Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vreemd geluid

vragen over de T4
Plaats reactie
frans1
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 sep 2008, 21:04

vreemd geluid

Bericht door frans1 »

hallo beste mensen, ik heb van mijn t4 tdi 151 vorige week de multiriem vervangen. oude was te strak . tevens de spanner vervangen.
Om dit makkelijk te kunnen doen had ik de rechtermotorsteun los gemaakt. blok keurig op krik opgevangen en circa 8 cm laten zakken.
Alles weer gemonteerd. motorsteun op de markering weer vastgezet. Ik heb nu een zingend geluid ( lager??) dit is niet motortoeren geralateerd maar zit in de aandrijflijn. begint bij 40 km en meer. (het zijn niet de banden. heb ik verwisseld om te proberen. Als ik de bus uit laat rollen vanaf 90 km per uur in z,n vrij dan hoor ik het zingen tot zo,n 40 km .
Kan er iets mis gegaan zijn met een aandrijfas? graag reactie groeten Frans.
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: vreemd geluid

Bericht door Marcel.S »

Er gebeuren wel raardere dingen, dus blijf niet bij je motor hangen, ik zou daae even rond kijken voor vergeten gereedschap en nog even je gangen na gaan , en kijken of er slijtage sporen zijn.
Daarna zou ik de wiel lagers verdenken, die humoristisch ingesteld zijn om jouw een loer te draaien 😋
Dat soort dingen gebeuren wel vaker, jij denkt dat je iets fout gedaan hebt, maar uiteindelijk is het een heel ander onderdeel die het begeven heeft en dacht, ach hij is nu net zo lekker bezig, kan dit ook wel ff :jump
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
frans1
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 sep 2008, 21:04

Re: vreemd geluid

Bericht door frans1 »

Ok bedankt Marcel, Mijn buurman die monteur is opperde misschien het tussenlager van de rechteraandrijfas. Met het laten zakken van de motor rustte de motor op een gegeven moment op de aandrijfas en dat zou het lager verkeerd belast hebben. Volgende week gaat ie op de brug en kan ik het van onder al draaiend beluisteren.
bedankt in ieder geval
Herman1945
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 mar 2018, 16:33

Re: vreemd geluid

Bericht door Herman1945 »

Draaiend beluisteren met ABS ?
frans1
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 sep 2008, 21:04

Re: vreemd geluid

Bericht door frans1 »

Ik heb even geprobeerd op bokken en ondanks de ABS kan ik zo,n 60km uur halen . Dan wordt ie kennelijk elektronisch beveiligd en kan ik niet meer gas geven.
Wist ik ook niet
Plaats reactie