Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multifunctionele camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Wikibi
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2019, 17:19

Multifunctionele camper

Bericht door Wikibi »

Beste , ik ben Wim 53 jr , vanaf 1989 rijd ik privé in VW bussen T2,T3 en mijn huidige bus is een T4 TDI uit 1996. Ik ben letterlijk opgeroeid in het autobedrijf maar niet op de hoogte van de laatste technieken.

Na 22 jaar met veel tevredenheid gereden te hebben in mijn T4 TDI is het tijd voor een opvolger.

Het project is het ombouwen van een T5 Caravelle uit 2014 tot een multifunctionele camper. De T5 heb ik gekocht in Duitsland en moet nog ingevoerd worden. De T5 heeft nu 8 zitplaatsen (met passagiersstoel)

De camper wordt vnl. gebruikt voor onze hobby: motorsport, watersport. Het is vnl. een weekend camper.

De camper moet aan de volgende wensen voldoen:

8 personen (passagiersstoel vervangen door bank)
3 trialmotoren kunnen vervoeren (met behoud van 5 zitplaatsen
Altijd voldoen aan de camper eisen (daarom wordt een slaaphefdak geplaats)
Surfspullen kunnen vervoeren ( lengte 3 meter)

De uitdaging m.b.t. camper

-maximale hoogte bij gesloten hefdak ( aanpassen climahemel plafond)

- optimale ventilatie achter in de camper (ivm vervoer motoren)

Ik heel veel vragen over de VW T5 ombouw en de huidige techniek (vagcom, canbus, radio vervangen camera, lucht circulatieverloop achter in camper), graag zou ik met iemand in contact komen die mij op weg kan helpen met al mijn vragen. (via de zoekfunctie heb ik al e.a gevonden maar nog niet voldoende) Het verloop van het project zal ik posten in dit topic.
Bijlagen
9D5819F9-3693-4923-8883-EA333A3779A3.jpeg
AA51B6D3-AD51-4B70-92AA-259F7DDD6026.jpeg
24B54296-49A2-48B0-93D8-AC2D09DA72E7.jpeg
Plaats reactie