Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies bij aankoop T4 camper

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Cdj
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 nov 2018, 22:40

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Cdj »

jan2009 schreef: 31 dec 2018, 18:14 Zou eerst maar eens kontakt opnemen met de eigenaar van die bus als je meer wil weten.

Zie bij de kentekencheck gewoon een bedrag aan bpm staan , meestal zie je dat pas als dat ook daadwerkelijk betaald is .
En nog niet zo lang geleden werden omgebouwde busjes nog steeds als bedrijfsauto op kenteken gezet.
Ik bedoel maar , je moet niet blind varen op wat hier gezegd wordt .
Actie ondernemen ! , het komt je niet aanwaaien weetjewel.
Weten we, actie genoeg hier! Ook voor niet vw busjes. De brandweer vw is even van de baan omdat mijn vriendin graag een ruimere bus wil. En ja dat betekent waarschijnlijk geen vw T4 of zo. Maar we gaan het meemaken
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Snautzer »

Ga eens kijken voor een Hymer. Lekker ruim. Ohh wacht...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4771
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Hanz »

Cdj schreef: 02 jan 2019, 14:07 De brandweer vw is even van de baan omdat mijn vriendin graag een ruimere bus wil. En ja dat betekent waarschijnlijk geen vw T4 of zo.
Als een verlengde en verhoogde T4 al te klein is dan moet je de T4 maar helemaal vergeten. Ga dan eens op zoek naar een buscamper op basis van een Fiat Ducato, een Citroën Jumper of een Peugeot Boxer. Daar vind je om te beginnen iets meer automaten en de prijsstelling is over het algemeen wat vriendelijker ten opzichte van de T4 Westfalia's. Dan kan je voor een budget van zeg 10.000 nog wel iets knaps vinden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Multivan Generation »

Cdj schreef: 02 jan 2019, 14:07 De brandweer vw is even van de baan omdat mijn vriendin graag een ruimere bus wil. En ja dat betekent waarschijnlijk geen vw T4 of zo.
Succes met de zoektocht dan.
Ook een optie om je vriendin te laten rijden, dan hoef je geen automaat te zoeken :zwaai :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Cdj
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 nov 2018, 22:40

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Cdj »

Hanz schreef: 02 jan 2019, 20:36
Cdj schreef: 02 jan 2019, 14:07 De brandweer vw is even van de baan omdat mijn vriendin graag een ruimere bus wil. En ja dat betekent waarschijnlijk geen vw T4 of zo.
Als een verlengde en verhoogde T4 al te klein is dan moet je de T4 maar helemaal vergeten. Ga dan eens op zoek naar een buscamper op basis van een Fiat Ducato, een Citroën Jumper of een Peugeot Boxer. Daar vind je om te beginnen iets meer automaten en de prijsstelling is over het algemeen wat vriendelijker ten opzichte van de T4 Westfalia's. Dan kan je voor een budget van zeg 10.000 nog wel iets knaps vinden.
Doen we dus ook. Ook voor ons is het een zoektocht wat we nou eigenlijk willen en precies fijn vinden. We merken inderdaad dat zelfbouw over het algemeen wat lager in prijs zit. Wat prima voor ons is, we zijn nooit diehard westfalia fans geweest, maar als het toevallig zo zal zijn, dan is dat ook prima natuurlijk.
Cdj
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 nov 2018, 22:40

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Cdj »

Multivan Generation schreef: 02 jan 2019, 20:43
Cdj schreef: 02 jan 2019, 14:07 De brandweer vw is even van de baan omdat mijn vriendin graag een ruimere bus wil. En ja dat betekent waarschijnlijk geen vw T4 of zo.
Succes met de zoektocht dan.
Ook een optie om je vriendin te laten rijden, dan hoef je geen automaat te zoeken :zwaai :zwaai
Geen optie. Vind rijden daarvoor veel te leuk om heel de tijd op de passagiersstoel door te brengen :driveT4
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Lutra »

Mocht je nog twijfelen over wel of geen T4, misschien is dit iets. Vermoed dat er ook nog wel wat onderhandelingsruimte is gezien de vraagprijs.
(geen binding met de verkoper)

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... reimo.html
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Cdj
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 nov 2018, 22:40

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Cdj »

Cdj schreef: 28 dec 2018, 12:47 Weer even terug van weggeweest, we hebben inmiddels ons budget wel iets verruimd, ook met het oog op mogelijke verhuur via sites als camptoo.nl als we even zat zijn van onze camper tijdens onze reizen. Dan kun je relatief makkelijk wat geld bijverdienen en daarmee ook aanschafkosten wat verruimen.

