Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

Beste Leden van het weetjewel forum,

Mijn naam is Remco, ben 32 en kom uit de regio west friesland. Ik ben vader van 2 kinderen en de 3e is op komst :) ja een huis vol straks. Vanwege de gezinsuitbreiding ben ik mij toch gaan oriënteren naar een ruimere gezinsauto. Na mij hevig verzet te hebben naar het idee van een bus begint toch wel langzamerhand de realiteitszin binnen te komen dat het nog niet zo gek is een bus. Momenteel ben ik mijn aan het oriënteren op een T5 met een automaat, ondanks de slechte verhalen wil ik het er toch op wagen. Ik heb de Multivans ook voorbij zien komen maar deze vind ik te zwaar, ook qua wegenbelasting is het dan helemaal een aanslag. Mijn budget ligt rond de 12-13.000 euro en ga de auto prive rijden, dus als iemand iets mooie weet met een lage km-stand vanaf 2007 dan houd ik mij aanbevolen.
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

jan2009 schreef: 22 jan 2019, 14:41 Welkom op :wjw

Je zou ook naar een " Kombi " kunnen kijken.
Zoals bv
https://www.autowereld.nl/volkswagen/tr ... tails.html

Het enige wat je als partikulier met een Dubbelcabine ( grijskenteken) bespaart zijn de provinciale opcenten , daar wordt je niet rijk van.
Maar ruimte in een busje geeft wel een rijk gevoel, :knipoog
Zeker met een stel kleine kinderen , gedoe met kinderzitjes en zo.
Dan is het toch wel krap op de achterbank van een DC

Succes met je zoektocht.
Thanks voor de tip, ik heb hem idd zien staan alleen geen automaat en ik vind hem redelijk kaal en dan nog wel duur ook. Maar als er iets vergelijkbaars is met een automaat en compleet interieur houd ik mij aanbevolen :)
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door ArieV »

Ik heb een lange uitvoering dubbelcabine met 2 kinderstoelen en een maxicosi past allemaal prima.
Koste mij €146,- per maand aan wegenbelasting.
Het enige min punt vind ik is de schuifdeur. Heb er nu maar 1. Als ik weer aan een zoek toch zou beginnen dan werd het een bus met 2 schuifdeuren.
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

ArieV schreef: 22 jan 2019, 18:36 Ik heb een lange uitvoering dubbelcabine met 2 kinderstoelen en een maxicosi past allemaal prima.
Koste mij €146,- per maand aan wegenbelasting.
Het enige min punt vind ik is de schuifdeur. Heb er nu maar 1. Als ik weer aan een zoek toch zou beginnen dan werd het een bus met 2 schuifdeuren.


Op je plaatje heb je ook een mooi exemplaar, dit is zeker een facelift variant vanaf 2010 , helaas zijn deze net even boven mijn budget en wat je zegt die dubbele schuifdeur zou wel handig zijn , maar dan word het helemaal zoeken naar een speld in een hooiberg. Zaterdag ga ik kijken bij 2 4 motion T5's 1 uit 2007 en de ander uit 2008
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

bobv schreef: 22 jan 2019, 19:12 Simpel ombouwen naar camper? Scheelt 75% wegenbelasting.
Dat heb ik ook nog overwogen , alleen de varrianten die zich daarvoor lenen zijn redelijk prijzig en wil max. 12-13.000 euro uitgeven en wil niet meer dan 200.000 km op de klok hebben
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door J vd Pal »

In de omschrijving onder het kopje UITVOERING lees ik dit "automaatbak defect"!!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: Daar is ie dan !,-)

Bericht door RSB1150GS »

jan2009 schreef: 23 jan 2019, 16:06 Ja hoor.
Een mooie Multivan camper met AUTOMAAT !
6 zitplaatsen dik in het leer.
Dat wordt goedkoop rijden? , met wat geluk.
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

Ik zie alleen geen belasting technisch keukenblokje !
Dat is zeker een mooie uitvoering, ik vind die sidesteps en velgen wel erg stoer staan, maar de km-stand vind ik toch nog best wel fors en ik vind de korte multivans eigenlijk een beetje '' te kort''

