Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaringen met Eibach-veren

vragen over de T5
Plaats reactie
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Ervaringen met Eibach-veren

Bericht door Kobus »

Ik vind mijn T5 een echte stuiterbak; iedere richel of oneffenheid in de weg geeft een harde trilling door de hele auto. Van enig veercomfort c.q. soepel aanspreken van de vering is geen sprake, ook niet als ie tot z'n dak vol beladen is. Ik denk er aan om een set Eibach-veren eronder te laten zetten. Deze veren schijnen (naar ik heb gehoord; als het niet zo is hoor ik het graag!) een progressieve winding te hebben, waardoor de vering beter aanspreekt. De bus gaat met Eibach-veren dan wel zo'n 3 cm omlaag, maar door de progressiviteit zou ie soepeler moeten aanspreken en dus comfortabeler worden (en misschien iets harder bij het wat dieper inveren). Iemand die hier ervaring mee heeft?

Op mijn huidige (race)motor -en op vele motoren daarvoor- heb ik progressief gewonden veren en daar ben ik erg over te spreken, vandaar dat ik nu over een setje Eibach zit te denken.

Laat maar horen!
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ben ik ook wel nieuwschierig naar, zit er ook over te denken wat lager te gaan. Want vind de bus soms zwabberen. Ik ben vooral benieuwd hoe het comfort blijft na het verlagen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

Bericht door kurt »

ik heb eibach veren onder en ze bevallen me best niet te stug kan wel aan bevelen
rijd beter dan origeneel


kurt 229
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Ook ik heb er Eibach onder, en ben zeer tevreden ! Auto stuurt vele malen strakker en is veel minder stuiterig/zoekerig als met de standaard veren......
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Ik heb de TuV-goedkeuring even nagekeken op eibach.de; de voorveren zijn lineair, de achterveren zijn progressief.
Fastfreddy
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2007, 17:21

Bericht door Fastfreddy »

Kobus, ik ben het helemaal met je eens,vindt ook de vering te stug
en hij helt best wel veel over.moet anders kunnen houd ons op de hoogte.
Plaats reactie