken is 85 cm lang, dus ongeveer 110 cm bedlengte blijft smal. Ik denk dat dit inderdaad niet veel bijdraagt aan het slaapcomfort.
Het 'kruidenkastje' zou in mijn bus (met isolatieruit) een diepte kunnen hebben van ongeveer 5,5 cm, onderaan iets meer, zo'n 6 cm. Bij jouw bus zonder ruit is dat misschien nog iets meer. Voor kleine (kruiden)potjes of andere kleine voorwerpen kan je daar dus inderdaad iets maken. Maar, zoals ik al eerder zei, als je in de zon staat of rijdt kan het op die plek erg warm worden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie