Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuw project van Pascal-141

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door dennisnotebaart »

man man man ,wat een ellende dan eigenlijk, ik kom vaak in belgie, maar dan klopt de uitspraak toch vaak "wat een apenland" nou is het in nederland ook niet veel beter maar belgie spant dan toch wel de kroon.

de reden dat ik geen t4 meer heb is ook puur een kostenplaatje en het milieu als particulier, de t4 weg gedaan en een minivan op benzine terug gekocht, ondanks mij 35000 km per jaar op benzine toch nog iets goedkoper uit ,en mag overal binnen.

vanaf augustus staat er hier toch weer een t4 ,maar dan op camper kenteken, een zwarte 150pk :driveT4 ,deze rijd ik gewoon prive als busje,en de minimale inrichting voor camper staat op pallet in mn loods,en bij de keuring schroef ik dat er gewoon even in op een zaterdag, gelukkig maar 1x per jaar.
maar de fun die een t4 geeft is toch de moeite waard voor mij om die jaarlijke sleuteldag te doen.

wens je in elk geval veel weisheid en geluk met je camper joh, hopelijk komt het verstand nog eens in de eu ,

groeten uit het mooie zeeland
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Multivan Generation »

Het hele jaar door moet je aan de inrichtingseisen voor camper voldoen. En niet zo maar een keer per jaar..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Snautzer »

Als je in een fuik rijd en je hebt de pech dan kijken ze ook gelijk of de vereiste inrichting er in zit. Zo niet mag je het hele tarief vanaf aanschaf alsnog voldoen plus een boete die tot 100 % kan oplopen. De meisjes en jongens van de belasting zijn niet te betrappen op gevoel voor humor wat dat betreft.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: 18 dec 2018, 11:38 Als je in een fuik rijd en je hebt de pech dan kijken ze ook gelijk of de vereiste inrichting er in zit. Zo niet mag je het hele tarief vanaf aanschaf alsnog voldoen plus een boete die tot 100 % kan oplopen. De meisjes en jongens van de belasting zijn niet te betrappen op gevoel voor humor wat dat betreft.
En het leuke,
ze doen ook onaangekondigde bezoeken aan huis..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Sjoerds »

Ja, dat is echt heel veel risico nemen. Zorg in ieder geval voor de minimale vereisten in de bus. Klein keukenblokje, en een plaat als opklapbed tegen de wand ofzo. Leeg rondrijden is echt vragen om problemen.
Oh en laat die spullen er met de APK ook maar uit hoor, als je het toch zo wilt doen tenminste, daar wordt namelijk helemaal niet naar gekeken...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

Na 5 jaar en dik 100.000km met mijn matzwarte werkbus gereden te hebben , heb ik besloten om eens een andere T4 in te zetten als mijn werkbus .
Ik had onlangs een T4 gekocht "met motorschade" . Dit was een 2002 model T4 , een "generation4" uitvoering ( is alleen in Belgie geleverd geweest) . Dus eentje met wat extra opties zoals : elektr ramen en spiegels, cv, airco, airbags, motorbijverwarmer, 2e kachel achteraan, cruise control, dubbel cabine van ACT , meegespoten bumpers , extra geluidsisolatie , enz ...

Ik had de T4 ondertussen al een poosje bij mij staan , maar geen tijd gehad om de motorschade te bekijken.
Vorige week toch de boel maar eens geopend , bleek alleen de riem van de inspuitpomp gebroken te zijn. Dus , geen motorschade :gekte
Ondertussen , na vervangen van distributieriem,pompriem,alle spanrollen ,oliepomp, waterpomp, trillingsdemper/poelie , motorolie, alle filters enz , draait de motor als een zwitsers uurwerk :lach

En dan meteen ook 4 nieuwe schokdempers gemonteerd , verlagingsveren, nieuwe remschijven en remblokken , zodat dat ook weer in orde is .

Nu nog eens de achterdemper vervangen , want de pijp daarvan is bijna doorgeroest zag ik ,toen ik hem op de brug had.

Zal morgen een paar foto's maken. Was daarstraks reeds te donker.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Snautzer »

Dat is geluk hebben! En ook gelijk een waarschuwing. Laat iemand kijken naar je bus met verstand van zaken. Benieuwd naar de fotos.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

Zo staat hij er momenteel bij :
20181227_115456.jpg
20181227_115427.jpg
Nog enkele klusjes uit te voeren in de komende dagen : achteruitrijcamera , betere speakers in dashboard , subwoofer met versterker , andere radio , centrale vergrendeling repareren ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Snautzer »

Zo dan :ie ... dat is heeeel anders dan je zwarte
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door raf_construct »

Die lijkt sterk op jouw eerste T4 of niet? Succes ermee!
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door brugseb »

Héhé die tip was dan nog zo slecht niet :proost
Kan er weer een hele poos tegenaan zo te zien.
grtz
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Henk-1 »

Nette T4 Pascal :toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

raf_construct schreef: 27 dec 2018, 15:44 Die lijkt sterk op jouw eerste T4 of niet? Succes ermee!
Inderdaad :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door powerpiep »

Mooie strakke bus!
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Erik450 »

Wat voor speakers zijn goed in een T4? Ik heb er echt waardeloze bende inzitten nu.
Daarom ook nooit de radio aan, het is te slecht om aan te horen.

Groeten ErikJan
Plaats reactie