Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camper maken, maar dan net even anders?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Even voorstellen

Bericht door Renew »

@ Peter. Het is een hefdak van FSL zij hebben hem gemonteerd en de bus voor de RDW keuring gebracht. No problemos. Daarna is de bus nog getaxeerd voor de verzekering en voor het aanvragen van het kwarttarief moesten er wat foto's gemaakt worden. Maar alles verliep soepel zonder noemenswaardige problemen.
Het bedsysteem zit bij de achterklep, klep omhoog en daarna de plank (met gasveren) omlaag. Het gaat echt makkelijk, ook mijn vrouw kan het zonder mij geheel volbrengen.
Als het geheel binnen 1 minuut (weet ik niet helemaal zeker, maar in ieder geval kort) geplaatst is dan trek ik de achterklep weer naar beneden en zet deze vast, om een afwatering te creëren als het gaat regenen.
Met wat mooier weer zal ik daar wat foto's van maken en plaatsen.
Inmiddels hebben we er ook een Brandrup dakrail op geplaatst daar hebben we toch wel langer over gedaan dan gedacht. Het in de vorm van het busje krijgen van de dakrail is uiteindelijk (met hier en daar wat middelen) toch wel gelukt.
We hebben nu 1 keer gebruik gemaakt van de luifel, met het opzetten daarvan moeten we nog wel wat handiger worden, maar dat komt volgend seizoen weer.
Ik zie er wel naar uit.
Bijlagen
camphoto_33463914.jpg
camphoto_33463914.jpg
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Even voorstellen

Bericht door Renew »

Niet zo handig om twee dezelfde foto's te plaatsen :bonk
Maar dit is dus de luifel :nuts
En nog een plekje echt vlak bij de zee in Normandië, wat kan de branding een lawaai maken!
Bijlagen
IMG_2302.jpg
IMG_2831.jpg
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Henk-1 »

Woon ook in Stadskanaal en wist niet van het bestaan van extent.
Mooie oplossing zo :toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Even voorstellen

Bericht door moosev »

Mooi Project! Je creëert lekker veel binnenruimte zo. Hoef je niet elke dag je bed op te ruimen wanneer je op één plek blijft staan.
Het lijkt erop dat je massieve bekabeling hebt gebruikt voor je elektriciteit. Het is niet verstandig om dit in een camper toe te passen in verband met trillingen en daardoor draadbreuk.
Succes met de verdere afbouw!
gr
René
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Even voorstellen

Bericht door Renew »

@ Moosef
Oeps!! en bedankt voor de tip, nooit aan kabelbreuk gedacht!
Mocht er een breuk opstaan zal ik het zeker gaan vervangen door..... nog een tip misschien?
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Even voorstellen

Bericht door Renew »

@ Jan, gelukkig maar ik kan weer slapen :nuts
@ Henk; Het wordt nog leuker! Hij heet ook Henk en maakt ook grote RVS objecten (Mobile's) Handelskade nr weet ik niet zo.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Multivan Generation »

Misschien is het een idee om je topic een wat meerzeggender naam te geven?
Is voor latere zoekopdrachten ook gemakkelijk..
:toppie
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 24 dec 2018, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Hoe doe ik dat? en gelukt!!
Alleen een avatar plaatsen lukt (nog) niet
Ik wilde deze plaatsen
Bijlagen
Volkswagen-VW-Extra-Large-17-logo-Decal-Stickers.jpg
Volkswagen-VW-Extra-Large-17-logo-Decal-Stickers.jpg (44.55 KiB) 5084 keer bekeken
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door arjanzevenaar »

Erg gaaf project :jumpklap . Heb deze oplossing tot nu toe alleen gezien op beurzen en op foto's. Ben ook erg benieuwd naar jullie jouw ervaringen.
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Uiteraard was dit ons eerste jaar. Maar het was dan ook wel een heel erg mooi en goed jaar!
We zijn vaak (bijna alle) weekenden weggeweest in Nederland en 3 weken Frankrijk.
De camper is ons zeer goed bevallen. Nog leuker dan we vooraf gedacht hadden.

We slapen op twee eenpersoons inflatables van Exped. Die bevallen goed en ze passen precies in het slaapgedeelte.
Binnen koken hebben we 1 keer gedaan, buiten koken beviel ons beter. Dan krijg je toch wat meer het oude kampeer gevoel.
Tijdens de vakantie in Frankrijk misten we wel een klamboe, die hebben we na de vakantie in elkaar gevoefeld, omdat we die eigenlijk gewoon standaard in het Ex-tent gedeelte wilden hebben. Dat is gelukt!
Nu moeten we (nog steeds) een goede versie maken, we weten hoe en de klamboe is bijna klaar.
De kinderen hadden deze zomer andere prioriteiten en zijn dus niet meegewerkt in de weekenden en vakantie. Van het slaapgedeelte in het hefdak is dus nog geen gebruik gemaakt. Maar het door middel van gasveren omhoog zetten van de slaapplank werkt goed en makkelijk
Prettig vinden we het ook dat we wat meer leefruimte hebben en niet s'nachts naar onze schoenen hoeven te zoeken als we naar het toilet moeten.
Minpuntje was wel de binnenverlichting die s'nachts aangaat als de schuifdeur geopend wordt. Ga ik nog wat op bedenken.

Het vermogen van de motor was op zich goed te doen in Frankrijk maar wat meer vermogen is wel wat prettiger met inhalen en in de bergen.
Daar ben ik mij nu wat op aan het oriënteren.
Al met al had ik verwacht dat er wat meer verbeterpunten zouden komen, dat is dus niet gebeurd :gekte
In Frankrijk hebben we op mooie plekken gestaan de elektrische fietsen hebben daar goed hun werk gedaan!

Het was prettig en makkelijk om zo te kunnen trekken We hebben gemiddeld twee dagen op een plek gestaan en dan weer naar een ander mooi plekje.
In Nederland merkte we dat we (voor ons gevoel) beter niet de toeristische routes konden nemen, maar beter via de grote weg naar een plek toe rijden, kamp maken en de buurt verkennen op de fiets.
Bijlagen
IMG_1642.jpg
IMG_1456.jpg
IMG_1452.jpg
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Walda »

Leuk, weer eens iets anders.

Walter
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 589
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Jos M »

Vind het een mooi, uit de box bedacht systeem, waar je veel binnen ruimte overhoud. heb wel meerdingen gezien van achter uitbouwen op het net, deze nog niet, Is het tent systeem ook makelijk te verwijderen voor als je niet op vakantie ben?
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

De tent is uitritsbaar, de slaapplank is er dan makkelijk in je eentje uit te halen.
Voor het onderste gedeelte moet je met zijn tweeën zijn en dat duurt iets langer maar als je weet hoe het moet (het zij 4 moertjes losmaken en de boutjes opvangen) ben je met een uurtje klaar, denk ik. Het opslaan van het ex-tentgedeelte zal ongeveer de ruimte van een fiets innemen.
Ik had zelf gedacht dat ik het slaapsysteem er wel buiten het seizoen uit zou halen, maar dat heb ik nog niet gedaan, ik heb er eigenlijk ook geen last van.
We zijn van plan om 13 januari naar het treffen in Tienhoven te komen dus je zou het daar kunnen zien.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Multivan Generation »

Renew schreef: 25 dec 2018, 00:10 Minpuntje was wel de binnenverlichting die s'nachts aangaat als de schuifdeur geopend wordt. Ga ik nog wat op bedenken.
Misschien heb je hier iets aan, als inspiratie/idee?

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Ja, inderdaad zoiets dus👍😃
Plaats reactie