Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van achterdeuren naar achterklep

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door Multivan Generation »

SilverApe schreef: 11 mar 2019, 11:12 Hoi Atilla,
Ik heb wel bij ABC parts gekeken maar niet zo snel iets gevonden.
Dat komt wel vaker voor, dat mensen online gaan zoeken en een conclusie trekken.
Soms is een (good old) belletje naar een goed bekend staande leverancier,
te prefereren boven zelf de conclusie trekken aan de hand van online zoeken,
dat ze het toch wel niet zullen hebben, omdat het niet on-line vermeld staat.

Heel vaak is het zo, dat bedrijven veel meer voorraad hebben als dat er online in een lijst op een site vermeld staat.
Heb dat al een paar keer aan den lijve ondervonden.
De reden: dat ze het te druk hebben om het er op te zetten/bij kunnen houden. Of net binnen gekomen.

Doe er je voordeel mee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Maar dat snap ik ook wel. Maar eerst online kijken is niet zo gek. Later als het er echt op aankomt bel ik nog wel wat af. Voordeel voor de winkels die het wel online hebben staan is dat je het daar dan toch vaker wel gaat bestellen.
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Hier wat foto's van wat ik nu heb.
Bijlagen
IMG_7905.jpg
IMG_7904.jpg
IMG_7903.jpg
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

en van de mooie bundel witte kabbeltjes :knipoog
Bijlagen
IMG_7908.jpg
IMG_7906.jpg
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
Calihans
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2017, 15:23

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door Calihans »

Hoi, ik ben Hans en ik heb ook de achterdeuren van mijn T5 vervangen voor een achterklep.

Het is best een hele klus en dan vooral het verzwaren van de bovenstijl waar je de scharnieren aan vast maakt.
De bovenstijl van een bus met deuren is anders dan van een bus met een klep, Het plaatwerk is dikker bij een bus met een klep. Ook moet je zorgen dat de bevestiging van de gasveren aan de wagen verstevigd zijn om het gewicht van de klep te vangen.
Bij de onderdelen die ik op je foto’s zie mis ik de vangers links en rechts van de achterklep, die monteer je aan de wagen.
Heb je die er wel bij of niet, ik heb nog een set liggen, had ik te veel besteld.

Succes met je ombouw.

Groet Hans
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Hoi Hans,
Bedankt voor je berichtje.
Ik heb nog nergens gezien/gelezen dat je het gedeelte bij de scharnieren moet verstevigen... daar schrik ik wel een beetje van.
Voor de gasveren heb ik wel versteviging, dat komt helemaal goed. Wat bedoel je met “vangers links en rechts van de achterklep”?

Groeten,
Aaron
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

De klep zit er zo goed als in. Ik moet nog wat afwerken en de vangers nog ophalen en plaatsen. Electra is helemaal gelukt. Slot werkte niet helemaal mee. Ik wilde natuurlijk mijn eigen cylinder er in hebben. Hij zit er in en werkt nu helemaal. Bestellen van de verstevigingsplaatjes achter de scharnieren duurde erg lang vanwege o.a. een storing bij vw. Het stuk waar het slot in valt moest naar het midden verplaats worden. Dit ging ook niet vanzelf. De plaatjes zitten gevangen met een lipje. Deze heeft een beetje geweld nodig om los te komen. Daarna met een magneet naar het midden verplaats. Het vervelende was dat je dat lipje niet ziet en dus niet exact weet wat je moet doen.

Het duurde langer dan ik gedacht/gehoopt had maar het resultaat is wat telt.

Mochten er nog vragen zijn dan zal ik ze proberen te beantwoorden.
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door Multivan Generation »

Kun je een onderdelen lijstje plaatsen met de prijzen er achter?
En heb je toevallig foto's gemaakt tijdens het demonteren van je deuren en het plaatsen van de achterklep?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
SilverApe
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2018, 12:58
Locatie: Flevoland

Re: Van achterdeuren naar achterklep

Bericht door SilverApe »

Hoi,
Ik heb geen foto's gemaakt. Het was vaak s'avonds en ik was druk bezig.

Onderdelen. Ik had veel bij de klep gekocht.
Ruitenwisser, slot, scharnieren, kap dat over het slot gaat met een enkel gat ipv 2 gaten, kapjes onder de achterlichten enz zat bij de klep. Ik heb een conversion kit gekocht voor de gasveren (erg handig!). Deze heb ik via ebay gekocht omdat de originele verkoper niet reageerde op mijn mailtjes en deze was nog goedkoper ook. Dit is het origineel: http://www.vagnostics-shop.co.uk/t5-tai ... conversion
en dit is de link op ebay: https://www.ebay.nl/itm/VW-T5-And-5-1-T ... 2749.l2649
Zeer solide en makkelijk aan te brengen. Je hebt er wel een speciale tang voor nodig om de schroefbussen aan je bus te bevestigen.
Ik heb plaatjes bestel bij a-point om de scharnieren aan te bevestigen. Nummer is 7H0827689 Pakking 701827157D.
Ook heb ik een kabelboomrubber besteld: 7E0971840.
Ook moet ik nog vangers hebben: 7H0829733C en de bouten: N10451405

groeten
Aaron
T5 2008, 2.5 automaat 174PK, Highline
Plaats reactie