Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van achterdeuren naar achterklep

vragen over de T5
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Hoi,
Ik ben me een beetje aan het oriënteren naar het ombouwen van achterdeuren naar achterklep. Ik heb al een achterklep in kleur weten te vinden. Compleet met raam, ruitenwisser enz. Ik heb ook de kapjes voor de linker en rechterkant, de gasveren en de scharnieren. Helaas is de kabelboom van de achterklep niet meer te gebruiken. Heeft iemand ervaring met het omzetten van de kabelboom van de deuren naar de klep? is hier een kit voor of is het 1 op 1 overzetten?
Ik heb een t5 uit 2008 highline en de achterklep is ook uit 2008 (GP multivan).
Wil ook deze kit aanschaffen http://www.vagnostics-shop.co.uk/t5-tai ... conversion als ik ooit nog contact met ze krijg. Of heeft iemand hier in Nederland een adresje?

Zijn er mensen die al een ombouw bij een t5 hebben gedaan?

Alvast bedankt
Aaron
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door Multivan Generation »

viewtopic.php?f=13&t=58493

1 minuut met de zoekfunctie :knipoog :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Nou, ik heb wel meer dan een minuutje gezocht maar deze niet gevonden :bifun . Zie trouwens niks over de kabelboom staan. Ik zal het daar dan even vragen.

bedankt iig.
Als iemand mijn vragen hier wil beantwoorden, graag :yes
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door Angelo-anneveld »

SilverApe schreef: 07 mar 2019, 20:14 Nou, ik heb wel meer dan een minuutje gezocht maar deze niet gevonden :bifun . Zie trouwens niks over de kabelboom staan. Ik zal het daar dan even vragen.

bedankt iig.
Als iemand mijn vragen hier wil beantwoorden, graag :yes

Waar is je kabelboom kapot van de klep?
Ik heb dat ook gehad van een california klep(oude model)
Op een nieuwe transporter bus monteren.
Die kabelboom is iets anders. Echter zijn de aders genummerd, en aan de hand daarvan heb ik 1 voor 1 de kabels weten te verbinden.
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Dat weet ik niet, de verkoper zegt "kabelboom is beschadigd, heb je niks meer aan". Ik denk dat er allicht nog wel wat kabel zit wat ik moet kunnen doortrekken. Je denkt dat ik het slot enz 1 op 1 kan gebruiken van de deuren kabelboom?
Sorry voor deze vragen hoor maar het is toch een uitgave en wil mezelf behoeden voor een miskoop oid.
Bedankt voor je berichtje iig.

Aaron
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door Angelo-anneveld »

SilverApe schreef: 07 mar 2019, 20:32 Dat weet ik niet, de verkoper zegt "kabelboom is beschadigd, heb je niks meer aan". Ik denk dat er allicht nog wel wat kabel zit wat ik moet kunnen doortrekken. Je denkt dat ik het slot enz 1 op 1 kan gebruiken van de deuren kabelboom?
Sorry voor deze vragen hoor maar het is toch een uitgave en wil mezelf behoeden voor een miskoop oid.
Bedankt voor je berichtje iig.

Aaron
Dat was bij mij ook zo, ik denk dat ze tijdens demonteren gewoon aan de kabelboom hebben lopen trekken.. vandaar dat mijne ook gescheurd was aan het einde maar ik had nog lengte genoeg over. Heb je de klep nog niet bekeken?
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Niet live :-)
Wou me even voorbereiden voordat ik de knoop doorhak. Hoe heb jij de gasveren gemonteerd? Volgens vele berichten is het niet goed om deze direct op de bus te monteren. Het schijnt beter te zijn om er een plaatje op te zetten zoals in die kit zit (link in mijn eerste bericht).
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

:bifun Goed gevonden. Maar nee, dat is van de baan.

