Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 d

vragen over de T4
Plaats reactie
Roos123
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2018, 13:09

T4 d

Bericht door Roos123 »

Goede middag. Ik ben nieuw hier en moet nog veel ontdekken.
Ik rij op dit moment een kangoo waarmee ik Engeland en Schotland doorkruiste dit jaar. Hij is te klein. Nu zag ik een t4 d staan, een campertje met een verhoogd dak.
Veel mensen zeggen, niet doen. Je hebt te weinig vermogen. Klopt dit? Wie heeft er ervaring mee. Ik wil er graag mee terug naar Engeland en Schotland rijden met mijn honden.
Dankjewel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 d

Bericht door Multivan Generation »

Welkom op weetjewel.
Een T4 D is een beetje te algemeen ben ik bang.
Je hebt de diesels in de range van 60 tot 151 pk.
de 1,9D heeft 60 pk, 1,9 TD 68 pk, de 2.4 Diesel heeft 78 pk,
en dan heb je nog de 2,5 TDI motoren in de smaken 88 - 102 en 151 pk.
De laatste 3 rijden gewoon prima, de eerste drie hebben naar mijn (bescheiden) mening te weinig vermogen.
Met een hoogdak en het gebied waar je naartoe wilt, zou ik zelf minimaal 102 pk willen.

Er zullen mensen zijn die zeggen, ook met een 1,9 en 2,4 kom je er wel,
maar het is gewoon anders rijden.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: T4 d

Bericht door Sjoerds »

Hoi Roos, je hebt het forum gevonden, zie ik :jumpklap

Om voor jezelf een beetje een reële vergelijking te kunnen maken, kijk eens naar het vermogen van je Kangoo en het gewicht van deze auto. Qua pk’s zal dat niet veel verschillen en dan moet je er circa 1000 kilo bij denken en je realiseren dat het om een bus met een hoog dak gaat, dus enorme weerstand van de (rij) wind heeft.
Roos123
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2018, 13:09

Re: T4 d

Bericht door Roos123 »

Ja dat is ook zo. Ik denk dat ik dan mijn kangoo maar even hou...en verder spaar 🙈
BartDeWulf
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 okt 2018, 16:57

Re: T4 d

Bericht door BartDeWulf »

Je kan natuurlijk ook beginnen met de camper waarin je geïnteresseerd bent te posten. Of heb je geen interesse in een specifieke camper?
T4 1.9TD 05/96
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 384
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: T4 d

Bericht door Erwin L »

Goed plan. Er komen de laatste tijd best interessante exemplaren voorbij op Marktplaats. Ben ook wel benieuwd.
T5 1,9 Tdi 2004
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: T4 d

Bericht door Sjoerds »

Ben ook wel benieuwd naar deze specifieke en je budget.
Er staat op dit moment heel veel te koop, maar uiteindelijk zal het budget bepalend zijn voor wat je kunt kopen. Kort gezegd, tot 5000 euro hoef je niet veel te verwachten, voor 5.000-10.000 euro kun je wel een leuke zelfbouwer kopen, voor 10.000 - 15.000 euro een oudere Westfalia met een ton of 3 op de kilometerteller en 15.000 tot ??? de echte mooie exemplaren
Plaats reactie