Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

de autotrein

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
Rob Motard
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 jan 2018, 16:36

de autotrein

Bericht door Rob Motard »

Hallo,

Iemand van jullie ervaring met de auto trein?

https://www.treinreiswinkel.nl/treinrei ... dusseldorf
ik heb een mail gestuurd en er kan een wagen op tot 205cm. mijn t4 met zonnepaneel is net 2 meter dus da past.
Op een nacht sta je erg ver.
stijnB
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 mar 2017, 10:29

Re: de autotrein

Bericht door stijnB »

Ik heb wel de indruk dat er veel verbindingen niet meer actief zijn ... de meeste bestaan gewoon niet meer :(
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: de autotrein

Bericht door Beckontheroad »

Jaren geleden ook wel eens overwogen, ideaal, net als met de nachtboot naar bijv de UK.
Alleen toen waren de kosten zo hoog, dat woog niet op tegen zelf rijden...
Dan zullen ze ook nog te maken hebben met allemaal lokaal- rails beleid.
Dan ben ik ook niet verbaasd dat diverse lijnen geen lang leven hebben..
Wel jammer overigens, mocht het betaalbaar zijn, zou ik het weer overwegen.

Zie wel diverse motards de trein heen of terug pakken rg Oostenrijk, ipv alleen Auobahn blazen..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Rob Motard
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 jan 2018, 16:36

Re: de autotrein

Bericht door Rob Motard »

prijs lijkt me anders wel mee te vallen, dit vind ik op het net.

Autoslaaptrein Düsseldorf – Innsbrück
Dankzij de Oostenrijkse spoorwegen kun je op deze route dagelijks de auto meenemen. En dat kost doordeweeks (ma t/m do) slechts 99 euro. In het weekend (vr t/m zo) 114 euro. Een motor meenemen is voordeliger: 59 euro doordeweeks, en 69 euro in het weekend. Dit zijn vaste tarieven. Vertrek is ‘s avonds, aankomst in Innsbruck de volgende ochtend. Vanuit Innsbruck kun je ook dagelijks de auto weer mee terugnemen richting Nederland. Het laatste stukje moet je zelf rijden. Reizigers kunnen mee vanaf 39 euro per persoon (beperkte beschikbaarheid). Bij de Treinreiswinkel zie je online de tarieven die gegarandeerd kunnen worden, maar als er betere tarieven beschikbaar zijn, dan zullen die uiteindelijk in rekening worden gebracht. Op de site van de ÖBB kun je direct de beschikbaarheid van voordelige tarieven controleren. Zie ook: met de autoslaaptrein naar Oostenrijk.

voor 99 euro ben je dus daar lijkt me. dit is 740 km als je het zou rijden. als ik da zo snel effe uittel aan 8 liter op 100 km en een dieselprijs van 1.3 euro kom ik op 75 euro aan diesel alleen al. plus je spaart een dag uit.
lijkt me toch wel een optie
Jonathan L
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39

Re: de autotrein

Bericht door Jonathan L »

Plus de €39 pp.
99+39+39-75=102.
Je bespaart €102 in één dag als je de trein niet neemt. Ik zou rijden.
Ik heb wel met de motoren ooit zo'n nachttrein genomen. Ik rij liever.
Kleine bedjes, krappe bistro waar mensen geen plaats geven aan anderen om te zitten als ze uit gegeten zijn.
Hmmm, nee.
RonBroere
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 okt 2017, 20:24

Re: de autotrein

Bericht door RonBroere »

mmm. 40 jaar geleden zijn we met de nachttrein naar de wintersport geweest en hadden daar leuke herinneringen aan. Daarom hebben we 10 jaar geleden met de kids de nachttrein weer eens genomen ipv de auto. Nou, volgens mij reden ze gewoon nog met dezelfde trein als 30 jaar daarvoor. Rammelt, piept, kraakt, stopt vaak zonder duidelijk waarom, is bereduur. We hadden het beter bij de herinnering kunnen laten. :bonk
Plaats reactie