Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gigantisch probleem electrisch circuit.

vragen over de T4
Plaats reactie
Hanswassink
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2019, 21:44

Gigantisch probleem electrisch circuit.

Bericht door Hanswassink »

Enige maanden geleden zag ik tot mijn verbazing onder het rijden in mijn T-4 multivan 1.9 diesel van 12/95, plotseling de clignoteurlampjes op het dashboard oplichten. Bij een stop dieselde de motor even na. Eenmaal thuis was het probleem weg. Daarna heb ik ruim een maand in Zuid Frankrijk rond gereden zonder enig probleem. Eenmaal terug in NL deed dat probleem zich weer een paar keer voor. De laatste keer was het toppunt: de lampjes gloeiden weer op, eveneenals de controlelampjes op andere schakelaars. De ventilatoren deden het niet meer, de binnenverlichting werd zwakker evenals de koplampen en achterlichten. Wanneer ik de handrem aantrok gingen de clignoteurlampjes uit en als ik de voetrem intrapte gingen ze weer feller branden! Toen ik een scherpe bocht naar links maakte hield de storing plotseling op: de koplampen brandden weer normaal, de binnenverlichting was direct weer op sterkte en de kachelventilator blies op volle kracht.... het probleem is dus ook dat het zich niet continu voor doet. Wie heeft enig idee wat dit kan zijn? KM stand is 460.000.
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Gigantisch probleem electrisch circuit.

Bericht door RoelandZ »

Volgens het draadje van Oskar geeft een slecht contact van de massa naar de zekeringkast hele vreemde storingen. Ik zou het daar zoeken. :gekte

https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 12&t=32104
Hanswassink
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2019, 21:44

Re: Gigantisch probleem electrisch circuit.

Bericht door Hanswassink »

Hartelijk dank, ik ga er achter aan!
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Gigantisch probleem electrisch circuit.

Bericht door odorf »

Check ook de dikke kabels vanaf de accu daar waar ze andere onderdelen raken.
Ik heb iets soortgelijks gehad. Daar bleek isolatie van een dikke kabel vanaf de accu doorgesleten en maakte op sommige momenten kortsluiting op de steun van de accu.

Doorgesleten kabel vervangen en daarmee was alles opgelost.

Nakijken van massa kabel is ook loshalen, aansluitingen schoonmaken en weer goed vastzetten! :toppie

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Hanswassink
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2019, 21:44

Re: Gigantisch probleem electrisch circuit.

Bericht door Hanswassink »

Hartelijk dank Odorf, ik ga het doen.
Plaats reactie