Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spokerij in het electrisch T5

vragen over de T5
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Burp schreef:Hoe is het met je contactslot? Laat je niet direct gek maken door al deze fouten.
Kans is dat een gezamelijke oorzaak is voor alle aanwezige fouten. Ik gok zelf even op een defect in het contactslot.
Je zal de eerste niet zijn.
Klopt contactslot moet je vlot door draaien anders brandden de lampjes zwak of helemaal niet. ((Goed op gemerkt))
Gezamenlijke oorzaak staat centraal. ((ook onze gedachte))

Dit is ook op gemerkt door een heel bekend forum lid:
De overeenkomstige fout bij alle meldingen is een massa probleem.
Dus hierna dien je te zoeken.
((gezamenlijke oorzaak,,,ook het idee van ons heel bekend forum lid))

Er werd ook nog gedacht aan een gestoorde sturing van de motorcomputer.

Dit is de eerste keer dat ik ooit een uitlezing het mee gemaakt prachtig.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Jakob G schreef:
Burp schreef:Hoe is het met je contactslot? Laat je niet direct gek maken door al deze fouten.
Kans is dat een gezamelijke oorzaak is voor alle aanwezige fouten. Ik gok zelf even op een defect in het contactslot.
Je zal de eerste niet zijn.
He gelukkig er zit schot in het gebeuren, dank zij de uitlezing. :yes

Klopt contactslot moet je vlot door draaien anders brandden de lampjes zwak of helemaal niet. ((Goed op gemerkt))
Gezamenlijke oorzaak staat centraal. ((ook onze gedachte))

Dit is ook op gemerkt door een heel bekend forum lid:
De overeenkomstige fout bij alle meldingen is een massa probleem.
Dus hierna dien je te zoeken.
((gezamenlijke oorzaak,,,ook het idee van ons heel bekend forum lid))

Er werd ook nog gedacht aan een gestoorde sturing van de motorcomputer.

Dit is de eerste keer dat ik ooit een uitlezing het mee gemaakt prachtig.
:jump
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Oviivo »

Ach en wee, iedereen weer stress.

Spanning op B+ wordt als te laag gemeld. Dat is interessant, want dat is vanaf de dynamo/accu. Dan kun je inderdaad vreemde storingen krijgen, allemaal intermitterend inderdaad.

Massaprobleem of rotte accu kan heel goed volgens mijn beperkte kennis en hoeft dus niet persé heel veel geld te kosten. Maar soms is het moeilijk te vinden. Ik zou eens de accu en de aansluitingen daarvan nakijken. Daarna verder naar het contactslot inderdaad. Of andersom, als het contactslot al verdacht is. Spanningsregelaar, laadcircuit ook interessant.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

black bulli schreef:Heeft ie in de sloot gelegen? :nuts
Ja hij kon het niet laten met de warmte net geen hittegolf.
Hij is in zijn vorig leven een nijlpaard geweest.
Laatst gewijzigd door Jakob G op 17 jan 2019, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

black bulli schreef:-pool /massa aan chassis had ik al in 1 van de eerste post gemeld/geadviseerd ...of daar gehoor aan gegeven is?Ik bekijk t ff aan de zijlijn vanaf nu :lach
Alle tips worden onderzocht, wat je aan geeft, kan zeer zeker het kardinalen punt zijn.

Met elke tip zijn we blij.Black Buli, het is vaak dat het me wakker houd nu is het ook 3:50 snachts. :koffie
Laatst gewijzigd door Jakob G op 17 jan 2019, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Oviivo schreef:Ach en wee, iedereen weer stress.

Spanning op B+ wordt als te laag gemeld. Dat is interessant, want dat is vanaf de dynamo/accu. Dan kun je inderdaad vreemde storingen krijgen, allemaal intermitterend inderdaad.

Massaprobleem of rotte accu kan heel goed volgens mijn beperkte kennis en hoeft dus niet persé heel veel geld te kosten. Maar soms is het moeilijk te vinden. Ik zou eens de accu en de aansluitingen daarvan nakijken. Daarna verder naar het contactslot inderdaad. Of andersom, als het contactslot al verdacht is. Spanningsregelaar, laadcircuit ook interessant.
Ook goed gedacht,,,,,,, met zo''n storing de motor inschakelen voor de uitslag van het laden ook mee te nemen.
De tips komen allemaal dichtbijelkaar. :yes
Het contactslot heeft de meeste aandacht, de laatste dagen schakel ik het cotactslot sneller door met het gevolg dat alles daar mee dan even goed gaat, misschien gaathij daar door beter contact maken.???????