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ontent=vip

Hij staat zoals gebruikelijk weer heeeel ver bij ons vandaan, verder weg kan bijna niet. Vandaar ook even een check bij jullie veteranen.
Hij heeft nieuwe foto's erop gezet. Blijkt dus wel een 2.5 tdi te zijn, km stand lijkt te kloppen gezien de onderhoudsboekjes en de km stand foto. Is van de duikploeg geweest van de brandweer. Die hoeft niet zo vaak uit te rukken. Hij heeft aangegeven 15k als ondergrens te zien. De ombouw is wel heel netjes gedaan over het algemeen wat ik kan zien, maar het blijft natuurlijk een zelfbouw uit '98...
Cdj
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 nov 2018, 22:40

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Cdj »

Lutra schreef: 03 jan 2019, 16:24 Mocht je nog twijfelen over wel of geen T4, misschien is dit iets. Vermoed dat er ook nog wel wat onderhandelingsruimte is gezien de vraagprijs.
(geen binding met de verkoper)

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... reimo.html
Wel gezien, maar is 57kw niet beetje een slome duikelaar onder de vwtjes? Komen we hier nog wel een bergje mee op, vol beladen?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4771
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Hanz »

Cdj schreef: 05 jan 2019, 01:15 Hij heeft nieuwe foto's erop gezet. Blijkt dus wel een 2.5 tdi te zijn, km stand lijkt te kloppen gezien de onderhoudsboekjes en de km stand foto. Is van de duikploeg geweest van de brandweer. Die hoeft niet zo vaak uit te rukken. Hij heeft aangegeven 15k als ondergrens te zien. De ombouw is wel heel netjes gedaan over het algemeen wat ik kan zien, maar het blijft natuurlijk een zelfbouw uit '98...
15.000 is echt veel te veel voor een zelfbouw met een zeer minimale camperinrichting. Iets rond de 7000 lijkt mij realistischer, en dan alleen vanwege de lage kilometerstand. Ik zou hem laten staan.
Drie zitplaatsen op achterbank? Ik zie maar twee gordels. Hoeft geen probleem te zijn maar is wel anders dan de omschrijving.
Standkachel ook op nieuwe foto's niet te vinden. Ik denk dat de verkoper de Zuheizer voor de motor bedoelt. En die is voor verwarming van de woonruimte niet zonder meer geschikt.
Ik zie geen koelkast of koelbox.
Ik zie ook geen afsluitbare kastruimte, tenzij onder de slaapbank nog iets zit. Dat is dan wel weinig ruimte en ook nog eens lastig bereikbaar tijdens gebruik van de woonruimte.
Onderhoudshistorie stopt ruim 6 jaar geleden volgens de foto's van de boekjes. Ook niet echt overtuigend.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Pieternel »

De dealers staan handenwrijvend voor je deur om deze vw op te knappen. Niet doen joh!!!!!
Cdj
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 nov 2018, 22:40

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Cdj »

Pieternel schreef: 20 jan 2019, 18:55 De dealers staan handenwrijvend voor je deur om deze vw op te knappen. Niet doen joh!!!!!
Kun je dit toelichten?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4771
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Hanz »

Zo af en toe komt er een automaat voorbij, bijvoorbeeld deze: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

Komt volgens mij aardig overeen met wat je oorspronkelijk zocht. Of toch teveel boven het budget?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Cdj
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 nov 2018, 22:40

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Cdj »

We hebben een winnaar hoor mensen! We zijn voor de VW brandweer gegaan :gekte

Tot nu toe erg blij mee! Paar puntjes op de i zetten komende maanden, en dan: op pad.

Bedankt aan iedereen die mee heeft gedacht en marktplaats advertenties onder de aandacht bracht.

Wie weet dat we ooit nog eens naar een WJW meeting komen, moeten we even zien. Grote kans dat we al op pad zijn tegen de tijd dat de meetings weer gaan plaatsvinden.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door J vd Pal »

Gefeliciteerd!

Zin mom te ontdekken of de camper winterhard is? We gaan volgende week naar de Ardennen!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie