Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
jan bruin
Berichten: 59
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:29
Locatie: warmenhuizen

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door jan bruin »

Welkom Remco,

Je heb de speurtocht al aardig in gang gezet zie ik, succes met het zoeken en tot snel :yes :wjw
:wjw :T54LIFE
T4 Caravelle 102 pk 1999 325.000 km 2004 - 2016
T5 GP Caravelle 180 pk DSG 4-motion 2011 146.000 km 2016 - 20..
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

jan bruin schreef: 27 jan 2019, 10:38 Welkom Remco,

Je heb de speurtocht al aardig in gang gezet zie ik, succes met het zoeken en tot snel :yes :wjw
:wjw :T54LIFE
Ja ik ben nu druk opzoek :) alleen de wereld van Autobedrijven en afgeragde transporters is vrij groot :) dus het vinden van een pareltje gaat nog wel even duren.
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

Gisteravond een VW T5 GP 2.0 automaat uit 2010 bekeken, het was een heerlijke bus om in te rijden , die DSG bak schakelde echt boter zacht en was beduidend stiller als de VW uit 2007 waar ik zaterdag in heb gereden. Hij zag redelijk uit alleen banden waren compleet glad en de laadruimte was toch nog best wel beschadigd. Het tussen schot had een paar goede klappen te verduren gehad en was gekraakt waardoor ik toch besloten heb hem te laten staan, maar mijn zoektocht word dus nog moeilijker door een VW T5 vanaf 2010 te willen met een automaat met een budget tot max. 13-14.000 euro (marge).

Ik zie trouwens ook nog wat bussen voorbij komen waarbij staat dat de motor en of versnellingsbak is vervangen, is het verstandig om zo'n auto te laten staan , of maakt dit zo'n auto ook wel interessant?
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RoelandZ »

RSB1150GS schreef: 30 jan 2019, 21:46 Gisteravond een VW T5 GP 2.0 automaat uit 2010 bekeken, het was een heerlijke bus om in te rijden , die DSG bak schakelde echt boter zacht en was beduidend stiller als de VW uit 2007 waar ik zaterdag in heb gereden. Hij zag redelijk uit alleen banden waren compleet glad en de laadruimte was toch nog best wel beschadigd. Het tussen schot had een paar goede klappen te verduren gehad en was gekraakt waardoor ik toch besloten heb hem te laten staan, maar mijn zoektocht word dus nog moeilijker door een VW T5 vanaf 2010 te willen met een automaat met een budget tot max. 13-14.000 euro (marge).
Heb je wel in de gaten dat je zoekt naar een “werk” bus? Het is geen personenauto. Dat de laadruimte een beetje gebruikt overkomt dat moet je denk ik maar voor lief nemen. Vooral omdat je zoekt met een “beperkt” budget en je wil wel een zo nieuw mogelijke bus met zo weinig mogelijk kilometers maar je Budget staat vast.

Maw als de bus van gisteren je aanstaat dan kan je ook overwegen die bus aan te schaffen en nog even te onderhandelen over de bandjes en later indien nodig het tussenschot een keer vervangen als dat echt nodig is..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door Multivan Generation »

Of je bekleed de laadruimte met project tapijt,
Dan is het stiller vanaf die kant en ziet er ook netjes uit.

4 gladde banden, ja dat kun je hebben als je naar een 2de hands bus gaat kijken.. reken daar een 500 tot 600 euro voor..

EDIT: spreek bij een bus liever van een automaat tot en met 2009, of een DSG bak vanaf 2010 en verder.
Dat is wat duidelijker.. De automaat is er met 2,5 TDI en de DSG is er met 2.0 TDI. Wereld van verschil heb je nu dus al wel gemerkt :knipoog Vandaar mijn advies..
Heb je perse een schot nodig, dus een dubbele cabine, want dat beperkt wel je ruimte op de achterbank? Of je moet een lange wielbasis met een dubbele cabine vinden met de optie minder laadruimte meer beenruimte..

Dat er auto's een nieuwe motor hebben gehad, bij een 2,5 TDI komt dat wel vaker voor, bij een 2.0 TDI bij een 180 pk BiTDI zeer frequent.
Automaat bakken worden zeer regelmatig vervangen omdat ze gaan haperen, bij DSG bakken zijn er veel minder problemen, op (te) vroeg opschakelen na.

Wat het moeilijk voor je maakt, is dat je vanaf een luxe auto komt. Dus je hebt een bepaald verwachtingspatroon. Dat kan bij een bus ook wel, maar daar hangt een fiks prijskaartje aan. Wil je een caravelle of multivan met LWB (zeldzaam) dan spreek je al over nieuwprijzen van tegen de 60-70.000 euro (komt mede door de BPM). Kijk je naar een Transporter op grijs kenteken, dan was het basis bedrag wat afgerekend moest worden aan BPM niet van toepassing, waardoor je soms wat luxere aangeklede bussen (multivan met DC) kunt vinden. Maar die waren destijds ook al tegen de 36000 euro. Voor de toekomst met steeds meer milieuzones is het goed om te weten dat de 2,5 TDI euro-4 is en dat de 2.0 TDI in de bouwjaren waarin jij rondkijkt een Euro-5 uitstoot heeft. Vandaar dat je met een 2.0 TDI wat langer "veilig" bent hier voor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

Thanks voor de tips, ik ben mij er ook terdege van bewust dat dit een moeilijke zoektocht is. Ik heb ook nog steeds een beetje de verwachting dat iemand toch best netjes op zijn bus kan zijn geweest net als dat ik was op mijn BMW :) die was ook 14 jaar oud en had 2 maar 2 krasjes en was verder fris van binnen.

Ik zit ook een beetje met mijn budget te spelen wat verstandig zou zijn, of voor 8.000 euro een t5 uit 2007 met 250.000 km of toch
een nieuwere bus vanaf 2010 voor 13-14.000 euro met 200.000 km op de klok. Het blijft een beetje een lastig keuze..... en ook hoelang ik moet willen zoeken speelt ook nog wel een beetje een rol. Over 8 weken word de 3e verwacht en heb ook nog een verbouwing te doen :P dus hoeveel tijd wil ik er in gaan steken.... keuzes en wat is verstandig
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door Multivan Generation »

Misschien eens op mobile.de kijken?
Meer uitzoek en die mensen willen best graag van hun euro 5 auto af..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

Multivan Generation schreef: 01 feb 2019, 11:44 Misschien eens op mobile.de kijken?
Meer uitzoek en die mensen willen best graag van hun euro 5 auto af..
Ik heb ook even zitten kijken , maar ik vind het aanbod vanuit duitsland erg karig, bijna geen dubbele cabines te vinden. De multivans vind
ik zelf niet zo heel erg mooi omdat 90% in een kort uitvoering is en ze zijn ook wel erg zwaar t.o.v. de normale transporter.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door Multivan Generation »

Waarom wil je een dubbele cabine?

Logisch dat je die niet veel in Duitsland ziet..
Kombi's en caravelles wel.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

Volkswagen Transporter 2.5 TDI 1.0 128KW DC AUT
€ 9.750,00
http://link.marktplaats.nl/m1371948061? ... ialbuttons

Wat zeggen jullie van deze auto en ook qua prijsstelling, ik vind hem nog wel redelijk prijzig, maar hij ziet er echt super netjes uit.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door Snautzer »

9750 ex btw.....ik zou gaan kijken enzo. Ziet er mooi uit.
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

Snautzer schreef: 16 feb 2019, 15:10 9750 ex btw.....ik zou gaan kijken enzo. Ziet er mooi uit.
Is dit niet aan de dure kant voor een dergelijke uitvoering
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door Snautzer »

Wat is duur? Ik bedoel als het precies is wat je zoekt? Een legendarisch forum lid heeft het treffend gezegd. Beter duur als niet te koop. Kijk vooral naar het onderhoud (rekeningen of het adres van de garage) ga er in rijden. Laat je niet verblinden door hoe het er uit ziet maar hoe het voelt als je er in zit en rijd. Hou budget over om onverziene problemen op te lossen zonder dat je stil komt te staan. In mijn Alfa Romeo tijd hield ik 20% aan. Zou ik ook doen met een T5.
Eens zal je de trekker over moeten halen en in het diepe moeten springen. Niemand kan, hoe goed bedoelt ook, in een glazen bol kijken en het winnende lot er uit trekken.
Ga er van uit dat je na aankoop een aantal zaken aan moet pakken. Dan hou je het voor jezelf leuk omdat het voorziene uitgave zijn. Zit je aan je top van je budget en gaat er iets mis word het drama.

Ohh en dit nog. De kans dat je auto voor heel weinig koopt met een kleine km stand en onderhouden door de vw en van een oud mannetje die het altijd binnen liet staan en juist jouw de bus laat kopen omdat je van die blauwe ogen hebt is niet zo groot.
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door RSB1150GS »

Vandaag toch een ritje gewaagd naar Hoogeveen voor de T5 Caravelle 2.5 TDI uit 2006 en verrast door de staat van de bus.
https://link.marktplaats.nl/m1371948061

De bus zag er erg netjes uit . Het interieur was schoon en het zag er naar uit dat er met zorg mee was omgegaan. Ook motorisch liep hij er mooi en ik vond het bekende ratelen van de AXE motor erg meevallen , zelfs met een koude motor. Tijdens de proefrit heb ik de bus goed kunnen testen, hij acceleerde soepel, schakelde erg mooi en geen vreemd geratel gewoon een soepele comfortabele bus, zelfs met 160 op de CC was het een oase van rust. Bij de bus zit nog een set nette zomerbanden en er zit net een nieuwe APK op waarbij 2 nieuwe koplampen zijn geplaatst i.v.m. het spiegel massa probleem.

Ondanks dat het allemaal goed voelde nog wel wat twijfel omdat:

* hij heeft 250.000 km gelopen, voor mij gevoel veel en wil er zeker nog wel 100.000 km opzetten
* 1 zijde is gespoten, niet storend maar had iets netter gekund
* 1 zijraam achter is van kunstof en is kromgetrokken door warmte (mogen hier geen glazen ruiten in voor grijs kenteken?)
* Er Zit een standkachel in alleen de eigenaar wist niet hoe zo'n ding werkt en kon ook niet zeggen of hij nog werkte
* Ondehoudshistorie van 190.000 km t/m 250.000 km bekend, van daarvoor zijn er geen rekeningen of boekjes beschikbaar
* Uitlaat lijkt slecht, lekt niet, maar de demper en kat, leken wel langzaam te ontbinden
* Heeft nog het oude type motor (AXE)
* en heeft onderhoudsbeurt nodig over 3000 km.

De eigenaar vraagt er €9750 voor, maar dit vind ik voor mij gevoel best fors, ook omdat dit het oude model uit 2006 met de AXE motor en ergeen sluitende onderhoudshistorie bij zit. Wat zeggen jullie als je het bovenstaande leest? Ik ben wel enthousiast maar twijfel toch best wel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RSB1150GS nieuw op het forum en opzoek naar een T5

Bericht door Multivan Generation »

Bijna 12000 euro (incl BTW) voor een 12 jaar oude bus met die km-stand :zwaai

Wat wil je lezen?
Ik ben het met Snautzer eens..
Niets aan toe te voegen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie