Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dissel hoogte t5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

dissel hoogte t5

Bericht door luisenbos »

hai luitjes

Heb even een vraagje wat is de hoogte van standaard t5 dissel hoogte van de trek haak van grond tot de Koggel kop dus niet verlaagt of zo de reden daar van is ik ben nu momenteel een motor trailer aanhanger aan het maken . :toppie

En om voor de toekomst als er 1 dus gaat komen wil ik als het even kan op de juist hoogt uitkomen nu dat ik toch bezig ben
ik denk zelf zo rond de 45 cm ? maar wie heeft het verlossende antwoord .

mijn dank alvast
Bijlagen
DSCN4267.JPG
En de vriendelijk groetje Frits
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: dissel hoogte t5

Bericht door Hanz »

Misschien kan dit draadje enige helderheid geven? https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... ak#p123420
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: dissel hoogte t5

Bericht door Pascal-141 »

luisenbos schreef: 11 dec 2018, 22:03 hai luitjes

Heb even een vraagje wat is de hoogte van standaard t5 dissel hoogte van de trek haak van grond tot de Koggel kop dus niet verlaagt of zo de reden daar van is ik ben nu momenteel een motor trailer aanhanger aan het maken . :toppie

En om voor de toekomst als er 1 dus gaat komen wil ik als het even kan op de juist hoogt uitkomen nu dat ik toch bezig ben
ik denk zelf zo rond de 45 cm ? maar wie heeft het verlossende antwoord .

mijn dank alvast
standaard dissel/trekhaak hoogte is altijd tussen 40 en 45cm
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: dissel hoogte t5

Bericht door luisenbos »

Mijn dank heren :yes dat was precies wat ik nodig had blijkbaar zocht ik dus verkeerd . :knipoog maar ben dankzij jullie daardoor weer wel een stukje verder . van mijn auto is de trekhaak 43 cm komt dus goed uit .

En heb inmiddels de trekstang al lager geplaatst .
En de vriendelijk groetje Frits
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: dissel hoogte t5

Bericht door ktmkrik »

Als je een motor aanhanger maakt waarom pak je dan geen kant klare dissel bijvoorbeeld een geknikte zodat je met je bak lager aan de grond kan blijven en je je motor(en) gemakkelijker kan laden?
Zal ff een link met de maten en foto van wat ik bedoel als voorbeeld toevoegen.
https://www.middelbos.nl/buisdissel-ong ... 085k-850kg
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: dissel hoogte t5

Bericht door luisenbos »

Dank je voor het voorbeeld maar dat ding vind ik niks . en los daar hij is ook 9 keer zo duur als dat stukje wat ik gemaakt heb :zwaai

Zelf maken en oplossingen verzinnen is veel leuker en daar doe ik het voor enne beetje natuurlijk een eigen dingetje maken kost effen wat meer moeite en leuker om te doen dit is een aardig voorbeeld om in stijl te blijven T 5 gerelateerd .

maar zal wat meer hier op gaan lijken en dan nog met grote verschillen
Bijlagen
IMG_4793.JPG
dfjfjje2.jpg
En de vriendelijk groetje Frits
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dissel hoogte t5

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt eens een PB of mailtje naar Heartbeat sturen,
in die vriendengroep hebben een paar mensen een motor aanhanger.
Misschien kun je er wat inspiratie uit halen en ervaringen aan vragen?

Het is maar een hint en idee..


Trouwens om voorbereid te zijn voor een T5...(je maakt hem meteen om hem in de toekomst achter een T5 te kunnen hangen)
De meeste mensen rijden met een T5 verlaagd omdat de originele hoogte met veren en schokdempers te oncomfortabel is.
Dus misschien kun je iets uitdokteren, wat hier alvast rekening mee houdt :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: dissel hoogte t5

Bericht door luisenbos »

Dank uw voor de hint en idee zal er over nadenken en voor de t5 ? zodra er 1 voor de deur staat zal ik het eens gaan bekijken .
verlaagd zal die dan ook zeker worden .

Vreemd dat dat de standaard veren oncomfortabel zijn en verlaagd niet je zou zeggen andersom . dat was voor mijn de reden om de verlaagde veren set van mijn t3 die ik had weer heel gouw te verkopen en van de voor veren 1 winding af te slijpen dat rijd tenminste een stuk comfortabeler .
En de vriendelijk groetje Frits
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: dissel hoogte t5

Bericht door ktmkrik »

luisenbos schreef: 12 dec 2018, 21:56 Dank je voor het voorbeeld maar dat ding vind ik niks . en los daar hij is ook 9 keer zo duur als dat stukje wat ik gemaakt heb :zwaai

Zelf maken en oplossingen verzinnen is veel leuker en daar doe ik het voor enne beetje natuurlijk een eigen dingetje maken kost effen wat meer moeite en leuker om te doen dit is een aardig voorbeeld om in stijl te blijven T 5 gerelateerd .

maar zal wat meer hier op gaan lijken en dan nog met grote verschillen
Tja ieder zijn ding en als je zelf liever ontwerpt dan moet je dat gewoon doen, in het verleden meerdere motor aanhangwagens gemaakt en in het begin dacht ik net als jou maar nu wel iets anders omdat je weinig tot niks verdiend met zelf een dissel te gaan ontwerpen... Je moet een koker, een stabilisator en steunbeugel, koppeling en bouten halen...tel alles eens bij elkaar op aan het eind, denk dat je uiteindelijk met zelf denken en doen aardig duurder uit bent.
Prijs bij die link die ik gaf is ook veel te hoog, normaal gesproken heb je voor een paar tientjes een complete dissel.
Chassis begrijp ik goed want dat is een uitdaging om je gedachten op los te laten en zelf iets te ontwerpen.
Laatste die ik gemaakt heb is een chassis van dikwandig koker 50, 1 rijgoot in het midden met als top afwerking alu graanplaat die ik nog wekelijks gebruik alleen dan nu als steiger aanhangwagen.
Succes met de bouw en neem aan dat in de loop der tijd wel een uitgebreide fotoreportage zal verschijnen hier :yes
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: dissel hoogte t5

Bericht door luisenbos »

ooh wacht even ja daar heb je gelijk in dat had ik niet meegeteld had ook al een oude vouw wagen gekocht maar dat was niks ! aan de maten heb nu wel daar wat onderdelen afgehaald zoals de hulpkoppeling wel een nieuwe koppeling 800 kilo gekocht en word ongeremde trailer 750 kilo voor 2 motor fietsen zo af en toe . het is mijn eerste en ook mijn laatste

tot nog toe dissel

koppeling die is 19.99
stukje ijzer is 2.50 m 20 .40
bouten 2 x 10 mm zeg 4 euro

De rest loopt al lekker op ..... :huilen en er komen 2 rij goten demontabele en verstelbaar van hoekprofiel en het moet een multie functioneel worden kar afijn zie het wel enne fotoreportage was het eigenlijk niet van plan hier :toppie

hij staat er nu zo bij en bedank voor het meedenken :zwaai
Bijlagen
DSCN4274.jpg
En de vriendelijk groetje Frits
Plaats reactie