Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stopklep

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

stopklep

Bericht door marcel 415 »

komt dit vaker voor bij de ajt 2,5 tdi dat de stopklep stuk is of slechte massa geeft.?voor een paar maand terug sloeg de bus af en bleef niet mooi lopen.stop klep aansluiting schoongeschuurd stekkertje enz.hielp niet dus toen een nieuwe geplaatst,nu sloeg de bus mij bij 100 km per uur opeens af . :muur :ie ik de berm in contact eraf even wachten en weer gestart ,geen misslag weer gedaan uitlaten lezen in de garage en kwam eruit dat er ergens een onderbreking zit in de bekabeling naar de stopklep.komt dat vaker voor.?bus heeft nu 298----- km gelopen is nu de 3 e keer dat dit gebeurd. :huilen
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: stopklep

Bericht door Pascal-141 »

Nee , dat komt niet vaak voor bij een T4 tdi. (Wat niet wil zeggen dat het niet kan :lach )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stopklep

Bericht door Multivan Generation »

Als je de stopklep/magneetklep op de brandstofpomp bedoeld,
dan kan ik je zeggen dat dit steeds meer gaat voorkomen,
door veroudering van bedrading. Ik weet zo al 5 mensen die het gehad hebben.

Zeker als dit systeem/bedrading gebruikt is voor anti-diefstal maatregel en mensen er 12V doorheen sturen.
Door de motorcomputer(bij een TDI) wordt er namelijk geen 12V maar rond de maximaal 10V richting die magneetklep gestuurd. :zwaai

Haal je motor beschermbak onder de auto weg.
Iets hoger als het motorcarter zit er aan de voorzijde een messing-kleurige beugel gemonteerd met 3 of 4 stekkers.
Haal de grootste van de 3/4 stekkers los en haal ook de draad los die op de stopklep zit.
Zet je multimeter op Ohm-meten en meet op het uiteinde van de draad en op de pin die in de stekker zit met dezelfde kleur draad en je weet een boel meer.

Het kan ook zijn, bij oudere TDI's dat de brandstofpomp 2 stekkers heeft in plaats van een grote.
Dan moet je even kijken welke stekker je van de 2 moet hebben.

Maar er zit ook nog een soort van stopklep (smoorklep) bij de latere TDI's op de EGR.
Die wordt aangestuurd als je de motor uit wilt zetten,
de klep wordt dan dicht gestuurd en de lucht-toevoer wordt langzaam dicht gemaakt, waardoor de motor mooier afslaat.
Dat is de zwarte klep waar een slangetje op zit.

Dus ik ga er van uit dat je die klep bij de brandstofpomp bedoeld,
maar voor de volledigheid heb ik de andere optie als extra informatie er bij genoemd.


Misschien heb je wat aan de informatie..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: stopklep

Bericht door marcel 415 »

oke bedankt voor de info. :wjw
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Plaats reactie