Ik wil van het weekend mogelijk gaan kijken bij de volgende 2 auto's , alleen ik zou graag willen weten wat het verschil is met bv. een caravelle uitvoering, kan iemand mij daar wat meer over vertellen? en ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met een 4motion

https://link.marktplaats.nl/m1359748001

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volks ... ?cldtidx=3
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

https://link.marktplaats.nl/m1359748001
Gisteren viel mij iets op bij deze auto, deze heeft geen ventilatie rooster aan de zijkant van het dashboard zitten , zou dit betekenen deze achteraf is omgebouwd naar dubbele cabine en eigenlijk niet geschikt is voor personen vervoer?
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door ArieV »

De dubbel cabine van je eerste link is volgens mij een profiglas dubbelcabine.
En van de 2de link is een vw dubbel cabine.

Mijn bus is ook omgbouwd naar dubbelcabine maar dan van snoeks.
Ik heb die ventilatie roosters ook niet achterin maar ik mis ze persoonlijk niet. Kachel en airco maken het ook achterin comfortable zat.

Kwa looks vind ik die zwarte mooier.
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

Die zwarte is ook iid erg mooi, is er hier niet iemand op het forum die overweegt zijn geliefde T5 van de hand te doen die bij mijn specs in de buurt komt :yes
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

Vandaag 4 T5-en bekeken, wat een verschil in staat zie je.... Aangezien ik best kritisch ben word het toch nog wel een uitdaging om een mooie T5 te vinden. Ik heb vandaag in deze https://link.marktplaats.nl/m1359748001 4 motion gereden, gelijk gaf hij al een airbag en olie sensor melding.... Ondanks dat hij er netjes bij stond zat het mij toch niet lekker. Ook vond ik hem toch wel redelijk lawaaierig qua motor geluid, zit er hierin ook nog een verschil met bijvoorbeeld een CARAVELLE uitvoering of een Highline? Verder reed hij wel lekker, genoeg vermogen en pakte redelijk snel op, het is wel iets anders als een BMW 530d uit 2004..... Maja alles voor de kinderen 😁 tips zijn nog welkom
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door Snautzer »

Wordt een lange zoektocht denk ik.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door Multivan Generation »

Diegene die Jan2009 gelinkt had, die witte kombi, was geen gekke keuze.
Betere motorkeuze(stiller), beter toekomstgericht dus.
Als je niet begrijpt waarom ik dit schrijf, lees dan de problemen met de T5 2,5 TDI qua pompverstuivers, afslaan etc.
Lees dan ook even naar de ervaringen met de automaatbak (geen BMW-kwaliteit, als je begrijpt wat ik daarmee bedoel)
Flexibel interieur, eventueel de 3 stoelen er uit halen en je hebt een zee van (verhuis-) ruimte.
Ook airco achter via de hemel, vinden de kindjes wel prettig in de zomer, en geen geklooi met je rug te verdraaien als ze in een kinderzitje moeten.
En in de rails kun je zo een tafel maken , koelbox vastzetten etc..

Stel jezelf ook de vraag waarom je speciaal voor een 4-motion gaat kijken.

Verbruik met een T5 2,5 TDI automaat reëel gezien rond de 9-9,5 l/100km
met een 4-motion rond de 10l/100km.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

Multivan Generation schreef: 26 jan 2019, 18:58 Diegene die Jan2009 gelinkt had, die witte kombi, was geen gekke keuze.
Opzich als het een automaat was had ik het kunnen overwegen, maar dat is het helaas niet... Een war je schrijft, het is wel een auto met potentie voor de toekomst, maar de auto moet automaat zijn ivm met mijn vriendin die niet graag schakelt.

De 4 motion is voor mij geen must, het was toevallig dat deze wagen er netjes uitzag, meer een nice to have. En het brandstofverbruik maak ik me niet echt zorgen over, mijn bmw diesel Reed ook met geluk 1:11 omdat hij gechipt was naar 280 pk en 600 nm.

Morgen ga ik nog kijken bij een T5 gp 2.0 met dsg uit 2010, wellicht is dat wat.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door Multivan Generation »

RSB1150GS schreef: 26 jan 2019, 22:37
Morgen ga ik nog kijken bij een T5 gp 2.0 met dsg uit 2010, wellicht is dat wat.
Dat is op papier en voor je budget in de toekomst alvast een betere keuze. Succes.
PS luister ook even naar het verschil in motorgeluid bij koude motor
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie