Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Edwin stelt zich even voor

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
EdEhv
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2018, 10:35
Locatie: Eindhoven

Edwin stelt zich even voor

Bericht door EdEhv »

Goedendag forumleden,

Graag wil ik mijzelf even voorstellen,
Ik ben Edwin, woon vlakbij Eindhoven en ik heb twee zoontjes van 5 en 8 jaar.
En een paar weken geleden dus een T4 Transporter camper ombouw gekocht. Voor veel vakantieperiode.

De bus is uit 1993, originele Nederlandse bus, ik ben de derde eigenaar, de vorige eigenaar had de bus twee jaar en heeft m omgebouwd, de eerste eigenaar heeft de bus gehad van 1993 tot 2013, 20 jaar dus.
Er zit een SCA slaapdak op dus slaapplek voor 4 in de bus. En een Carthago slaapbank achterin met 2 heupgordels. Samen met het bankje rechtsvoor heb ik nu 5 zitplaatsen op kenteken. Maar dat bankje gaat vervangen worden door een draaistoel.
Verder een prima keuken meubel met een koelkasten op gas, 12v of 220. Alle verlichting is op batterijen of USB powerbank. Geen huishoudaccu, geen isolatie, bijna geen binnenbekleding of isolatie en een vloer van betonplex.
Echt een eenvoudige bus voor in de zomer. Alhoewel we er in december al in geslapen hebben en m'n zoontje had het te warm in z'n slaapzak. 😁

De bus is brons/beige metallic, dat is ook.de originele kleur. Wel een keer overgespoten, om de plamuur en roest rond de wielkasten en dorpels te maskeren....zal nog wel wat werk aan komen...
En hij staat op de originele 14' velgen, twee jaaren voorbanden en een 'ge- cupte' band linksachter.

Het is een benzine. Er zit een 2.0 liter AAC motorblok in.
Deze heeft nu 381.000 km gelopen. :lach
Verder een kale bus. Geen stuurbekrachtiging, geen airco, geen centrale vergrendeling. Wel een 'aftermarket' cruise control, een VDO Kienzle tempomat van rond het jaar 2000. En hij werkt nog...

Genoeg plannen.

Allereerst nieuwe of andere banden. Ik denk dat ik het wiel rechtsachter met goed profiel tot reservewiel promoot, wat er nu onder hangt is 15 jaar oud.

En dan laswerk aan de wielkasten en dorpels rechtsvoor om in mei door de apk te komen.

Oh ja, ik reed vrijdagavond in de regen met de bus, en hij lekt. Er drupt water naar beneden vanaf het scharnier van de zonneklep naast de binnenspiegel....recht op m'n knie. Ook een aktiepuntje.

Kortom, ik zal nog wel eens met vragen komen en alvast iedereen bedankt voor de hulp...

Tot snel,
Edwin

PS, foto van m'n busje in de bijlagen...
00001455-PHOTO-2018-10-19-11-14-05.jpg
Laatst gewijzigd door EdEhv op 19 jan 2019, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
:driveT4
EdEhv
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2018, 10:35
Locatie: Eindhoven

Re: Edwin stelt zich even voor

Bericht door EdEhv »

PS, ik heb de oranje knipperlichten er voor weer op gezet...
:driveT4
Golf XXL
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 apr 2017, 16:24

Re: Edwin stelt zich even voor

Bericht door Golf XXL »

Welkom, laten we hopen dat er voor de aac genoeg hulp is ..we zijn in de minderheid!
Zelf maken , ja natuurlijk!
EdEhv
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2018, 10:35
Locatie: Eindhoven

Re: Edwin stelt zich even voor

Bericht door EdEhv »

En hij klinkt zo lekker wanneer je hem start....
:driveT4
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Edwin stelt zich even voor

Bericht door Henk-1 »

:yes benzine 381000km :yes

wooooooooooooow mooi man

Dat jullie veel plezier mogen meemaken in jullie nieuwe camper :toppie :ikrij :zwaai
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Edwin stelt zich even voor

Bericht door Hanz »

EdEhv schreef: 19 jan 2019, 20:39 Oh ja, ik reed vrijdagavond in de regen met de bus, en hij lekt. Er drupt water naar beneden vanaf het scharnier van de zonneklep naast de binnenspiegel....recht op m'n knie. Ook een aktiepuntje.
Als die lekkage bij de voorruit vandaan komt dan is de lijst van de voorruit wellicht verroest/verrot, een bekende plek. Dat verhelpen is wel iets meer werk dan een 'aktiepuntje'.
Het kan ook bij het hefdak vandaan komen en dan is het misschien alleen een kwestie van kitranden aanpakken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
EdEhv
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2018, 10:35
Locatie: Eindhoven

Re: Edwin stelt zich even voor

Bericht door EdEhv »

Rond de voorruit zie ik alleen roest aan de onderzijde en de stijlen een paar blaasjes op de onderste helft. De bovenzijde ziet er nog goed uit. Ik zal de kitranden eens goed bekijken.
:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Edwin stelt zich even voor

Bericht door Multivan Generation »

Denk er niet te licht over.

Zie dit topic maar eens, allemaal bekende plekken.
Wees kritisch !
viewtopic.php?f=12&t=56116&start=90
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Xaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2016, 21:19

Re: Edwin stelt zich even voor

Bericht door Xaf »

Bij m'n Doka sukkel ik daar ook mee. Er is nergens roest aan de ramen (heeft maar 123000Km en is een militair voertuig geweest)
Heb er de binnenbekleding uitgehaald en vermoed dat de druppels van tussen de carosserie komt.
In de goot op het dak is de lak wel gebarsten aan de silicone-voeg. Iemand hier ervaring mee?
Plaats reactie