Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoe diep boren in multivan vloer?

vragen over de T5
goosberger
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 mei 2011, 20:58

hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door goosberger »

beste www,

ik moet mijn keukenblokje vastzetten in mijn 2011 multivan vloer. aan de bovenkant zie ik rubber, daaronder verwacht ik hout?
hoe diep kan ik boren voordat ik in het metaalzit?
het betreft dus de dikte van de vloer in een multivan 2011?

kan iemand mij dat zeggen met deze gegevens?
groet Goos
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door Multivan Generation »

Normaal zet je een keukenblokje vast in een multivan vloer met T-vormige klemmen in de rails.

https://www.ebay.de/itm/Befestigungssch ... Sw2fRcD4TQ

Door de vloer van je kast heen laten steken, een serieuze carrosserie-ring er tussen en dan een zelfborgende moer er op.
Gaat er voor de Belastingdienst om, dat het vast gemonteerd, dus dat je toch echt wel gereedschap nodig hebt om het los te krijgen, zit.
Doe er je voordeel mee.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
goosberger
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 mei 2011, 20:58

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door goosberger »

peter bedankt, dat is inderdaad het mooiste, maar mijn blokje staat direct achter de voostoel, daar waar de rails alweer is opgehouden.
ik wil graag weten hoe diep ik in die vloer kan boren voordat ik op metal zit?
goos
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door J vd Pal »

De houten vloer zal nooit dikker zijn dan 10-15 mm en dat is onvoldoende om een keukenblok op z'n plaats te houden mocht je een aanrijding hebben. Je krijgt dan het blok in jouw nek. Mijn advies is om door het metaal heen te boren en het keukenblok met bouten vast te zetten.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door Multivan Generation »

De vloer is tapijt met schuimrubber,
dus daar kun je al niets in vastzetten.
@ Jasper, het gaat om een T5 multivan, die heeft geen houten vloer.

Als ik mijn kombi-mat dikte op meet dan is die 14 mm dik.
Dus als je door de metalen vloer wilt boren, mind you daar zit dus ook de tank,
dan zou je dus de dikte van je kastbodem+14mm plus een 4 mm extra aan lengte moeten kiezen.

Ik zou je aanraden om de oplossing als in mijn eerste post te gebruiken,
dan in de tussenruimte tussen stoelconsole en kast kun je dan mooi je jerrycans voor schoon en vuil water kwijt.
En het is veiliger ook!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
goosberger
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 mei 2011, 20:58

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door goosberger »

dat valt tegen ik dacht dat ik hout tegen zou komen!
hier foto van situatie. nu nog eens verder denken hoe ik hem op deze plek vastzet!

goos
Bijlagen
20181230_105425.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door Multivan Generation »

Roteer je kastje eens 90 graden en de wereld ziet er al heel anders uit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door ArieV »

2 lange metaal/aluminium strippen in de lengte op de multivan rails monteren en deze naar voren uitlaten steken en daar je kasje op zetten.
Wel een mooi mini kasje zo.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door ktmkrik »

J vd Pal schreef: 30 dec 2018, 12:21 De houten vloer zal nooit dikker zijn dan 10-15 mm en dat is onvoldoende om een keukenblok op z'n plaats te houden mocht je een aanrijding hebben. Je krijgt dan het blok in jouw nek. Mijn advies is om door het metaal heen te boren en het keukenblok met bouten vast te zetten.
Helemaal met je eens dat het levensgevaarlijk is en vaak word onderschat door iets vast te zetten aan alleen de houten vloer.
Probleem wat je op die plek tegenkomt als je door de vloer gaat is de brandstoftank, het wil wel maar het is gewoon een beetje werk om op die plek iets vast te krijgen door de stalen vloer.
Je zal de tank moeten laten zakken om er bij te kunnen.
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door RobS »

de console van de voorstoel is een dijk van een bevestiginggspunt
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door ktmkrik »

RobS schreef: 03 jan 2019, 16:55 de console van de voorstoel is een dijk van een bevestiginggspunt
Geweldig punt ja en als je een noodstop moet maken of je knalt ergens achter op dan slaat het kassie je nog ff fijn in de rug!
Je wil niet weten hoeveel krachten er opkomen in zo'n situatie.
Bekijk dit filmpje maar eens dat door een onafhankelijk testcentrum is gemaakt voor de firma Bott.

(En voor diegenen die denken dat het een reclamestunt van deze firma is die zitten er flink naast aangezien.....
In samenwerking met de automobielindustrie, TÜV en andere neutrale testinstituten voert bott regelmatig botstests uit volgens de laatste richtlijnen. Onafhankelijke deskundigen bewijzen vervolgens de veiligheid van een geladen voertuiginstallatie in gemonteerde toestand. Dit toont het gedrag van individuele componenten, hun verbindingen en de sterkte van de verbindingspunten op het voertuig in geval van nood.
Heb deze bus met eigen ogen gezien en je word er stil van als je ziet hoe het materiaal vervormt is en de energie van de klap opvangt wat dan weer duidelijk maakt hoe vaak lading zekering onderschat en afgewimpeld word met dat overkomt mij toch niet.)
Laatst gewijzigd door ktmkrik op 11 jan 2019, 05:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door Multivan Generation »

@topicstarter.
Heb je al iets gedaan?
Kastje kan natuurlijk ook gewoon plausibel dus groter gemaakt worden, in plaats van een grensgevalletje.
Dan wordt montage ook een stuk gemakkelijker, en je hebt meer vaste opbergruimte.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
goosberger
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 mei 2011, 20:58

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door goosberger »

ja inmiddels staat hij muurvast,
tussen de stoelen plaatsen ( zie foto) was wel mogelijk maar niet echt een optie om hem dan goed te fixeren.

dus net iets naar achter geplaatst, waarbij aan de ene kant in de rails kon worden geplaatst en de andere zijde in de console van mijn bestuurders stoel, ik zal nog een foto updaten.


dank voor het meedenken!

groet Goos.
Bijlagen
20181231_121936.jpg
goosberger
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 mei 2011, 20:58

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door goosberger »

Zie hier het eindproduct, dank voor het meedenken!
Bijlagen
20190117_125607.jpg
20190117_125556.jpg
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: hoe diep boren in multivan vloer?

Bericht door ktmkrik »

goosberger schreef: 18 jan 2019, 14:50 Zie hier het eindproduct, dank voor het meedenken!
Misschien een gekke gedachtegang maar is het alleen voor de optische afwerking niet mooier om over de draadstang richting de stoelen ook een alu koker te plaatsen, nu zie je die lelijke draadstang zo in het zicht.
Plaats reactie