Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lampjes en schakelaar

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Lampjes en schakelaar

Bericht door Hella »

Afgelopen vakantie begaf de schakelaar van de verlichting het. Nou niet echt begeven, kon alleen het dimlicht niet meer inschakelen. De schakelaar doet het wel als ik hem uit het dashboard haal en aan de stekker los laat hangen.
Omdat ik deze winter ook de spanningsafvlakker voor temp en benzinemeter wil door solderen en de tellerunit er toch uit moet, kan ik gelijk de 3 instrumenten verlichting lampjes vervangen. Daarvan is er al jaren 1 kapot.

Vanmorgen even bij de dealer langs geweest: de verlichtingsschakelaar(met dimmer voor het instrumentenpaneel) is niet meer leverbaar maar de lampjes voor de instrumentenverlichting (zei het beperkt) nog wel, maar kosten ca € 10,-- per stuk :groteogen

Dus maar op internet (AutoDoc. nl) gezocht. De schakelaar kan ik daar volop vinden (variëren in prijzen van € 8 tot € 25) maar welke lampjes voor de instumentenverlichting moet ik hebben? De magazijnbediende bij de dealer zei dat de lampjes 1,8 W sterk zijn, een vierkante houder hebben die blauw van kleur is. Ook dat ze dieper in de tellerunit liggen.

Wie kan mij verder helpen; welke schakelaar (de prijs is niet zo van belang, als ie maar degelijk is) en welke lampjes en waar te koop ?
O ja, het betreft een T4 uit 1991 (met AAB motor)
Laatst gewijzigd door Hella op 18 dec 2018, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lampjes en schakelaar

Bericht door Multivan Generation »

Kijk maar eens hier:
https://www.weetjewel.com/tip_en%20_trucs2.htm

En dan een artikel over teller unit.
Misschien kun je daar mee uit de voeten?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Lampjes en schakelaar

Bericht door Hella »

Dank, het hoe uit-/inbouwen e.d. kende ik al.
Het gaat mij om de aanschaf van schakelaar/lampjes; waar en welke.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lampjes en schakelaar

Bericht door Multivan Generation »

Stond er niet vermeld in een of ander artikel welk type lampjes er gebruikt werden?

Bijvoorbeeld hier:
https://www.weetjewel.com/tips_en_trucs ... ampjes.pdf
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Lampjes en schakelaar

Bericht door Hella »

Ja, maar niet welk type/aanduiding.
Ben vanmiddag ook bij Brezan geweest en die konden met merk/type/bouwjaar niet verder.
En graag ga ik voor origineel T4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Lampjes en schakelaar

Bericht door Hanz »

Nummer 6 op de tekening, onderdeelnummer 357919243B. Is in meerdere typen Volkswagen gebruikt.
Dashboard.jpg
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie