Vandaag hebben we weer een bus besteld.
Het is een transporter LwB 174PK automaat.
Ik heb er nog niet in gereden , maar ga ervan uit dat hij best zal bevallen.
Mijn vorige bus heb ik vanwege de dure wegenbelasting toen weg gedaan.
Ben dus benieuwd hoe hij zal rijden.Mijn vorige bus was niet zo snel (foto 137)
Tis nu alleen nog lang wachten , hij word pas eind febr.2008 geleverd.
Van de wegenbelasting heb ik geen last(komt op de zaak)
Verbruik maakt nu ook niet uit.
Ik heb heel erg lopen twijfelen tussen een vito , viano en dus de T5.
Heb een vito 115cdi automaat gereden.
Deze viel gelijk af omdat de achterbank een drama is.
De Viano had betere stoelen , ook achterin(3 stoelen).
Maar omdat deze wat zwaarder is , is hij iets minder vel.
De Viano zat wel vol luxe.
De transporter die ik bij de dealer had gezien vond ik lekker zitten en hij had genoeg extra optie's.
Zoals elke auto is het wennen.
Ik ga ervan uit dat de 174PK automaat sneller is dan de 150PK Viano
Op mijn toekomstige bus komen bijna alle rai pakketen(leer , lichtmetaal ,plus pakket , mistlampen , glaslook panelen , side bar,parkeerhulp , achterdeuren met glas ,optisch pakket dubbel cabine , cruise controle)
Dus ik ga ervanuit dat het een komplete bus word.
Alleen over de radio , daar ben ik nog niet uit.
Mijn vraag is dus ook , wat is een goede radio met de standaard boxen.
Hoe is de 2din radoi van volkswagen?
Heeft iemand een andere optie?
Ik zit zelf te denken aan de JVC KD-AVX33.
Dit omdat daar ook gelijk een bluetooth carkit in zit.
lexy schreef:Van de wegenbelasting heb ik geen last(komt op de zaak)
Verbruik maakt nu ook niet uit.
Ik heb heel erg lopen twijfelen tussen een vito , viano en dus de T5.
Heb een vito 115cdi automaat gereden.
Deze viel gelijk af omdat de achterbank een drama is.
De Viano had betere stoelen , ook achterin(3 stoelen).
Maar omdat deze wat zwaarder is , is hij iets minder vel.
De Viano zat wel vol luxe.
De transporter die ik bij de dealer had gezien vond ik lekker zitten en hij had genoeg extra optie's.
Zoals elke auto is het wennen.
Ik ga ervan uit dat de 174PK automaat sneller is dan de 150PK Viano
Op mijn toekomstige bus komen bijna alle rai pakketen(leer , lichtmetaal ,plus pakket , mistlampen , glaslook panelen , side bar,parkeerhulp , achterdeuren met glas ,optisch pakket dubbel cabine , cruise controle)
Dus ik ga ervanuit dat het een komplete bus word.
Alleen over de radio , daar ben ik nog niet uit.
Mijn vraag is dus ook , wat is een goede radio met de standaard boxen.
Hoe is de 2din radoi van volkswagen?
Heeft iemand een andere optie?
Ik zit zelf te denken aan de JVC KD-AVX33.
Dit omdat daar ook gelijk een bluetooth carkit in zit.
Als je alle opties neemt neem dan ook het navigatie pakket met de speakers, cd wisselaar en de subwoofer. Deze heb ik niet besteld en nog steeds spijt van.
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.
Was ook mijn gedachte Eerst een bus wegdoen omdat je de wegenbelasting niet kunt betalen en vervolgens een nieuwe bestellen en alle opties op de lijst aanvinken omdat ie "op de zaak" komt. Die kosten moeten toch ook gewoon betaald worden
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
En dat sneller als een Vito.......
Qua top wel, maar optrekken tegen een MB automaat verlies je echt.
Ik spreek uit ervaring, zelfs toen mijn 174 pk gechipt was tot circa 200 pk duurde het tot bijna 80 km p/u voordat ik van de Vito kon gaan weglopen!!!!
Maar ja..... misschien is mijn bussie ook wel wat zwaar.... 2.390 kg rijklaar.
Slechts 333.000 km onderweg
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Was ook mijn gedachte Eerst een bus wegdoen omdat je de wegenbelasting niet kunt betalen en vervolgens een nieuwe bestellen en alle opties op de lijst aanvinken omdat ie "op de zaak" komt. Die kosten moeten toch ook gewoon betaald worden
Prive werd het gewoon te duur.
Wat zou jij doen als je een auto van de zaak mocht bestellen?
Of je neemt een passat ,audi enz
Ik heb gekozen voor een T5(zijn nog goedkoper in de lease)
Ik rij 50000 km/jr , mag je dan ook wat luxe hebben?
Ik begrijp hier uit dat je een eigen bedrijf hebt ? En dat je de T5 gaat leasen ? Zo ja dan lijkt me het leasebedrag maandelijks vele malen hoger als dat beetje wegenbelasting !
Kortom je verhaal is gewoon niet helemaal helder.........
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Ik denk dat hij eerst prive een t5 had en dat hij nu een auto uit mag zoeken van zijn baas.
Blijft nog wel steeds het gevalletje bijtelling maar daar kan je niet prive een auto van gaan rijden.
broekhof schreef:Ik denk dat hij eerst prive een t5 had en dat hij nu een auto uit mag zoeken van zijn baas.
Blijft nog wel steeds het gevalletje bijtelling maar daar kan je niet prive een auto van gaan rijden.
Greetz Coen
Klopt helemaal.
Ik rij nu een Hyundai tucson van de zaak.
Omdat ik zoveel rij , is deze tucson gewoon te duur.
Ik wil een auto met automaat en de fijnste auto die ik heb gehad was de T4.
Nu ik de kans heb om een T5 (van de zaak)te krijgen , komt dat mooi uit.
Kortom , ik ben zo blij als een klein kind.
Bijtelling heb ik niet.
Ik snapte helemaal niks van je verhaal maar nu begrijp ik het volkomen .
Groot gelijk hoor , als mijn baas me liet kiezen had ik het misschien ook wel gedaan alhoewel er veel mooie auto's te koop zijn in de prijsklasse van wat je gekozen hebt .
Maar toch , heel veel plezier ermee en veel veilige kilometers