Maar ik laat het niet aan het toeval over de tips worden allemaal gecontroleerd. :politie

Er zou een vrijwillige bijdragen pot moeten zijn als men door tips van het forum geholpen zijn, ten bate van de tip gevers, dan doen wij ook mee.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Berichttitel: Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...

Het is een losse schakelaar kost € 40, stekker los, schakelaar loshalen en de boel weer in elkaar zetten, schema dus niet nodig.

Ben.
Laatst gewijzigd door Jakob G op 17 jan 2019, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Nog steeds gereden zonder problemen, wel een paar keren langzaam op het contact gezet dan branden de lichtje zwak, maar als ik het weer vlot op het contract zet is starten (probleemloos).
Maar ik besef terdege dat het wel vervangen moet worden, er dan moet weerschijnlijk het stuurwiel worden verwijderd.

We blijven uit zien naar jullie hulp.

Hebben wel even goed gebruik gemaakt maakt van het goede weer in ons landje.

Groet
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Deskman »

Er zijn veel foutmeldingen 'intermittent' en dat betekent dat ze een aantal keer zijn opgetreden maar niet altijd. Daarmee kun je wel de conclussie trekken dat er voornamelijk één boosdoener is die de boel dwars zit. Ook gelijk de meest lastige storingsmeldingen.

Ik weet niet of je garage er blij mee is maar volgens mij moet je de meeste storingsmeldingen (laten) resetten en daarna na een rit weer uitlezen. Dan zie je wat de actuele meldingen zijn. Voor hetzelfde geld is de helft van de storingen afkomstig uit een ver verleden, zoals die airbagmelding - die blijft staan tot het gereset is (en gefixt).

Overigens is het misschien wel slim om je kenteken niet te vermelden maar dan moet je je VIN nummer ook *********.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Sinds we het contactslot vlot door draaien, hebben we geen problemen mee :sjaal :jumpklap
Bedankt allemaal.
Hoop dat andere T5ers er ook door geholpen zijn :zwaai

En heeft geen bak met geld gekost :ikrij
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Ik bleef het contact slot snel door draaien tot het steeds sneller moest, tot hij ook nog een paar keren afsloeg toen begon het tijd te worden actie te ondernemen.
Omdat we na het inspuiten van de Multi stekker contact slot met Griffon reinigende verzorgende contact spray geen storing meer hebben gehad, het ik het nog één keer goed ingespoten met de spray het heb alles weer terug geplaatst.

We hebben het een lange tijd uitgetest, en het is goed gekomen.
Het heeft me over een drempel gehaald om meer zelf te doen aan de T5.

Jullie bedankt voor het mee denken, en de reacties.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Burp schreef: 26 aug 2016, 17:52 Hoe is het met je contactslot? Laat je niet direct gek maken door al deze fouten. Kans is dat een gezamelijke oorzaak is voor alle aanwezige fouten. Ik gok zelf even op een defect in het contactslot. Je zal de eerste niet zijn.
Burp je was heeeeel warm.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

jan2009 schreef: 23 aug 2016, 20:55 Denk een mottig kontaktblokje
En het is al eens gezegd , haal al die zware kluissleutels eens van je sleutelbos , dat gewicht vindt je kontaktslot niet zo fijn .
Hoi Jan als je wat ik dan noem de Multi stekker bedoeld had je het juist.
Bedankt.

We hebben trouwens ook een sleutel zonder afstandsbediening die is een stuk lichter, als ik die voortaan gebruik komt het nog minder op het slot aan als we over een slechte weg rijden.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Dit nog even om @Deet te helpen bij waarschijnlijk het zelfde probleem.
Hoe ik bij de multistekker contactslot kon komen om deze te kunnen inspuiten met de beschreven contactspray.

Deze delen moet je er afhalen om uiteindelijk bij de multistekker te kunnen komen.
Eerst het plaatje aan de zijkant dat kan alleen maar als je de deur open hebt, het is er gemakkelijk af te wippen.
Een beginneling kan bij elke handeling foto's maken om het geheel later weer de monteren, vergeten en vergissen is menselijk, maar niet wenselijk, zo kan je heel veel zelf doen.
P1070538.JPG
P1070539.JPG
P1070540.JPG
Onderste foto is aan de onderkant stuurkolom gemaakt er vlak naast is de "stuur verstel handel" daar zit ook het schroefje die je uit moet halen.
Laatst gewijzigd door Jakob G op 16 sep 2019, 14:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

P1070544..JPG
P1070543.JPG
P1070542.JPG
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie