Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Afgelopen week wat kleine dingen gedaan aan de camper. De camperkabelboom gemonteerd met handige plakzadels die ik gekocht heb bij kortpack.nl https://www.kortpack.nl/nl/kabelbinders ... 9mm-x-19mm

Verder wat kappen gemonteerd en gordels voor vervangen ( die zijn net iets anders) Bij de rechter b-stijl kwam ik er achter dat het chassis daar net even anders is. Het chassis loopt bij het nieuwe type onderaan schuin i.p.v. recht bij het oude type.
Na wat Google’en erachter gekomen dat die kap vervangen moet worden door de 7d5 867 038 i.p.v. 705 867 038
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door Hanz »

RoelandZ schreef: 03 jan 2019, 21:10
brugseb schreef: 03 jan 2019, 20:30
Ik zou ook meteen een nieuwe tent er op zetten,
maar die heb je niet in 2 weken binnen.. :muur
Hangt dus van model af - onze was er na goed 2 weken (model '96-'99), wel super kwaliteit bij Stof am Stuck.
Nieuw dak ziet er super uit - op foto lijkt hij wel ver vooruit te liggen, kan die spoiler daar nog tussen?
Dat idee had ik in de eerste instantie ook. Maar aan de achterkant kan het dak niet veel verder naar achter ivm de hoeken, die steken anders over de achterand van het dak. Ik heb het net ff gemeten, aan de achterkant in het midden zit het rubber 5,3cm van de rand af. Voor heb ik 2,7 cm tussen het rubber en eind van het dak. De scharnieren kan ik nog +/- 6mm naar voor of achter plaatsen.

De spoiler en veren voor het hefdak zijn verzonden, ben benieuwd hoe breed de spoiler is.. :jump
De spoiler is aan de onderkant 15 mm breed en zit (bij mij althans) direct tegen de rand van de voorruit aan (als je op de foto klikt draait hij vanzelf weer rechtop).
20190107_114720.jpg
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Hanz schreef: 07 jan 2019, 11:54
RoelandZ schreef: 03 jan 2019, 21:10
brugseb schreef: 03 jan 2019, 20:30
Hangt dus van model af - onze was er na goed 2 weken (model '96-'99), wel super kwaliteit bij Stof am Stuck.
Nieuw dak ziet er super uit - op foto lijkt hij wel ver vooruit te liggen, kan die spoiler daar nog tussen?
Dat idee had ik in de eerste instantie ook. Maar aan de achterkant kan het dak niet veel verder naar achter ivm de hoeken, die steken anders over de achterand van het dak. Ik heb het net ff gemeten, aan de achterkant in het midden zit het rubber 5,3cm van de rand af. Voor heb ik 2,7 cm tussen het rubber en eind van het dak. De scharnieren kan ik nog +/- 6mm naar voor of achter plaatsen.

De spoiler en veren voor het hefdak zijn verzonden, ben benieuwd hoe breed de spoiler is.. :jump
De spoiler is aan de onderkant 15 mm breed en zit (bij mij althans) direct tegen de rand van de voorruit aan (als je op de foto klikt draait hij vanzelf weer rechtop).
20190107_114720.jpg
Bedankt voor de foto Hanz,

Zo te zien is bij jou de ruimte voor het hefdak ook ongeveer 3 cm, dan ben ik weer gerustgesteld. :jump
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Vandaag de rechter achterraam uit donor gehaald, ik heb daarvoor een ramen demontage setje besteld bij HBM

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... t-compleet

Dat is overigens geen aanrader. Draad knapt om de 5 cm hoe voorzichtig je het ook doet en de verwijdering panel tool met handvat trek je meteen uit model.. :bifun Maar met goed snijdraad van de automaterialenzaak is het dan toch gelukt.

Gelijk het raam gemonteerd in de blauwe bus, begint al ergens op te lijken.


Vandaag wat spulletjes binnen gekregen van vwbusshop.de


Met Mn stomme kop 2 bestekbakjes besteld... :bonk Iemand nog een bestekbak nodig?
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Vandaag tentdoek gemonteerd, best lastig buiten met die wind. :lach

En weetjeweller IDH moest toch in de buurt van Veldhoven zijn en heeft een linker achterraam en achterklepbekleding van een multivan gebracht. Top :toppie

Helaas de postbezorger met mijn nieuwe multitool gemist, voor het verwijderen van de vloerrails van de slaapbank. :adhd
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door Multivan Generation »

Ziet er netjes uit Roeland :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door Hanssyncro »

Mooi mooi mooi.
Groetjes, Petra
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

En we kunnen er doorheen kijken. :yes
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door J vd Pal »

Wordt steeds mooier!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Mijn linker schuifraam heeft de lektest niet doorstaan... :huilen

Het schuifraam is wel oké maar het monteren met 3M ruitenkit is niet goed gedaan. :muur

En nu kan ik jullie mededelen dat 3M ruitenkit heel goed en stevig is.... Ruim 3 uur bezig geweest met het opnieuw demonteren met een multitool, stanleymessen etc...

Maar hij zit er weer in en is lekvrij. :yes
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Vandaag “even” de vloerrails voor de slaapbank verwijderd.

Ik vond het al lastig/langzaam gaan... :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door Multivan Generation »

Had je de rails met een föhn wat warm gemaakt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Multivan Generation schreef: 14 jan 2019, 18:42 Had je de rails met een föhn wat warm gemaakt?
Nee, maar dat heeft ook geen nut. De kit smelt niet eens met een zeer hete reciprozaag. :nuts
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Vloertje gemaakt, morgen even goed meten en bedenken hoe ik het beste de bankrail ga monteren.
De rail zit in de plank precies goed dus ik zit er aan te denken om de plank met rail precies goed te leggen en dan 4 gaatjes te boren door de rail en vloer en dan vastschroeven. Daarna de plank verwijderen en de rail kitten en met de schroeven fixeren.

Of hebben jullie een beter idee? :driveT4
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

De rail zit definitief vast. :jump

In de eerste instantie heb ik corrosseriekit gehaald bij een automateriale zaak. Tijdens het lezen van de tekst op de tube begon ik te twijfelen of het wel goed genoeg zou zijn. En bij twijfel.... niet doen. Kit terug gebracht. :jump

Bij een autoschade hersteller naar binnen gelopen die busjes heeft gebouwd voor BUSiness ( die maken luxe bussen op maat ) die busjes zijn ook voorzien van een rail. De rail wordt gemonteerd met sikaflex ruitenkit, vooraf de delen goed in de primer zetten. Zo heb ik het dan maar gedaan, ik heb 4 tubes gebruikt. :ikrij
Plaats reactie