Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraagje trekhaak

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Vraagje trekhaak

Bericht door Hanz »

Pascal-141 schreef: 13 dec 2018, 07:37
Hanz schreef: 12 dec 2018, 21:04 Volgens de websites van diverse leveranciers (Winparts, Voorwindenparts) net andersom, dus 011B voor bus en 017B voor pick-up
Je kan gelijk hebben hoor , ik geef alleen maar op wat ik in "mijn" database vond. Maar daar kan het dus ook verkeerd opgegeven staan ... (daar heb ik geen controle over)
Nog een paar andere sites van leverancier gecheckt en ze geven allemaal dezelfde informatie dus ik ben bang dat er inderdaad een foutje in jouw database zit. Overigens was mijn opmerking geen kritiek op jou maar bedoeld als aanvullende informatie voor de topicstarter die, zoals Peter al zei, nu maar beter gewoon een setje kan bestellen en kijken of het past.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Vraagje trekhaak

Bericht door Marcel.S »

Ik haalde gewoon kabel voor auto's met 7 polig in zo'n ruime zwarte kabel hoes, en een losse 7 poler , en hub sleutelen maar, meten is weten
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vraagje trekhaak

Bericht door Pascal-141 »

Hanz schreef: 13 dec 2018, 10:04
Pascal-141 schreef: 13 dec 2018, 07:37
Hanz schreef: 12 dec 2018, 21:04 Volgens de websites van diverse leveranciers (Winparts, Voorwindenparts) net andersom, dus 011B voor bus en 017B voor pick-up
Je kan gelijk hebben hoor , ik geef alleen maar op wat ik in "mijn" database vond. Maar daar kan het dus ook verkeerd opgegeven staan ... (daar heb ik geen controle over)
Nog een paar andere sites van leverancier gecheckt en ze geven allemaal dezelfde informatie dus ik ben bang dat er inderdaad een foutje in jouw database zit. Overigens was mijn opmerking geen kritiek op jou maar bedoeld als aanvullende informatie voor de topicstarter die, zoals Peter al zei, nu maar beter gewoon een setje kan bestellen en kijken of het past.
Was ook niet binnengekomen als kritiek hoor :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: Vraagje trekhaak

Bericht door pixie »

aangezien de batterijlader en frigo unit aan een retourtje Henk bezig zijn heb ik mijn laatste trip maar geannuleerd,
en besloten wat aan het busje2do list te doen.

trekhaak dus … herinner je je die roestbak nog ?
nu gemetalliseerd, 2lagen steenslag en 2 lagen lak.
4bouten los, bumper af, trekhaak derin, bumper zagen en klaar is kees :-)
20190104_141610189_iOS.jpg

dan het dilemma: de stroomset

Heb dus gegokt op de ECS VAG011B en dit ging zonder probleem.
was ook nog een kant en klaar kabeltje bij voor het mistlicht aan te sluiten,
met afdek kapjes enzo echt compleet.

In de kabelboom zaten ook nog 2 dikkere kabels (geel/rood), denk evt om nog ergens een vaste voeding te geven of zo, weet het niet...
en 3 bruine massa-aders waar ik maar 1 van heb aangesloten en de rest afgezekerd heb.

Ook voor de stekker aan te sluiten heb je hun handleiding wel nodig aangezien ze hun eigen kleurcode gebruiken.

zelfs geen gat geboord maar een bestaande stop vervangen door de doorvoer-rubber meegeleverd met het setje:
20190104_150953720_iOS.jpg

identificatiplaatje erop en klaar is kees :-)
wel leuk dat het een westfalia trekbalk is met hetzelfde bouwjaar als het busje :sjaal
One life, live it !
Plaats reactie