Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

LED verlichting laadruimte

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

LED verlichting laadruimte

Bericht door Viking64 »

Hoi,

Na een T4 en een nieuwe T5 te hebben gehad rij ik nu in een hagelneue T6.
Een collega van mij met een niet eens zo nieuwe Ford Transit had in zijn laadruimte 4 led verlichtings armaturen. Origineel Ford. Een beste puist licht vergeleken met die flauw kaarsjes van de T4/T5/T6
Aangezien ik het liefst origineel inbouw heb ik de dealer gevraagd om LED laadruimte verlichting. Nou moeilijk tot lastig. Zij bouwden 2 opbouwstrips in (soort Ikea spul, maar dan lelijker, plus steekt zowat 10 mm uit).
Toevallig zag ik bij een Caddy in de showroom LED verlichting achterin. Bij de magazijnman gevraagd, maar die ging gelijk al met de hakken in het zand. Kan niet, moeilijk, geeft storingen op de CANbus... und so weiter.
Nou ben ik niet bang met stroom (tis mijn werk, evenals CANbus bende).
Dus aan de hand van het Caddy chassisnummer, makkelijk achter het raam :bifun 2 LED armaturen besteld.
Vandaag de oude er uit geklikt, en de stekker (origineel 3 polig) past naadloos in de LED armatuur (2 polig). De LED armatuur is exact dezelfde maat als de gloeilampversie.
Alles werkt zonder enig probleem :jumpklap Had dat eigenlijk ook niet anders verwacht. Dat die stekker past was gewoon mooi meegenomen.
Het enige verschil is dat je deze armatuur niet kan wippen van [uit - automatisch - aan] Voor mij had dat geen meerwaarde.
Het bestelnummer is: 7E0 947 123 A Y20
Op de omschrijving staat: LRL groß VW Crafter.

Plaatjes komen nog.
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: LED verlichting laadruimte

Bericht door ktmkrik »

https://www.getled.nl/12v-led/bars/
Deze die op deze site afgebeeld worden heb ik in vele busmerken probleemloos ingebouwd, zowel handbediend met een schakelaar als direct achter de standaard laadruimte verlichting.
Zijn te koop in 500mm en 1000mm uitvoering en geven een bak licht voor een aanvaardbare prijs en zitten niet in de weg.
Bevestiging is met dubbelzijdig tape al dan niet op een alu strip of gelijk aan het dak van 1 tot 5 stuks in bijv een L3-4 Sprinter.
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: LED verlichting laadruimte

Bericht door alfagek »

Ik heb in elke Transporter led strips geplaatst.

Waterdicht en met plakstrip.

Aan de draden van de bestaande verlichting gemaakt en een bak licht nu.

Een rol 12v witte ledstrip voor kleine 6,- op alliexpress.
Bijlagen
Led verlichting T6.jpg
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Plaats reactie