Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies bij aankoop T4 camper

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door eindgebruiker »

Wordt het na 14 jaar niet eens tijd die distributieriem te vervangen?
Cdj
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 nov 2018, 22:40

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Cdj »

Multivan Generation schreef: 06 mar 2019, 07:10
Cdj schreef: 05 mar 2019, 23:20
Hadden we maar beter naar jullie geluisterd. Want nadat we van onze roze wolk neerdaalden en de realiteit inzonk, zagen we dat deze bus op dit moment helemaal niet voor onze trip geschikt is. De indeling en uitrusting is niet wat we voor ogen hebben, en dat hebben we niet goed beseft toen we gingen kopen.

Naast de zaken die missen aan de bus..

Inmiddels is er ook al een principeakkoord bereikt met een geïnteresseerde koper.
Wat miste je dan nu in deze bus en hoe ben je tot inzicht gekomen dat hij niet helemaal aan jullie wensen voldeed. Wat wil je anders?

Een auto is voor mij pas verkocht als hij is overgeschreven is, je het vrijwaringsbewijs in je handen hebt, en het overeengekomen bedrag in je handen hebt.
Zeker bij Marktplaats shoppers wat niets van zekerheid of binding geeft.
* gemis aan opbergruimte
* gemis aan standkachel
* gemis aan beweegruimte in de cabine, ondanks verlengde + verhoogde versie
* 1001 andere dingetjes die eigenlijk eerst aangepakt moeten worden (en waar wij er al een aantal van hebben gedaan voordat we bedachten dat dit niet meer het plezier geeft dat het zou moeten geven)
* we waren vooral het vertrouwen in de bus een beetje kwijt nadat we allerlei zaken ontdekten. Is niet helemaal uit te leggen. OP een gegeven moment ben je ergens klaar mee.

De kopers hebben een aanbetaling gedaan van 10%. Dat geeft wel aan voor ons dat het serieus genoeg is om te kunnen zeggen dat hij verkocht is.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Hanz »

Een aantal berichten terug schreef ik al: Als een verlengde en verhoogde T4 al te klein is dan moet je de T4 maar helemaal vergeten. Ga dan eens op zoek naar een buscamper op basis van een Fiat Ducato, een Citroën Jumper of een Peugeot Boxer. Daar vind je om te beginnen iets meer automaten en de prijsstelling is over het algemeen wat vriendelijker ten opzichte van de T4 Westfalia's. Dan kan je voor een budget van zeg 10.000 nog wel iets knaps vinden.
Misschien dan nu maar eens in die hoek verder oriënteren?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Ilja1974
Berichten: 138
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Ilja1974 »

Hallo,

Ik ben niet heel actief hier en zeker niet iemand die alle in en outs van de T4 weet.
Maar wat ik wel weet is dat ik altijd met elke aanschaf van bv oude 4T HondA brommers, auto’s etc en ook onze huidige T4 bus je altijd dingen zal tegen komen die je van te voren niet had verwacht en soms tegen en mee kunnen vallen.
Vervolgens zal je er gewoon er het beste van moeten maken en sommige dingen gewoon moeten accepteren.
Bij onze bus ben ik ook dingen tegen gekomen die ik liever niet had willen tegen komen en die accepteer je en los je op.
Ondertussen heeft het beestje ons wel naast de dagelijkse woon-werkverkeer ritjes van bijna 90km per dag ook probleemloos een keer naar Zuid-Frankrijk, ook twee keer naar Oostenrijk heen en terug gebracht.
En nu zitten we in Italië voor onze laatste wintersport van het seizoen ...
Wat je ook koopt, je komt altijd dingen tegen die je moet oplossen en mee of tegenvallen en dat zal je met je aankomende aanschaf ook krijgen.
Net als de ideale man of vrouw...
Die bus had best een leuke basis kunnen zijn voor het gene wat jullie wilden doen.

Gr,
Ilja
Plaats reactie