Een klep heeft (voor mij) toch wel veel voordelen tegenover deuren en de ombouw is ogenschijnlijk niet al te moeilijk. De electra zal even stoeien zijn omdat de kabelboom is doorgeknipt maar daar kom ik wel uit.
Ik heb de klep inmiddels opgehaald. Zag er echt helemaal perfect uit, geen krasje of deukje, echt mooi. De kapjes voor onder de lichten zijn onbehandeld dus die zal ik moeten laten spuiten. Verder alles wat ik nodig had erbij gekregen (gekocht). Nou wachten op mijn ombouw kit, heb hem uiteindelijk op ebay gekocht voor 35 pond ipv 75 pond. Wanneer ik die binnen heb ga ik beginnen.
Ik zal binnenkort even wat foto's maken van de klep en de spulletjes en hier plaatsen voor de geïnteresseerden.

Voor de kapjes heb ik nog wel bevestiging- eeehh- dingessen nodig, die heb ik ook ergens op internet gezien, moet ik nog even zoeken waar en wat de juiste benaming is :lach

groeten,
Aaron
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door atilla »

Graag foto's er bij. Ik ben ook van plan om achterklep in te bouwen.
Ik heb nog geen enkel idee hoe zou dat kunnen. :muur
Dus nogmaals graag stap voor stap guide van jou erg leuk zijn.
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
Gebruikersavatar
Vmaxxer
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mar 2018, 21:29
Locatie: Zutphen

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door Vmaxxer »

Ik abonneer me ook ff op deze thread :)
Ik heb mij LA deur gedeukt en moet die vervangen maar als ik een achterklep in de juiste kleur kan vinden is dat natuurlijk ook een optie...
2006 T5 2.5 AXD
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Dat was ook in eerste instantie de reden dat ik voor een achterklep ging kijken. Mijn LA deur is ook gedeukt en de deurstopper is kapot waardoor het scharnier niet meer helemaal goed is. Zo heb ik hem trouwens gekocht. Maar ik kon geen geschikte deur vinden. Allemaal al met deuken of krassen en toch een berg geld vragen.

Ik ga proberen morgen foto's te maken van de klep en de spullen die ik er bij heb. Het ombouwen zal pas gebeuren wanneer ik de kit binnen heb. Dan zal ik van het ombouwen ook foto's maken.

Ik kan er alleen nog niet achter komen hoe ik moet zoeken naar de bevestiging dingen voor de kappen onder de achterlichten. Weet iemand waar ik op moet zoeken?
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Ik heb de bevestigingen van de kapjes gevonden. In het Engels ben ik ze zo tegen gekomen: volkswagen t5 transporter - rear tailgate trim corner bracket. Te vinden op bijvoorbeeld ebay. Ik vraag me nu alleen af of ik ze echt nodig heb. Vanavond maar even kijken.
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door atilla »

SilverApe schreef: 11 mar 2019, 08:24 Ik heb de bevestigingen van de kapjes gevonden. In het Engels ben ik ze zo tegen gekomen: volkswagen t5 transporter - rear tailgate trim corner bracket. Te vinden op bijvoorbeeld ebay. Ik vraag me nu alleen af of ik ze echt nodig heb. Vanavond maar even kijken.
Heb je al ABC parts gekeken of gebeld. Ze hebben alles voor transporter.
Heeft jou achterdeuren ramen? Eventueel heb ik er interesse . Totdat ik beslissing neemt of ik klep er in gaat bouwen wil ik niet met blind platen rond rijden. :sjaal
https://www.abc-parts.nl/onderdeel/Volk ... 069273S33
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Hoi Atilla,
Ik heb wel bij ABC parts gekeken maar niet zo snel iets gevonden. Ik ga eerst kijken of de kapjes ook gewoon zo passen zonder achterkant. Mocht dat niet zo zijn dan zal ik contact met ze opnemen. Ik heb ook nog de rubberen bescherming voor de kabelboom nodig (doorgesneden). Dat zou ik ook eventueel aan hen kunnen vragen. Of gewoon bij de dealer, weet niet wat ze daar kosten :knipoog .

De deuren was ik idd van plan om te verkopen. Wanneer ik ze er uit heb zal ik je wel een berichtje sturen. Deuren hebben ramen, ruitenwisser en verwarming.

groeten.
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
Plaats reactie